Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogelkijkhutten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vogelkijkhutten

    Hi, sedert kort ben ik de fiere eigenaar van een Nikon D500 + 200-500mm. Daarmee wil ik nu graag (o.a.) aan vogelfotografie doen. 😊
    Na wat zoekwerk op internet vind ik tal van vogelkijkhutten, echter vooral in het Noorden van België (Kempen). In mijn regio (Vlaamse Ardennen) vind ik om te beginnen geen 'lijst'. Dan maar 'try and error' ... 😉
    Gisteren vond ik toevallig een vogelkijkhut in de Kaaimeersen (Meilegem) maar die bleek fotografisch niet echt interessant.

    Mijn vraag dus aan het forum : Waar vind ik - liefst in Oost Vlaanderen - kijkhutten, waar ik kan fotograferen ?
    En een bijkomende vraag : welke zijn volgens jullie de betere perioden om erop uit te trekken ?
    Bedankt alvast.

  • #2
    Re: Vogelkijkhutten

    Allereerst, proficiat met het materiaal Leuk speelgoed

    Niet zo gek ver maar wel West-Vlaanderen zijn De Gavers in Harelbeke.
    Verder is de site van Natuurpunt. Hier kan de regio kiezen en links "vogelhutten" aanvinken. Natuurpunt heeft trouwens een afdeling in de Vlaamse Ardennen en het lidmaatschap kost nu ook de wereld niet


    Vogels komen en gaan maar je zal altijd het best af zijn 's morgens vroeg of in de vooravond omdat je dan het mooiste licht hebt. In de zomer is ook alles dichtgegroeid wat vogels spotten moeilijker maakt.
    In elk seizoen zijn er wel soorten die mooi zijn om te fotograferen.
    Veel rondrijden en praten met andere vogelaars brengt je ook tips over speciale sightings. Kennissen sturen me nu zelfs een berichtje als ze weet hebben van 'iets speciaals" die ze zien als niet-vogelaar.

    Ook https://waarnemingen.be/ kan helpen

    Altjd goed om je materiaal te leren gebruiken (ken je voorgeschiedenis niet) zijn eenden en ganzen.

    Comment


    • #3
      Re: Vogelkijkhutten

      De Bourgoyen-Ossemeersen in Gent naast de R4 heeft verschillende kijkhutten.
      Best wel de moeite
      Life is beautiful, take pictures to remember

      Comment


      • #4
        Re: Vogelkijkhutten

        Dag Viper,

        bedankt voor de suggestie. Ik ben er eerder deze week geweest. Inderdaad een mooie site, al vind ik de kijkhut achteraan aan de waterplas (in dit seizoen ?) de interessantste van de twee. Gisteren ook naar de Kalkense meersen geweest : een aanrader !
        ��

        Comment


        • #5
          Re: Vogelkijkhutten

          Hi Vincent,

          nu pas je berichtje hier gezien ...
          Ben idd heeeeeel blij met mijn combo. Gisteren naar de Kalkense meersen geweest en goed kunnen "trainen" (toevallig vooral op eenden ��). De extra TC14E was er misschien iets te veel aan (alhoewel). Moeilijkste was het scherpstellen : autofocus op BIF. Eens gelocked blijft de D500 prima volgen.
          Zal de Gavers in mijn agenda zetten. ��
          Ook eens gaan kijken bij "https://waarnemingen.be".

          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Vogelkijkhutten

            Dit is een al wat ouder draadje over hetzelfde onderwerp.

            Comment

            Working...
            X