Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afbeeldingen naar grotere formaat maken zonder kwaliteit verlies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • afbeeldingen naar grotere formaat maken zonder kwaliteit verlies

    Beste,

    Ik ben hier nieuw en ken heel weinig over fotobewerking, plakken en knippen okee in paint maar dat is het ook.
    Ik heb een aantal afbeeldingen en als ik deze wil vergroten naar een andere maat zijn ze gekarteld of onduidelijk.
    ik heb gelezen van photoshop maar daar ken ik niks van en ik heb een trial versie dat al verlopen is.

    Deze afbeeldingen hebben verschillen maten en ik zou deze allemaal samen als 1 afbeelding willen hebben en 2x.
    De juiste maten dat ik zou willen hebben is 50cm H en 100cm B en deze zouden voor digetaal uitgeprint moeten worden er is me gezegd geweest 100dpi fullcolor en opgeslagen in pdf bestand.

    Wie kan me helpen ermee om dit te doen.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: afbeeldingen naar grotere formaat maken zonder kwaliteit verlies

    Je kan geen wonder verwachten. Een beeld vergroten bedoelt interpoleren, dat is nieuwe pixels die niet in de foto bestaan aanmaken. Het resultaat is ook afhankelijk van de foto, maar in het beste geval kan je niet meer van een 30% van de afmetingen vergroten zonder een serieus verlies aan kwaliteit. Photoshop is een goede oplossing en je kan Photoshop CS2 (oud) gratis gebruiken. Hier staat een andere topic over het gebruik van CS2. In theorie is niet 100% legaal, maar in de praktijk is er geen probleem want wat Adobe wil is nieuwe klanten aan te trekken om later naar de CC-versie (maandelijks betaling) over te schakelen.

    Comment

    Working...
    X