Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beekse Bergen - De Nieuwe bewoners

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beekse Bergen - De Nieuwe bewoners

    Op de site van Beekse Bergen had ik diverse nieuwigheden gelezen (geboortes en nieuwe beestjes) die te zien zouden zijn,
    waaronder de Zeeleeuwen die er sinds kort mogen rondzwemmen.
    Momenteel zitten ze op een voorlopige verblijfplaats en zullen definitief gehuisvest worden aan het Congodorp
    waar de boot aankomt en vertrekt volgens de verzorgers die ik gesproken heb.
    In de loop van de voormiddag was ik al even voorbij gewandeld bij de Zeeleeuwen, maar zag er mij geen beginnen aan om
    er foto's te maken. Te druk op de brug van bezoekers en de beestjes zwommen kriskras door elkaar heen en kwamen maar enkele luttele
    seconden boven water.
    In de late namiddag tegen sluitingsuur mij dan maar de uitdaging aangegaan om te proberen er iets van te maken.
    Die beestjes zijn gewoon hectisch en je weet als fotograaf niet waar te beginnen, want inschatten waar ze boven water komen
    lijkt onbegonnen werk.
    Wat mij ook direct opviel is dat deze dieren zelden hun ogen openen terwijl ze boven water komen.
    Na enkele honderden foto's is dit het resultaat :

    1. De eerste foto's had ik enkel maar dit, enkel vele kleuren weerspiegelen in het water F6,3 1/640 519 mm





    2. F6,3 1/400 361mm +/-20%gecropt






    3. F6,3 1/640 436mm +/-50%gecropt






    4. F6,3 1/400 366mm +/-40%gecropt






    5. F6,3 1/640 560mm +/-80%gecropt






    6. F6,5 1/640 540mm +/-40%gecropt






    7. F6,3 1/640 540mm +/-40%gecropt







    8. F6,3 1/640 560mm +/-80%gecropt







    9. F6,3 1/640 560mm +/-90%gecropt




    Alle beelden werden gemaakt met toevoeging van een insteek polarfilter wegens het te harde licht.

    Dank voor het kijken,


    Groetjes Dirk

    P.S. Het lenske is ondertussen teruggebracht naar Canon Duitsland

  • #2
    Re: Beekse Bergen - De Nieuwe bewoners

    Mooie reeks. Toch nog mooi scherp na crop. Kan ook niet anders met zo een camera. Welke lens was het

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

    Comment


    • #3
      Re: Beekse Bergen - De Nieuwe bewoners

      Dirk,

      't ja veel van de dieren liepen met gesloten ogen. Ook veel mensen en vooral die geen zonnebril droegen. Een hard fel wit licht en dan kan je best schermen met gesloten of dichtgeknepen ogen.
      Maar, een mooie reeks en vooral knappe details te vinden.
      Maar zeehonden in een zoetwaterplas ?
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Beekse Bergen - De Nieuwe bewoners

        Inderdaad een mooie reeks.
        Niet makkelijk om deze beestjes vast te leggen.

        mbg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

        Comment


        • #5
          Re: Beekse Bergen - De Nieuwe bewoners

          Dank voor de reacties.

          Wim,
          Het zijn geen zeehonden, maar zeeleeuwen.
          Volgens opzoekingen die ik gedaan heb zouden zeeleeuwen een slecht zicht hebben boven water,
          maar wel een uitstekende geurvermogen.
          De reden misschien waarom ze hun ogen veelal gesloten houden als ze enkele seconden boven water komen om lucht te happen?
          Verder heb ik gelezen dat zeeleeuwen zowel in zout als zoet water kunnen leven.

          Groetjes,

          Dirk

          Comment


          • #6
            Re: Beekse Bergen - De Nieuwe bewoners

            Super Dirk, zelfs die eerste met alleen de kleurenspeling, is erg leuk.

            Comment

            Working...
            X