Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe krijg ik weer mijn CR2 bestanden te zien in W10?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe krijg ik weer mijn CR2 bestanden te zien in W10?

    In Win 7 stond daar CR2 bovenaan de thumbnail, ik weet al niet meer of dat dit er nog stond onder Win 8/8.1 maar onder Win 10 is alles JPEG.
    Die vraag is hier al gesteld geweest maar ik vind dat draadje niet meer teug.
    Heeft dat met één of andere CODEC of zo te maken?
    Vind dat wel idioot dat je die RAW bestanden altijd moet zoeken tussen de JPEG bestanden.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Hoe krijg ik weer mijn CR2 bestanden te zien in W10?

    Canon DPP 4.6.10 leest feilloos al mijn oude 400D .CR2 fotos ... FWIW ...

    Comment


    • #3
      Re: Hoe krijg ik weer mijn CR2 bestanden te zien in W10?

      Heb geen idee van Windows, maar je CR2 van JPG scheiden kun je doen (enfin, bij ons op Mac toch) door te sorteren ofwel op Kind (Soort), ofwel op Size (Grootte).

      Het enige wat ik ivm Win10 en codec heb kunnen vinden is voor NEF: http://forum.belgiumdigital.com/f7/c...ef-541358.html
      Last edited by LesC; 30 mei 2017, 08:34.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Hoe krijg ik weer mijn CR2 bestanden te zien in W10?

        bij mij is cr2 nog gewoon cr2 hoor, maar dan gewoon onderaan de thumbnail in de naam.
        Misschien bedoel je dit:
        in taakbalk klik 'view' en dan 'file name extension' aanklikken en dan zie je de extensies.

        Comment


        • #5
          Re: Hoe krijg ik weer mijn CR2 bestanden te zien in W10?

          Nee,nee, als je in de map "Afbeeldingen" ging zien en je opende dan een map waar RAW en JPEG foto's in staan zag je bovenaan de RAW beelden in een veldje met CR2 staan.
          Zoiets:

          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Hoe krijg ik weer mijn CR2 bestanden te zien in W10?

            Dus als ik het goed begrijp is die afbeelding hoe het geweest is en nu staat er overal jpeg bij ?

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Hoe krijg ik weer mijn CR2 bestanden te zien in W10?

              Een paar Print Scr gemaakt.

              1. Ziet u de situatie zoals die nu is. Geen CR2 maar wel PSD.



              2. Zoals dat er vroeger uit zag. U ziet XML, CR2, PSD en JPEG.



              Ik zou de toestand als in situatie 2 terug willen.
              Waarom hebben ze dat bij MS verandert?
              Als ik met de pijl op de thumbnail ga staan zie ik inderdaad welk bestand het is, maar ik moet ze werkelijk zoeken terwijl je die direct herkent in situatie 2.
              Dat zou ik dus terug willen.
              Ik heb al verschillende codec uitgeprobeerd maar die worden geweigerd, ik krijg de melding dat ze niet voor mijn besturingssysteem zijn bestemd.
              MS begint stilaan een beetje op de NMBS te gelijken, als ze denken dat het goed is wees er dan maar zeker van dat het fout is.

              PS: Afb.2 is een printscr van mijn externe schijf en dan zie ik kort de CR2 bestanden maar die worden vliegensvlug omgezet zoals in afb. 1.
              Last edited by Red Falcon; 30 mei 2017, 13:22.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Hoe krijg ik weer mijn CR2 bestanden te zien in W10?

                Windows 7 kan het CR2-formaat niet lezen en Windows 10 wel, daarom wordt nu de preview wel getoond.
                De software die gebruikt werd om de CR2's te openen kan dan een standaardicoon ingesteld hebben voor CR2, aan het lettertype te zien zou ik op Photoshop gokken, maar kan evengoed iets anders zijn. Op mijn test-pc krijg ik het icoontje van irFanView.

                Veruit de meeste mensen willen de preview zien ipv een generiek icoontje. Dit heeft Microsoft niet aangepast om jou te pesten...
                Nu moet je iedere keer naar de jpg kijken om dan de CR2 te "zoeken". Je kan beter, zoals ik sorteren op extentie zodat alle raws boven- of onderaan staan.

                Ik vind het veel erger en hinderlijk, zeker met de virusdreigingen tegenwoordig, dat de bestandsextenties verborgen zijn! Je ziet factuur.pdf, maar eigenlijk is het factuur.pdf.exe en heb je een virus aan je been (computer)...
                Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
                Mijn fotosite: www.verschaeren.org
                Mijn website: www.computerhersteller.be

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe krijg ik weer mijn CR2 bestanden te zien in W10?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  Een paar Print Scr gemaakt.

                  1. Ziet u de situatie zoals die nu is. Geen CR2 maar wel PSD.

                  2. Zoals dat er vroeger uit zag. U ziet XML, CR2, PSD en JPEG.

                  Ik zou de toestand als in situatie 2 terug willen.
                  Waarom hebben ze dat bij MS verandert?
                  Als ik met de pijl op de thumbnail ga staan zie ik inderdaad welk bestand het is, maar ik moet ze werkelijk zoeken terwijl je die direct herkent in situatie 2.
                  Dat zou ik dus terug willen.
                  Ik heb al verschillende codec uitgeprobeerd maar die worden geweigerd, ik krijg de melding dat ze niet voor mijn besturingssysteem zijn bestemd.
                  MS begint stilaan een beetje op de NMBS te gelijken, als ze denken dat het goed is wees er dan maar zeker van dat het fout is.

                  PS: Afb.2 is een printscr van mijn externe schijf en dan zie ik kort de CR2 bestanden maar die worden vliegensvlug omgezet zoals in afb. 1.
                  Dit komt inderdaad Luc zoals hierboven reeds is beschreven
                  Windows 7 kon geen CR2 bestanden lezen zonder een te apart te downloaden codec
                  Windows 10 leest deze bestanden wel omdat er een codec voor CR2 bestanden in windows 10 zit

                  Dus eigenlijk als je hetzelfde als vroeger wilt zou je de codec moeten verwijderen, maar ik weet niet of dit mogelijk is

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe krijg ik weer mijn CR2 bestanden te zien in W10?

                    Oorspronkelijk geplaatst door brunov Bekijk bericht
                    Windows 7 kan het CR2-formaat niet lezen en Windows 10 wel, daarom wordt nu de preview wel getoond.
                    De software die gebruikt werd om de CR2's te openen kan dan een standaardicoon ingesteld hebben voor CR2, aan het lettertype te zien zou ik op Photoshop gokken, maar kan evengoed iets anders zijn. Op mijn test-pc krijg ik het icoontje van irFanView.

                    Veruit de meeste mensen willen de preview zien ipv een generiek icoontje. Dit heeft Microsoft niet aangepast om jou te pesten...
                    Nu moet je iedere keer naar de jpg kijken om dan de CR2 te "zoeken". Je kan beter, zoals ik sorteren op extentie zodat alle raws boven- of onderaan staan.

                    Ik vind het veel erger en hinderlijk, zeker met de virusdreigingen tegenwoordig, dat de bestandsextenties verborgen zijn! Je ziet factuur.pdf, maar eigenlijk is het factuur.pdf.exe en heb je een virus aan je been (computer)...
                    Voor de extensies, zie mijjn vorige post

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe krijg ik weer mijn CR2 bestanden te zien in W10?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                      Voor de extensies, zie mijjn vorige post
                      Sorry Tonerider, ik had het eerst niet zo begrepen omdat je een Engelse versie hebt?
                      In een Nederlandse versie heet dit dan zo:
                      In de taakbalk " Beeld" aanklikken en dan "Bestandsnaam extensies" aanvinken, et voilà, zoals u zei zie je de extensies staan.
                      Dikke merci Tonerider, zo heeft u mijn probleem van de baan geholpen. (JOEPIE!!!!!!)
                      Alle anderen ook bedankt voor het meedenken.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe krijg ik weer mijn CR2 bestanden te zien in W10?

                        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                        Sorry Tonerider, ik had het eerst niet zo begrepen omdat je een Engelse versie hebt?
                        In een Nederlandse versie heet dit dan zo:
                        In de taakbalk " Beeld" aanklikken en dan "Bestandsnaam extensies" aanvinken, et voilà, zoals u zei zie je de extensies staan.
                        Dikke merci Tonerider, zo heeft u mijn probleem van de baan geholpen. (JOEPIE!!!!!!)
                        Alle anderen ook bedankt voor het meedenken.
                        Yep, bij mij staat het in het engels. Heb dat liefst maar hierdoor vergeet ik soms de nederlandse benaming.
                        Blij dat ik hier toch iemand heb kunnen helpen.

                        Comment

                        Working...
                        X