Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoop prijzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verkoop prijzen

    Hallooo,

    Ik vind het heel moeilijk om een verkoop prijs in te schatten voor mijn nikon d3100 met de kitlenzen 18-55mm en 55-200mm.

    Hebben jullie hier een idee van? Een richting waarin ik mag denken, verkopen...

    Ik verkoop hem omdat het een tijdje mijn "backup" camera is geweest maar hij is nagenoeg ongebruikt sedert mijn upgrade naar wat duurder materiaal. Ik kan het geld ook wel gebruiken omdat ik wil investeren in nieuw lenzen voor de d7100 (naast degene die ik al heb) want na mijn reis had ik toch wel wat tekortkomingen.

    Alvast bedankt mensen!

  • #2
    Re: Verkoop prijzen

    Basistoestel: de helft van de nieuwprijs.
    Kitlenzen zijn vrijwel waardeloos.

    Hoeveel jij te kort komt zal de koper worst wezen.

    Comment


    • #3
      Re: Verkoop prijzen

      Haha, zalig antwoord.. net zoals ik hoopte!

      Comment


      • #4
        Re: Verkoop prijzen

        En camera die uitgebracht is in 2011, wordt als hopeloos verouderd beschouwd.
        Toen de nieuwe D3200 eind 2014 op de markt kwam, werd de D3100 met 18-55 verkocht aan 250€ in de Mediamarkt.
        Dat betekent dat je er nog maximaal 150€ voor krijgt.
        De 55-200 kitlens heeft geen te goede reputatie en daar ga je met enige moeite nog 50€ voor krijgen.
        Op 2dehands.be zijn er die 400 tot 500€ vragen voor jouw set, maar dat zijn dromers.
        Als je dan toch maar 200€ krijgt, kan je hem beter als backup houden. Voor die 200€ ga je toch geen kwaliteits Nikon lenzen kunnen kopen.
        Ik verkoop al lang mijn verouderde bodies niet meer. Ik maak er gratis een beginnende amateur blij mee. Een standaard kitlensje kunnen ze dan zelf bijkopen voor minder dan 50€ op een 2dehands site, of zelfs nieuw bij de fotowinkel. Die verkopen regelmatig aparte kitlenzen die ze uit de verpakking van een kit halen, wanneer de koper de lenzen er niet bij wil hebben.

        Comment


        • #5
          Re: Verkoop prijzen

          Op dit forum ga je hem niet verkocht krijgen vrees ik, daarom is het een te basic model (en ondertussen al niet meer van de recentste).
          Ik zou eerder op 2dehands ofzo proberen, naar een niet-(amateur)fotograaf uitkijken die een toestel zoekt om op vb. reis mee te nemen. Die zal tevreden zijn met de kwaliteit en ook met het bereik van de kitlens (ik ken veel mensen die zo met een DSLR niet verder denken dan op automatische stand te gaan).
          Qua prijs zou ik 120 euro vragen, ze willen altijd wat van de prijs afdoen en dan ga je verkopen op 100 euro.

          Comment


          • #6
            Re: Verkoop prijzen

            kijk hier eens: http://www.fotoversicherung.com/foto...isliste-nikon/
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

            Comment

            Working...
            X