Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7d II ruis.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7d II ruis.

    Weet iemand tot hoe hoog je kan gaan met de iso zonder ruis te krijgen.

    Heb nu een 7d en dat is echt een ramp bij 400 iso al veel ruis.

    alvast allemaal bedankt.

  • #2
    Re: Canon 7d II ruis.

    Ik denk dat je dat beter zelf uittest. Wat voor de ene al VEEL ruis is, is voor de andere nog niets...Een 7D bij 400 iso kan/mag geen ramp zijn. Of er is iets mis.
    Last edited by crispi; 24 mei 2017, 16:21. Reden: typo

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7d II ruis.

      Veel ruis wordt vaker achter de camera veroorzaakt dan er in.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7d II ruis.

        Oorspronkelijk geplaatst door FransH Bekijk bericht
        Weet iemand tot hoe hoog je kan gaan met de iso zonder ruis te krijgen.

        Heb nu een 7d en dat is echt een ramp bij 400 iso al veel ruis.

        alvast allemaal bedankt.
        Hoe stel gij je camera in? Met mijn oudere 30D, waaruit de 7D (neem ik toch aan, beide oa een flits synchronisatie input) is ontstaan en oa de 80D. Die heeft wel korrelige foto' s op zijn maximum iso waarde 3200. Maar bij correcte belichting toch nog goed bruikbaar. Net zoals mijn oude Canon PowerShot G3 op zijn maximale ISO 400 wel wat korrel toont, maar met zijn 4 megapixel - verlies van 4/3 naar 3/2 is een afdruk nog goed te doen op 30x45cm bij de afdrukcentrale.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7d II ruis.

          Stel mijn Camera altijd manueel in. Hou rekening met de lens die ik gebruik canon 2.8 l 70 200 type II dus daar lig het zeker niet aan hahaha,
          Canon 7d staat gewoon bekend om zijn ruis maar was benieuwd of 7d II beter met de ruis om gaat voor mij is tot 4000 iso genoeg als er geen ruis in kom perfect.A.anders ga ik toch maar voor de Canon 5d mark III.

          En het lig zeker niet aan mij.haha

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7d II ruis.

            Na ruim drie jaar met de Canon EOS 1D Mark II te hebben gefotografeerd begin ik me langzaam steeds meer te ergeren aan de ruisgevoeligheid van deze verder bijzonder fijne camera. Dankzij Photofacts kreeg ik de gelegenheid om eens te snuffelen aan een alternatief waar ik zelf een waardige opvolger in zag: de Canon EOS 7D. Een ding is zeker: je merkt in ieder geval dat de techniek niet stilstaat als je na drie jaar weer eens een nieuw model in handen hebt.

            Voor mijn gevoel heeft mijn 30D op ISO 3200 net ruis, als de 1D Mark II op ISO 1600
            En ik lees inderdaad dat de ISO waarde een probleem is.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7d II ruis.

              Heb vroeger ook met de 7D gewerkt en daarna de 7DII ook gehad
              Qua ruis kan je eigenlijk volgende vergelijking maken, de ruis die je hebt op 640iso bij de 7D is vergelijkbaar met de ruis die je hebt op 800iso bij de 7DII

              Alles hangt er natuurlijk vanaf hoe je belichting zit, ettr is uiteraard voor beide toestellen beter (eigenlijk geld dit voor alle toestellen)
              Naderhand bij de afwerking is het beter de belichting wat terug te schroeven i.p.v. op te moeten trekken.

              Ik lees dat je anders voor de 8DMkIII gaat, nou dat is sowieso een betere keuze wat ruis betreft, daar is geen twijfel over

              Nog even dit, velen willen niet toegeven dat de 7D veel ruis gaf, maar wanneer is het storend .... dat is voor iedereen anders
              De eerste 7D was ongetwijfeld een ruisbak, ik ging nooit hoger dan iso 400, de 7DII is beter maar het is uiteraard geen FF
              Het is wel een feit dat je de ruis van de 7DII makkelijker weggewerkt krijgt

              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 24 mei 2017, 20:44.
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7d II ruis.

                Met een (Canon) cropcamera heb ik ruisreductie toegepast sinds er over de ruis van de 40D tov de 30D werd gemekkerd.

                Voor natuurfotografie (vogels, vlinders, libellen ...) waar details alles zijn werk ik altijd op ISO 400, daarmee is er geen probleem om sterk te vergroten of uit te snijden, en is de 7D nagenoeg gelijk aan de 7DII.
                Zoals Sieg aangeeft kan je met de 7DII veel beter wegwerken en is 640 of 800 haalbaar, voor bv familiefoto's binnen ga ik gemakkelijk tot 2500 (maar probeer dat niet met vogels).

                In de praktijk heb ik nooit last gehad van de ruis (en zo slecht zijn mijn foto's toch ook niet), het zit vooral tussen je oren.

                Zelf zie ik geen reden om een ander toestel te kopen (als het licht niet goed is doe ik wat anders), maar als je ISO 4000 een normale gevoeligheid vindt koop je beter een FF.

                Comment

                Working...
                X