Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf extra speedlite in combinatie met YN 560 III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf extra speedlite in combinatie met YN 560 III

    Beste allemaal,

    Ik ben sinds kort in het bezit van 3 Yongnuo speedlites YN560 III en de YN560-TX. Daarbij fotografeer ik v.n. met mijn Canon 6D.
    Nu wil het geval dat ik tegen de beperkingen aanloop van deze combinatie. Ik zou ook graag de mogelijkheid hebben om in high speed te flitsen en ook kan ik, volgens mij, op deze manier niet op het tweede gordijn flitsen.

    Twee zaken die ik toch wel eens zou willen gebruiken en waardoor ik nu de aanschaf van een andere flitser erbij overweeg. Nu de vraag;
    Welke flitser zouden jullie mij adviseren? En kan ik deze dan direct toepassen of heb ik dan bijv ook nog een extra transreceiver nodig voor deze extra flitser?

    Voorwaarden zijn:
    hoog richtgetal
    HSS
    TTL functie
    Tweede gordijn flitsen mogelijk
    samenwerking met YN 560 III en de YN560-TX mogelijk.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren en hoor graag van jullie. Bij voorbaat dank!

  • #2
    Re: Aanschaf extra speedlite in combinatie met YN 560 III

    Wat bedoel je met samenwerken met je yn560's ? Op het moment dat je HSS gaat doen met die nieuwe flitsers zullen deze niet correct werken. De flas sync speed zal te hoog zijn. Buiten HSS kan je ze wel mixen. Maar de 560tx kan enken 560's aansturen.
    Je kan wel een radio reciever bijkopen voor je nieuwe flits, of die op optical slave zetten.
    Omgekeerd als je de nieuwe ttl speedlight aanstuurt kan je wel de 560's in S2 mode gebruiken. Ze zullen dan mee afgaan bij de echte flits en de meetflits van ttl negeren.

    Persoonlijk zie ik weinig voordeel in het combineren van ttl met manuele flitsen.

    Ten laatste blijf ik voor ttl flitsen liever bij de merkeigen producten. Canon heeft prima flitsen, maar ze zijn uiteraard wel duur.
    Er zal vast wel iemand zijn ervaring kunnen delen met een 3th party flitser. Ik heb enkel ervaring met Nikon & Yonguo's :-)
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf extra speedlite in combinatie met YN 560 III

      Ik zou de HSS alleen met de hoofdflitser willen gaan gebruiken dus niet in combinatie met de Yongnuo flitsers, maar bijv overdag portretfotografie.

      In de avond, tijdens het feest, zou het het mooist zijn als ik de reeds aangeschafte flitsers zou kunnen gebruiken in combinatie met de nieuwe flitser.

      Je geeft aan dat ik dan een radio receiver aan zou kunnen schaffen voor de nieuwe flitser, dit zou dan een receiver van Yungnuo zijn neem ik aan?

      En hoe doe je dat dan met je hoofdflitser; in mijn idee zou het logisch zijn dat je:

      - een hoofdflitser op je camera hebt waarmee je je onderwerp belicht als hoofdlicht
      - de andere flitsers laat meeflitsen dienend als omgevingslicht en bijv in combinatie met MagMod kleurenfilters voor de leukere effecten

      Maar....op de camera zit al de flash controler, hier kan dan dus geen flitser op. Hoe pak je dit dan aan? Of neem je de hoofdflitser met een kabel in je hand of in statief los naast je?

      Dank voor je reactie, Canon zou denk ik ook mijn voorkeur hebben...
      Last edited by chadyl; 5 juni 2017, 18:41.

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf extra speedlite in combinatie met YN 560 III

        Oorspronkelijk geplaatst door chadyl Bekijk bericht
        Maar....op de camera zit al de flash controler, hier kan dan dus geen flitser op. Hoe pak je dit dan aan? Of neem je de hoofdflitser met een kabel in je hand of in statief los naast je?
        Met een extra set triggers: flash controller op de receiver, en flitser op de transmitter. Dan flitser+transmitter op de camera. Transmitter moet dan ook wel een pass through hotshoe hebben, bij voorkeur zelfs eentje met full ETTL pass through. Als je dan afdrukt, zal de triggerset dus de "on camera" flitser, alsook de flash controller laten afgaan.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf extra speedlite in combinatie met YN 560 III

          Dank voor je reactie! Dit is inderdaad waar ik naar op zoek was. Dank je wel!

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf extra speedlite in combinatie met YN 560 III

            Als je de overstap maakt naar HSS dan moet heel de keten aangepast worden.
            Je camera is alvast geen probleem, die kan dat aan. Maar die 560 flitsen kunnen niet mee in dat verhaal.

            Je zou kunnen overwegen om Yongnuo 600 EX RT flitsen te kopen. Die ondersteunen HSS en TTL. Kosten rond de 170 euro.
            Je kan ook de originele kopen van Canon. Die zijn volledig hetzelfde als die van Yongnuo maar kosten iets meer. 650 euro per stuk!

            Een samenwerking van deze flitsen met de 560 reeks is in het HSS verhaal totaal onmogelijk.
            Wat wel kan is dat je de 600 flitsen laat werken onder de synctijd en dan de 560 flitsen laat meeflitsen als slave. Dat kan dan weer wel.

            Comment

            Working...
            X