Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roofgoed

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Roofgoed

    Het materiaal zal hier en daar wel opduiken:
    http://www.parool.nl/amsterdam/camer...oofd~a4496002/
    http://www.smuttynose.nl

  • #2
    Re: Roofgoed

    Het lijkt me geen fijn gevoel om gestolen spullen in bezit te hebben. Ik heb ooit per ongeluk een simpel potloodje in mijn zak gehad na een techniek les en ik was er echt niet goed van. Laat staan dat ik bewust gestolen goederen in bezit wil hebben. Ik hoop dat alles gewoon netjes terug wordt gevonden en dat niemand de gestolen goederen koopt van de heler/inbreker.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Roofgoed

      de vraag is hoe je ooit gaat weten dat je gestolen goed hebt gekocht.

      Comment


      • #4
        Re: Roofgoed

        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
        de vraag is hoe je ooit gaat weten dat je gestolen goed hebt gekocht.
        Dat kun je uiteraard niet altijd weten. Maar aanbiedingen die bijna te mooi zijn om waar te zijn..?
        Of in dit geval: Dure objectieven uit kort en klein geslagen vitrines hebben waarschijnlijk geen doos en factuur. Wellicht zelfs kleine glassporen.
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Roofgoed

          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          Dat kun je uiteraard niet altijd weten. Maar aanbiedingen die bijna te mooi zijn om waar te zijn..?
          Of in dit geval: Dure objectieven uit kort en klein geslagen vitrines hebben waarschijnlijk geen doos en factuur. Wellicht zelfs kleine glassporen.
          En niet te vergeten een rare verklaringen over de herkomst /rede van verkoop van zoveel apparatuur in bijna nieuwstaat. Maar zonder doos. Ik denk dat je gezonde intuitie een goede tot redelijke graadmeter is.voor de eerste filtering. Maar wie weet gaat dit naar andere oorden als de Benelux
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Roofgoed

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            En niet te vergeten een rare verklaringen over de herkomst /rede van verkoop van zoveel apparatuur in bijna nieuwstaat. Maar zonder doos. Ik denk dat je gezonde intuitie een goede tot redelijke graadmeter is.voor de eerste filtering. Maar wie weet gaat dit naar andere oorden als de Benelux
            En waarschijnlijk niet (allen) tegelijk aangeboden om het beter te verdoezelen.
            My photo's

            Comment


            • #7
              Re: Roofgoed

              Als nu eens de fabrikanten ook is meehelpen, je kunt een product bij hun registreren. Dan moeten ze ook wel kunnen registreren welke serie nummers bij welke winkelier is afgeleverd. Als ze daarna ook eens bijhouden welke persoon welke serienummer heeft. (Consument op eigen initiatief laten opgeven) Dan kan er een heel history worden bijgehouden van wie naar wie de foto apparatuur ging. Misschien zouden ze zelfs met alle fabrikanten samen een mooi systeem kunnen opzetten. Zodat de klant via een app de serienummer kan opgeven en dat de eigenaar weer kan bevestigen dat hij het verkoopt.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Roofgoed

                En dan wordt die site gehacked en staan je fotospullen als gestolen geseind. Technologie is niet de oplossing voor zo'n problemen.

                Comment


                • #9
                  Re: Roofgoed

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                  Als nu eens de fabrikanten ook is meehelpen, je kunt een product bij hun registreren. Dan moeten ze ook wel kunnen registreren welke serie nummers bij welke winkelier is afgeleverd. Als ze daarna ook eens bijhouden welke persoon welke serienummer heeft. (Consument op eigen initiatief laten opgeven) Dan kan er een heel history worden bijgehouden van wie naar wie de foto apparatuur ging. Misschien zouden ze zelfs met alle fabrikanten samen een mooi systeem kunnen opzetten. Zodat de klant via een app de serienummer kan opgeven en dat de eigenaar weer kan bevestigen dat hij het verkoopt.
                  Nikon heeft dat al lang en ik heb eens een 2de hands lens in België gekocht, die door de eigenaar niet ontregistreerd was, die kon in Nl niet registreren. Na een e-mailtje naar de vorige eigenaar was het zo gepiept.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Roofgoed

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                    Als nu eens de fabrikanten ook is meehelpen, je kunt een product bij hun registreren. Dan moeten ze ook wel kunnen registreren welke serie nummers bij welke winkelier is afgeleverd. Als ze daarna ook eens bijhouden welke persoon welke serienummer heeft. (Consument op eigen initiatief laten opgeven) Dan kan er een heel history worden bijgehouden van wie naar wie de foto apparatuur ging. Misschien zouden ze zelfs met alle fabrikanten samen een mooi systeem kunnen opzetten. Zodat de klant via een app de serienummer kan opgeven en dat de eigenaar weer kan bevestigen dat hij het verkoopt.
                    Dat bestaat toch al heel lang

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Roofgoed

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Nikon heeft dat al lang en ik heb eens een 2de hands lens in België gekocht, die door de eigenaar niet ontregistreerd was, die kon in Nl niet registreren. Na een e-mailtje naar de vorige eigenaar was het zo gepiept.
                      Niet volledig mee eens ...
                      Heb al materiaal door verkocht dat ik had geregistreerd. De koper registreerde dan zonder problemen de zaken als zijnde correct aan hem toegeëigend. Ik heb nooit een melding gezien of gekregen dat er dus een dubbel boeking van een nummer was, en de nieuwe terechte eigenaar heeft nooit enige uitleg moeten geven ...
                      En ik spreek nu niet over een item van 5 Euro, alhoewel dit geen verschil zou mogen maken.
                      Dus, niet altijd zo. Spijtig.

                      Nu wees gerust, het gestolen goed verdwijnt op de zwarte markt en iedere koper die even na denkt en eventueel nummers controleert of laat controleren is vaak niet de klant. Voor 1200 Euro zie ik ook wel graag die camera bij mij thuis staan, maar ergens zegt me iets dat dit niet kan en dat ik daar met de handen moet van af blijven.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Roofgoed

                        Héél lang geleden heb ik een 6 maand oude Nikon D70 verkocht die ik geregistreerd had. Ik kreeg 2 weken nadien een mail van Nikon met de melding dat iemand anders geprobeerd had om het toestel te registreren. Men vroeg of dit correct was, en of ze mijn registratie konden verwijderen. Ik was akkoord, maar enkele dagen later kreeg ik bericht dat mijn lidmaatschap van de Nikon Club beëindigd was.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Roofgoed

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Ik was akkoord, maar enkele dagen later kreeg ik bericht dat mijn lidmaatschap van de Nikon Club beëindigd was.
                          Dit motiveert echt om eerlijk te zijn :-) :P
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment

                          Working...
                          X