Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Deftige fotokaders.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Deftige fotokaders.

    Hey allemaal,

    Daar mijn werk stilaan een nieuwe weg begint te volgen, en ik graag eens meer mijn beelden wil afprinten (waar ik nu ook zoek waar/wat/hoe...)ben ik ook op zoek naar fotokaders.
    En dan bedoel ik niet de gemiddelde IKEA kader die al snel gebogen gaat doorhangen.

    Momenteel kom ik uit op http://www.acaza.be

    De vraag is, ken jullie nog zaken met wat deftigere fotokaders, meer dan IKEA.
    En misschien een zij vraag, maar hoe bepaald je wat de beste kader is voor een specifieke foto?

  • #2
    Re: Deftige fotokaders.

    Ik heb al veel kaders van Schleiper, die maken ze op maat en hebben een groot aanbod in stijlen, ook verschillende soorten glas.

    Comment


    • #3
      Re: Deftige fotokaders.

      Ik heb hier een aantal aluminium kaders die ik gekocht heb bij Acaza.
      Dat zijn heel degelijke kaders, maar ik zie die nu niet meer staan op hun website (bij den Brico heb ik er ooit ook nog een aantal van die soort gekocht in de uitverkoop, voor de helft van de normale prijs).
      De kaders die ik er nu zie, die hebben een veel minder degelijk systeem om de achterkant vast te zetten.
      Bij mijn kaders is dat een soort clip die tussen het kader en de achterwand klikt, de aluminiumkaders die ze nu hebben, daar zit hetzelfde systeem op als bij de goedkope kaders van den Action, en van dat systeem ben ik zeker geen fan...
      In onze fotoclub zijn er een paar die zo'n kaders van den Action gebruikten tijdens de tentoonstelling, en daar heb ik (in gedachten ) flink op gevloekt toen ik die moest ophangen, want die stomme "draaislotjes" komen voor het minste los.

      Ik heb nog even gezocht naar andere webwinkels waar ze fotokaders verkopen, maar bij de meeste staat er geen foto bij van de achterkant, voor mij is het erg belangrijk dat daar het juiste systeem zit voor het verwijderen van de achterwand.
      Als ik niet vooraf weet wat ik thuis zal krijgen, dan zal ik daar nooit kaders bestellen... (omdat er veel teveel slechte wisselsystemen bestaan, en die wil ik dus niet).

      Welk kader de beste keuze is, dat is niet zo simpel, dat is sterk afhankelijk van het onderwerp.
      Zorg er in ieder geval voor dat het kader niet meer opvalt dan de foto (tenzij dat net de bedoeling is).
      Ik laat mijn foto's voor de jaarlijkse fototentoonstelling van de club tegenwoordig meestal op Dibond afdrukken, dat is wel een stuk duurder, maar dan is de foto ook meteen perfect afgewerkt om tegen de muur (tentoonstellingspaneel) te hangen.
      Last edited by Black B@ndit; 19 mei 2017, 20:26.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Deftige fotokaders.

        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
        Ik heb al veel kaders van Schleiper, die maken ze op maat en hebben een groot aanbod in stijlen, ook verschillende soorten glas.
        Dat ziet er inderdaad nog interessant uit. Niet bij stil gestaan eigenlijk want is achter mijn hoek en mijn vriendin koopt daar vaak knutselgerief.

        Comment


        • #5
          Re: Deftige fotokaders.

          Oorspronkelijk geplaatst door NDW Bekijk bericht
          Dat ziet er inderdaad nog interessant uit. Niet bij stil gestaan eigenlijk want is achter mijn hoek en mijn vriendin koopt daar vaak knutselgerief.
          Ze hebben een enorm aanbod, maar afhankelijk van de drukte moet je wel 1-2 weken max. rekenen voor je kaders te laten maken (alles is op maat gemaakt, ik heb nog geen standaard formaten gezien daar (toch niet in de winkel in Gent).
          En let wel op, de randen van het glas zijn soms ruw gesneden dus glas altijd in de kader laten zitten, ik heb me eens aan één gesneden en t was meteen tot op het bot in de vinger

          Comment


          • #6
            Re: Deftige fotokaders.



            Zeer veel keuze en hele goeie service!
            En vriendelijke mensen.
            Vroeger kocht ik mijn kaders bij artobel in Maaseik,doch ik weet niet of die nog bestaan,website ligt eruit
            Last edited by rikketik; 27 mei 2017, 19:21.

            Comment


            • #7
              Re: Deftige fotokaders.

              Ik laat al mijn fotowerk inlijsten bij Lucas Creativ.

              Nog steeds heel tevreden van.

              Maar zoals eerder aangehaald, Schleiper is ook een goede en gekende kunsthandel, dus ik denk dat je met zulke winkels niet veel verkeerd kan doen.

              Comment


              • #8
                Re: Deftige fotokaders.

                Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                http://www.goyas.be/goya/

                Zeer veel keuze en hele goeie service!
                En vriendelijke mensen.
                Vroeger kocht ik mijn kaders bij artobel in Maaseik,doch ik weet niet of die nog bestaan,website ligt eruit
                Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                Ik laat al mijn fotowerk inlijsten bij Lucas Creativ.

                Nog steeds heel tevreden van.

                Maar zoals eerder aangehaald, Schleiper is ook een goede en gekende kunsthandel, dus ik denk dat je met zulke winkels niet veel verkeerd kan doen.
                Thanks.

                Comment


                • #9
                  Re: Deftige fotokaders.

                  Hallo,
                  Ik ben zeer tevreden over GKL te Wondelgem (bij Gent) http://www.gklijsten.be/
                  Zeer goed werk en eerlijke prijs.

                  Groetjes
                  Paul
                  Paul Dhondt
                  Secretaris
                  Foto - Diaclub Kunst Ligt v.z.w.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Deftige fotokaders.

                    Goya in Mechelen is echt wel professioneel! Zeer veel keuze in kaders, zo veel dat het echt moeilijk wordt.
                    Maar, wat ik erg apprecieer is dat ze een paar suggesties doen van wat volgens hun goed past bij het werk.
                    Dat vermijdt dat je de hele winkel moet doorzoeken, en je op de duur niet meer weet waar kijken.
                    De afwerking van wat je krijgt is echt top.


                    In vergelijking met Lucas zitten ze een trapje hoger wat kwaliteit en keuze betreft.
                    Schleiper heeft vroeger voor mijn mama heel wat inkaderwerk gedaan. Die zijn ook top.

                    Comment

                    Working...
                    X