Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Retourrecht bestaat dat nog

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Retourrecht bestaat dat nog

    14 dagen geleden heb ik een toestel gekocht bij konijnenberg met kitlens
    Waarde is 1849 euro

    Het toestel ligt me niet en wou gebruik maken van mijn retourrecht zoals aangegeven op hun site.
    Ben dus daar geweest, toestel is splinternagel nieuw, gaf dus het toestel uit handen ingepakt in doos, en na een hele tijd kwamen ze terug.
    Ik krijg een tegoed bon van 1400 euro... Wat met mijn retour recht?
    Was uiteraard niet tevreden en liep kwaad met mijn materiaal de deur uit. Kan dit zomaar? Kan ik dit ergens aanvechten?
    Heb daar in het verleden voor veel geld gekocht, dit gaat dus niet meer gebeuren.
    Goodbye konijnenberg!!!
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: Retourrecht bestaat dat nog

    Had je de bestelling online gedaan ?
    Als ik me niet vergis geldt het retourrecht enkel voor aankopen vanaf het internet, niet in de winkel zelf.
    Zie -> Europese wetgeving
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment


    • #3
      Re: Retourrecht bestaat dat nog

      Je kan duidelijk lezen op hun site binnen 14 na de aankoop kan je retourneren en je geld teruggestort krijgen als de verpakking kompleet is. Natuurlijk geld dit bij een aankoop op afstand maw internet. Procedure is wel opsturen naar Nederland. Waarom heb je gewacht tot de 14de dag?

      Een aankoop in een winkel heeft geen wettelijk recht op "niet goed geld terug"
      Last edited by ZwieberNietStelen; 6 juni 2017, 16:11.

      Comment


      • #4
        Re: Retourrecht bestaat dat nog

        Oorspronkelijk geplaatst door ZwieberNietStelen Bekijk bericht
        Je kan duidelijk lezen op hun site binnen 14 na de aankoop kan je retourneren en je geld teruggestort krijgen als de verpakking kompleet is. Natuurlijk geld dit bij een aankoop op afstand maw internet. Procedure is wel opsturen naar Nederland. Waarom heb je gewacht tot de 14de dag?

        Een aankoop in een winkel heeft geen wettelijk recht op "niet goed geld terug"
        Ik zie nergens expliciet staan "enkel bij online bestelling of aankoop"....
        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

        Comment


        • #5
          Re: Retourrecht bestaat dat nog

          Oorspronkelijk geplaatst door ZwieberNietStelen Bekijk bericht
          Je kan duidelijk lezen op hun site binnen 14 na de aankoop kan je retourneren en je geld teruggestort krijgen als de verpakking kompleet is. Natuurlijk geld dit bij een aankoop op afstand maw internet. Procedure is wel opsturen naar Nederland. Waarom heb je gewacht tot de 14de dag?

          Een aankoop in een winkel heeft geen wettelijk recht op "niet goed geld terug"
          En dit is een algemene tekst, er staat ook bij dat je je materiaal gewoon mag terugbrengen naar de winkel, enkel het nederlandse adres staat erop, dit bedoelen ze dan toch ook voor het turnhoutse adres, niet?
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

          Comment


          • #6
            Re: Retourrecht bestaat dat nog

            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
            En dit is een algemene tekst, er staat ook bij dat je je materiaal gewoon mag terugbrengen naar de winkel, enkel het nederlandse adres staat erop, dit bedoelen ze dan toch ook voor het turnhoutse adres, niet?
            Die 1400euro lijkt me +-75procent die ze hanteren als het product te veel gebruikt of beschadigd is. Welke uitleg hebben ze gegeven over het bedrag?

            Comment


            • #7
              Re: Retourrecht bestaat dat nog

              Oorspronkelijk geplaatst door ZwieberNietStelen Bekijk bericht
              Die 1400euro lijkt me +-75procent die ze hanteren als het product te veel gebruikt of beschadigd is. Welke uitleg hebben ze gegeven over het bedrag?
              Flauwekul over het feit dat ze het niet als nieuw kunnen verkopen...
              Daar heb ik niks mee te maken, ik heb toch mijn rechten, niet? Toestel heeft slechts 80 foto's gemaakt....
              Er plakt zelfs nog geen stof tegen het materiaal, het is spiksplinternieuw.
              Ik zei zelfs dat ze den boel nog volledig kunnen resetten, en dan zei die kerel: "het gaat om het principe", hetgeen echt bullshit is, wat met mijn consumentenrecht dan?? Dat is dan tegen hun principe...
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

              Comment


              • #8
                Re: Retourrecht bestaat dat nog

                Ze spreken in hun algemene voorwaarden wel in artikel 1, definitie herroepingsrecht over overeenkomst op afstand.
                Nogmaals, als de aankoop in winkel gedaan hebt, geldt dit niet.

                Ik vind het zelf ook nogal stom, maar zo zit die regelgeving in elkaar. Ze gaan er vanuit dat je de winkel het product kan zien/testen, en via internet niet.

                Eigenlijk doe je beter de aankoop via internet, en daarna afhaling in de winkel.

                Ps: Misschien willen ze wel volledig vergoeden als je ander toestel koopt bij hen ter vervanging van deze.
                Nikon shooter - Samyang fan

                Comment


                • #9
                  Re: Retourrecht bestaat dat nog

                  [QUOTE=Eanx;4561323]Ze spreken in hun [URL="http://static.fotokonijnenberg.nl/files/. Ze gaan er vanuit dat je de winkel het product kan zien/testen, en via internet niet.

                  Eigenlijk doe je beter de aankoop via internet, en daarna afhaling in de winkel.

                  .[/QUOTE]

                  dit is vrij logisch, anders koopt iedereen gewoon een toestel speelt er 14 dagen mee en geeft het dan gewoon terug. Als ik een nieuw product koop en merk dat de doos open is geweest moet ik het niet hebben, al zeker niet aan volle prijs. Het is dus logisch dat ze er 1 niet de volle pot voor geven en ten tweede in een tegoed bon. 100% cash is enkel via het internet, is eigenlijk overal zo. heel vervelend voor jou maar niets verkeerds mee.
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Retourrecht bestaat dat nog

                    Dit is - spijtig genoeg - de nieuwe manier van handel drijven. Iedereen zoekt de goedkoopste manier om dingen te kopen, maar wil de service van de 'fotoboer in de straat'. Daar had je een persoonlijke band mee, je betaalde wel een stuk meer, maar die wou nog wel eens iets doen voor zijn klanten.....allemaal verleden tijd....wie de wet aan zijn kant geeft, staat het sterkste.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Retourrecht bestaat dat nog

                      Ik vind het volledig normaal als je iets gebruikt hebt dat je dan je geld niet volledig terug krijgt, ik vind dat ze nog een mooie geste deden.
                      Last edited by Wimpy; 7 juni 2017, 17:48.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                        Ik vind het volledig normaal als je iets gebruikt hebt dat je dan je geld niet volledig terug krijgt, ik vind dat ze nog een mooie geste deden.
                        bij Coolblue geen enkel probleem......een keer of drie iets gekocht dat vrij snel niet aan mijn verwachtingen voldeed, binnen de 14 dagen terug gebracht, geld tot de laatste cent terug betaald......
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Retourrecht bestaat dat nog

                          Dag,
                          als ik ergens iets nieuws koop, dan verwacht ik ook dat het ECHT nieuw is, en niet veertien dagen door iemand getest is. Los van het feit of die persoon er zorgvuldig mee omgaat, of hij of zij er 80 of 1000 foto's mee gemaakt heeft, het is niet langer nieuw.
                          Eigenlijk is zo'n retourregeling de echte flauwe kul, wat mij betreft. Als je iets wil testen, huur het gewoon voor een bepaalde periode; of nog beter: misschien heeft de aanbieder wel een "test"-toestel.
                          Anders wordt de volgende koper toch gewoon belazerd.

                          mvg
                          Filip

                          Comment


                          • #14
                            Re: Retourrecht bestaat dat nog

                            Bij Coolblue wordt het product dan verkocht als "tweedekansje" aan een verminderde prijs....
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Retourrecht bestaat dat nog

                              Retourrecht is nooit geldig bij aankoop in winkel.
                              Bovendien mag je -wil je gebruik maken van dat recht - het online aangekochte (of via een deurventer) enkel gebruikt hebben voor te testen. Dat is dus: uit de verpakking nemen en er een paar foto's mee nemen en weer in de doos. 80 foto's is al geen test meer.

                              Dus uw boosheid was onterecht. Nu is het de winkelbediende zijn recht om excuses te ontvangen.

                              Comment

                              Working...
                              X