Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met zoeker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met zoeker

    Dag iedereen
    Ik ben zonet overgestapt van een fuji xt-1 naar een nikon d750.
    Nu merk ik dat, wanneer ik iets aan mijn instellingen wijzig(sluitertijd,diafragma,iso), deze wijzigingen niet te zien zijn in de zoeker, het beeld dat ik hier zie blijft hetzelfde.
    Is dit normaal? Of zie ik hier iets volledig verkeerd? Want heb helemaal nog geen ervaring met dslr-camera's
    Heb al wat bij instelling gezocht, op internet opgezocht, maar heb een dergelijk probleem nog niet tegengekomen

    Met vriendelijke groet,
    jordy
    Last edited by jordy330; 8 juni 2017, 04:57.

  • #2
    Re: Probleem met zoeker

    Oorspronkelijk geplaatst door jordy330 Bekijk bericht
    Dag iedereen
    Ik ben zonet overgestapt van een fuji xt-1 naar een nikon d750.
    Nu merk ik dat, wanneer ik iets aan mijn instellingen wijzig(sluitertijd,diafragma,iso), deze wijzigingen niet te zien zijn in de zoeker, het beeld dat ik hier zie blijft hetzelfde.
    Is dit normaal? Of zie ik hier iets volledig verkeerd? Want heb helemaal nog geen ervaring met dslr-camera's
    Heb al wat bij instelling gezocht, op internet opgezocht, maar heb een dergelijk probleem nog niet tegengekomen

    Met vriendelijke groet,
    jordy
    info verwijderd - mijn reactie ging er van uit dat de informatie van de "infobalk" niet wijzigde-
    Last edited by ZwieberNietStelen; 8 juni 2017, 05:57.

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met zoeker

      Dit is wel normaal. Bij de EVF van een XT-1 verandert het beeld met de toegepaste instellingen, maar bij een dslr zie je steeds hetzelfde beeld met het grootste diafragma. Da's net een van de grote verschillen tussen een EVF en een OVF.

      Bij de D750 verandert alleen de infobalk onderaan in de zoeker, conform de sluiter-, diafragma- en iso-instellingen die je instelde. Maar het beeld zelf in de zoeker niet. Je kan wel de DOF functie toewijzen aan een van de Fn knoppen (standaard de knop aan de voorkant onderaan naast je lens). Als je die dan indrukt, wordt het diafragma toegeknepen tot de ingestelde waarde en krijg je een idee hoe je foto er gaat uitzien. Met iso en sluiter wordt daarbij geen rekening gehouden.

      Comment

      Working...
      X