Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma Art 150-600 mm C of S of toch Sigma Art 100-400 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma Art 150-600 mm C of S of toch Sigma Art 100-400 mm

    Ik zit wat in een No answer position
    Ik blijf twijfelen, mij gaat het om de scherpte en anderzijds misschien de grootte
    Maar als het om de grootte ging was het makkelijk, dan was het de 100-400
    Ik zou het objectief gebruik voor vogels en dieren en het gebruik is met A7RII en een MC-11
    Wat is uw mening of advies
    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Sigma Art 150-600 mm C of S of toch Sigma Art 100-400 mm

    Voor vogels is een langere lens meestal beter (een 150-600 is dan doorgaans een betere keuze dan een 100-400).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Sigma Art 150-600 mm C of S of toch Sigma Art 100-400 mm

      Misschien is de 150-600 C dan de gulden middenweg?
      Langer is beter voor vogels (tenzij je genoeg kennis en geduld hebt om zeer dicht te komen).
      Het voordeel van de C versie is dat ze ongeveer even goed is als de S, maar een stuk lichter. (Echter niet zelf getest, enkel vernomen van eigenaars en foto's bekeken.)
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Sigma Art 150-600 mm C of S of toch Sigma Art 100-400 mm

        Zonder twijfel de 150-600mm C.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma Art 150-600 mm C of S of toch Sigma Art 100-400 mm

          Met de Sigma 150-600mm dg os hsm contemporary heb ik de beste aankoop van het laatste jaar op gebied van lenzen gedaan.
          zowel voor kortere als lange afstandsshots.
          digitaal impressionist

          Comment


          • #6
            Re: Sigma Art 150-600 mm C of S of toch Sigma Art 100-400 mm

            Hallo,

            Sigma 150-600mm C zonder twijfel ...
            Deze lens blijft - ondanks het grote bereik - zeer hanteerbaar om mee te werken.

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Sigma Art 150-600 mm C of S of toch Sigma Art 100-400 mm

              mij gaat het om de scherpte
              Op 600mm zal de S beter presteren. Ik was in ieder geval tevreden van de Sport.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Sigma Art 150-600 mm C of S of toch Sigma Art 100-400 mm

                Bedoel je beter resultaat bij sportfotografie met de S dan de C.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma Art 150-600 mm C of S of toch Sigma Art 100-400 mm

                  Ik weet niet hoe het zit met de AF vd C. De S is in ieder geval mooi snel na de firmware update.

                  Ik had het over de scherpte op het lange eind. Als je op zeker wilt spelen neem dan de Sport. Als je de verhalen gelooft dat de C even scherp is dat moet jij beslissen.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma Art 150-600 mm C of S of toch Sigma Art 100-400 mm

                    Hoi,

                    Er zijn vele reviews en vergelijkingen... je kunt er lering uit trekken.
                    De S zal een beste lens zijn, hij is een stuk beter beschermt tegen weersinvloeden die de levensduur van je geliefd spul probeert te verkorten.
                    Het gewicht is echter ook een stuk meer, bijna 1 kg... 2,86 kg voor de Sport, 1,93 kg voor de Contemporary.
                    De ganse dag rondhuppelen en her en der mooie plaatjes maken uit de hand met zo'n stuk vernuft, lukt mij met de S niet, met de C wel.
                    1,5 uur testen met de S en daarna met de C bracht mij tot deze conclusie.
                    Een hele dag fotograferen met de C op Assen leverde mij, naast tal van mooie foto's, ook een paar dagen lichte spierpijn op... 'kben ook geen Swartzeneggert...
                    Scherpte...
                    Vergelijk: http://www.the-digital-picture.com/R...mp=0&APIComp=1
                    Voorbeelden...
                    Met Sigma 1.4 extender... 840 mm...
                    Nice bird shot with the Sigma 150-600 C+ Sigma 1401 1.4x extender by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
                    DS1_9178 by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
                    DS1_9196 by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
                    _DS13866 by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr

                    Daar nóg een 1.4 extender achteraan geknoopt... gewoon voor de fun, niet praktisch, maar kan wel...
                    1200 mm uit de hand... (600x1.4=840x1.4=1176 mm)
                    _DS13881 by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr

                    Ik heb wel energie gestoken om de AF fijnafstelling door middel van het Sigma dockingstation te perfectioneren.
                    Door deze resultaten ben ik wel in m'n sas met deze Sigma C lens, een groot bereik voor een kleine prijs.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma Art 150-600 mm C of S of toch Sigma Art 100-400 mm

                      Hallo,

                      IK heb beide uitgebreid kunnen testen en de beeldkwaliteit van de C is vergelijkbaar met die van de S. De S is "anders" gebouwd dan de C, en daar zit het grote verschil.
                      Als het gaat om bruikbaarheid, dan is de C veel meer inzetbaar dan de S.
                      Bij die laatste heb je een statief nodig terwijl je met de C een dag probleemloos en statiefloos kunt rondlopen.
                      Foto's op 600mm met 1/15sec lukken bij mij ook prima, dus de stabilisatie is prima.
                      En, een lens kiezen is altijd een "compromis" ...

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma Art 150-600 mm C of S of toch Sigma Art 100-400 mm

                        Alvast bedankt voor de rijke info, dus ga ok besluiten de C versie aan te schaffen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma Art 150-600 mm C of S of toch Sigma Art 100-400 mm

                          ik ben de gelukkige bezitter van de beide lenzen (150-600 C en 100-400 C)... waarom ? omdat de 150-600 toch nog wat te zwaar is voor mij (leeftijd) om uit de hand te fotograferen.
                          de 100-400 heb ik een goede anderhalve week, maar ik heb de indruk dat ze nog scherper is dan de 150-600 C.
                          nikon coolpix s9100

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma Art 150-600 mm C of S of toch Sigma Art 100-400 mm

                            Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                            de 100-400 heb ik een goede anderhalve week, maar ik heb de indruk dat ze nog scherper is dan de 150-600 C.
                            Als ik de foto's bekijk van de 150-600 ben ik niet echt onder de indruk van de scherpte. Zou graag eens enkele full size foto's willen zien. Maar ik had ook al de indruk dat de 100-400 van canon scherper is dan de sigma 150-600 C.
                            Heb je de versie I of II van de 100400 want daar zal waarschijnlijk ook nog een verschil qua scherpte opzitten.

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma Art 150-600 mm C of S of toch Sigma Art 100-400 mm

                              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                              Foto's op 600mm met 1/15sec lukken bij mij ook prima, dus de stabilisatie is prima.
                              Toon maar eens een foto waarin de exif nog in zit en op volledige resolutie. Ik vind 1/15 sec en nog scherpe foto' s op 600mm wel erg straf.

                              @Adrie knappe beelden. De scherpte is soms net niet op 100%. Maar toch wel goed voor de brandpunt.
                              Waar een wil is, is een weg
                              ---------------------------------

                              Comment

                              Working...
                              X