Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dubrovnik & omgeving

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dubrovnik & omgeving

    In juli gaan we eens niet met de wagen op vakantie, maar nemen we met de hele familie het vliegtuig naar Dubrovnik. Ik zou daar wel een wagen willen huren voor enkele dagen om toch een paar mooie uitstappen te kunnen maken.
    Iemand tips (op fotografisch gebied) voor de Dubrovnik Riviera? Mijn bedoeling is om bv. voor het ontbijt al wat plaatje te gaan schieten ;-) , overdag de toerist uit te hangen en 's avonds enkele dagen opnieuw te gaan fotograferen.
    --> www.brandnewimage.be <--

  • #2
    Re: Dubrovnik &amp; omgeving

    Dubrovnik is een zeer mooie stad. Denk dat je best vroeg je bed uit komt als je de kleine straatjes wilt fotograferen, anders lopen er een massa toeristen rond.

    Je kan ook altijd de kabelbaan nemen voor mooie panorama's.


    Sent from my iPad using Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Dubrovnik &amp; omgeving

      Dubrovnik is idd zeer mooi. Er zijn ook enkele eilandjes rondom. Ook een aanrader als je toch een huurauto hebt is Montenegro. Bv de baai van Kotor is prachtig en het binnenrijden van Montenegro is leuk, je ziet direct een heel andere leefwereld. Ook intressant in de buurt van Dubrovnik is Kupari. Veel verlaten mega hotels en resorts direct aan het strand. Ongelooflijk eigenlijk.
      Life through a lens..

      Comment


      • #4
        Re: Dubrovnik &amp; omgeving

        Bedankt voor de reacties. De trip naar de baai van Kotor had ik inderdaad al op mijn lijstje van uitstappen staan als we de auto ter beschikking hebben. Kupari kende ik nog niet, zal eens wat opzoekwerk verrichten.
        Iemand ervaring met een autotrip naar Mostar en met de stad zelf?
        Verder gaan we wat eiland-hoppen, dus zal regelmatig op een boot zitten. Ik zou graag een bootuitstap naar Korcula willen maken. Verder heb je nog het nationaal park Mljet wat op mijn todo lijst staat. Als er nog tips zijn hoor ik deze graag ;-)
        --> www.brandnewimage.be <--

        Comment


        • #5
          Re: Dubrovnik &amp; omgeving

          Van Dubrovnik tot Mostar is ongeveer 2 à 3 uur rijden. De kustweg is redelijk druk maar biedt mooie panorama's. De neiging om regelmatig te stoppen voor landschapsfoto's is moeilijk te bedwingen.
          Mostar zelf is een provinciestadje en de brug en omgeving nogal toeristisch gericht. Mits een kleine omweg op weg naar Mostar is er ook nog Medugorje. Een soort Klein-Lourdes waar bussen uit heel Europa toekomen.
          mvg,
          Patric

          Comment

          Working...
          X