Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe lang moet een dig. camera het volhouden ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe lang moet een dig. camera het volhouden ?

    Hoe lang zou een digitale camera het normaal gezien volgens de fabrikant moeten volhouden ? Hoeveel foto's moet de sluiter aankunnen ? En hoeveel hebben jullie er op de teller staan ? Mijn G5 heeft er nu ong. 700

    Cheers

  • #2
    Re: Hoe lang moet een dig. camera het volhouden ?

    Ik weet het niet, maar ben ook wel benieuwd naar het antwoord!

    Lorie

    Comment


    • #3
      Re: Hoe lang moet een dig. camera het volhouden ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Xadec
      Hoe lang zou een digitale camera het normaal gezien volgens de fabrikant moeten volhouden ? Hoeveel foto's moet de sluiter aankunnen ? En hoeveel hebben jullie er op de teller staan ? Mijn G5 heeft er nu ong. 700

      Cheers
      Seppuku heeft juist gepost dat zijn G5 20.000 foto's op de teller heeft dus kunnen er op jou camerake nog wel wat bij
      Groetjes Vicky

      Comment


      • #4
        Re: Hoe lang moet een dig. camera het volhouden ?

        Een G5 heeft geen mechanische sluiter, in principe kan die even lang meegaan als het TV-toestel, de autoradio of elk ander electronisch toestel. (Niet de soepmixer dus )
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: Hoe lang moet een dig. camera het volhouden ?

          Lig daar niet wakker van,
          camera zal al het huis uit zijn voor hij de geest heeft gegeven...
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            Re: Hoe lang moet een dig. camera het volhouden ?

            De mijne gaat gewoonlijk mee tot de eerstvolgende Photokina !
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Hoe lang moet een dig. camera het volhouden ?

              Mijn eerste, een Sony Mavica FD75 (met diskettestation dus) heeft een 10.000 fotos op anderhalf jaar geleefd.
              Mijn Finepix S5000 heeft er nu al 6250 sinds februari.
              Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
              Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

              Comment


              • #8
                Re: Hoe lang moet een dig. camera het volhouden ?

                Mijn eerste, Sony Mavica FD85, ik meen in 2000 gekocht, ligt dagelijks in de wagen, ruim 10 keer gevallen (vandaag nog) al een paar keer goe nat geweest, ruim 14 000 foto's, en doet het nog altijd.
                mvg,
                Ludo V.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe lang moet een dig. camera het volhouden ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V.
                  Mijn eerste, Sony Mavica FD85, ik meen in 2000 gekocht, ligt dagelijks in de wagen, ruim 10 keer gevallen (vandaag nog) al een paar keer goe nat geweest, ruim 14 000 foto's, en doet het nog altijd.
                  Is diene ook met diskettes?
                  Mijn diskdrive heeft t opgegeven, en da koste iets te veel om die te laten maken :/
                  Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                  Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe lang moet een dig. camera het volhouden ?

                    todat je de smaak te pakken krijgt van een digital spiegelreflex ,zul je zien dat je g5 rap de deur zal uitvliegen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe lang moet een dig. camera het volhouden ?

                      De canon 10d moet ongeveer 100.000 opnames meegaan. De MarkII ongeveer 200.000.
                      Groet,
                      Paul

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe lang moet een dig. camera het volhouden ?

                        Eigenlijk zou je vraag beter zijn hoe lang kan je een camera gebruiken als je hem zo intensief gebruikt als een digitale camera. Mijn ervaring is immers dat een digitale camera het eerder laat afweten op zijn analoge gedeelte dan op zijn digitale gedeelte.

                        Mijn meest gebruikte camera (fuji 6800) heeft nu ongeveer 20000 foto's gemaakt en kan nog steeds foto's maken het enige vervelende gedeelte is dat de aan en uitknop niet meer meekan en de camera dus plotseling uitgaat zonder waarschuwing. Dit heeft tot gevolg dat de camera nu niet meer bruikbaar is want valt echt continu uit. Maar indien je een foto kan maken werkt alles nig perfect.

                        Mijn eerste digitale camera wordt door vrienden ook nog gebruikt en is nu zeker 6 a 7 jaar oud met ik weet niet hoeveel foto's. Meer dan 10000 zeker. De behuizing begint nu wel slijtage tekenen te vertonen maar de foto's dat werkt perfect.

                        Heb dus geen schrik van het digitale buiten het feit dat dit wel tot gevolg heeft dat je je camera veel intensiever gebruikt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe lang moet een dig. camera het volhouden ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door PaulR1
                          De canon 10d moet ongeveer 100.000 opnames meegaan. De MarkII ongeveer 200.000.
                          Volgens ETBASS (servicecenter Canon in Roosendaal) is de sluiter gegarandeerd voor 60 à 70.000...
                          De mijne heeft het laten afweten na 7300... Maar gelukkig hersteld onder garantie binnen de 2 weken...
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe lang moet een dig. camera het volhouden ?

                            volgens mij hangt de levensduur van digitale dingen eerder af van 'hoe' je het gebruikt.

                            eens laten vallen, een regenbui, dagje zee met zand en zout,...
                            foto als spiegel of als venster?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe lang moet een dig. camera het volhouden ?

                              Wanneer je diverse threads volgt en leest dan valt duidelijk op dat een digitaal fototoestel een heel, heel, heel kort leven is beschoren. Zo vinden we perfect werkende, euh, wat is perfect, reeds na een paar dagen als tweede hands aangeboden.
                              Ikzelf heb nog mijn eerste digitaal toestel en dat werkt nog steeds uitstekend en het wordt nog regelmatig gebruikt. Het wordt wel door de dochter gebruikt. (Epson RZ3000 of zoiets)
                              Momenteel heb ik een reflextoestel (D70) die, hoop ik, heel lang kan gebruiken. Ik ben niet zinnens dit toestel binnen de beste keren te vervangen. Ik vrees dat ik nogal wat meer dan 10000 fotokes zal moeten nemen voor ik alles kan en weet. Voor dit toestel had ik een Sony 717 waarbij ik enorm veel foto's genomen heb en ik reuze kontent was. Op dat ogenblik keek ik naar reflextoestellen, doch mijne bruine liet dat op dat ogenblik niet toe. Met de Nikon D70 was er die mogelijkheid wel. Ik wist eveneens op voorhand dat de Sony, trouwens een prachtig toestel, zwaar tekort schoot voor mijn hobby, namelijk macro-ftografie.
                              Is mijn toestel nu perfect ? Voor mij wel. Ik bekijk het zo. Inderdaad, er is altijd beter en meer, ... maar al bij al moeten we ons de vraag stellen of we daar wel gebruik van en zullen maken. Een foto van 12 Mpixel tov van een 6 Mpixel, betekent voor mij een zwaardere investering in hardware, doch geen meer winst in de gewone fotografie. Ik heb helaas, nog steeds geen scherm dat effectief 3000 op 2000 pixel is, laat staan 4500 op 3000.
                              Hierbij maak ik me steeds de bedenking indien een duurder, complexer toestel dan zoveel betere foto's neemt als de gewone poket van indertijd ? Kwalitatief misschien wel, maar het beeld, de indruk die men poogt weer te geven is een geestelijke samenstelling en dat kan evengoed met die pokket als D2H...
                              Wie niet overweg kan met een pokket, kan dat ook niet met een Hasselblad. Onlangs overleed een heel bekend Frans fotograaf. Hij gebruikte echter wel een schoendoostype-achtig toestel van in Christus tijd. EN toch, de foto's waren en zijn schitterend.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X