Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fujifilm xt-1 met canon 24-105 L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fujifilm xt-1 met canon 24-105 L

    Hallo,

    Mijn Canon 7D heeft onlangs de geest gegeven en ik ben op zoek naar iets anders. Mijn oog is gevallen op de fujifilm XT-1! Ik vroeg me af of de canon 24-105L op de fujifilm een goed idee is of dat ik beter de Fujinon XF 18-135mm f/3.5-5.6 neem en de canon verkoop?

  • #2
    Re: fujifilm xt-1 met canon 24-105 L

    ik zou voor de fuji lens gaan en deze van canon verkopen maar het is wel mogelijk ze te gebruiken met een los te kopen adapter.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: fujifilm xt-1 met canon 24-105 L

      De 24-105mm L is waarschijnlijk zwaarder dan de X-T1 en het zal moeilijk zijn om dat in evenwicht te houden.
      Misschien lukt het met een batterijgrip op de X-T1?
      Persoonlijk zou ik eerder uitkijken naar een Fuji lens.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: fujifilm xt-1 met canon 24-105 L

        Die Canon lens zal je enkel als manuele lens kunnen monteren op de Fuji. Met zo'n moderne lens die ontwikkeld is voor autofocus, is focussen dan geen doen. Bovendien zal je bij die moderne lenzen geen controle hebben over de diafragma.
        Lenzen koppelen aan het Fuji systeem via adapters is heel leuk, maar je kan er eigenlijk enkel oude manuele lenzen voor overwegen, met manuele aperture ring en echte focus die niet "by-wire" is.
        Last edited by tolpol; 11 juni 2017, 19:46.
        Vriendelijke groet, Wim
        Fuji X100T / Fuji X-T2 / Sony RX100-II

        Comment


        • #5
          Re: fujifilm xt-1 met canon 24-105 L

          De 18-135 is misschien ook wel de minst goede lens uit de Fuji line-up. Misschien eerder de 18-55 f2.8-4 aanschaffen die je voor een mooie prijs in een kit kan kopen.

          Comment

          Working...
          X