Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera of Lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera of Lens?

    Hallo

    Ik overweeg een Nikon D3200 (tweedehands) te kopen om op die manier budget uit te sparen voor de aankoop van goede lenzen. Iemand ervaring met dat toestel? Ik twijfel immers tussen een d3200 en een d7000. Toegegeven, geen recente modellen maar ik moet rekening houden met mijn budget.
    Ik heb momenteel et Nikon d3100 en fotografeer voornamelijk macro en landschappen.
    Graag jullie advies.

  • #2
    Re: Camera of Lens?

    Vraag:
    1. wat is / zijn de pro om van 3100 naar 3200 te gaan? De stap naar een D7000 kan ik dan nog weer wel volgen, hoewel misschien de D7200
    2. zo te lezen heb je een dubbel budget in de min, want je vertelt ons er niets over
    3. en naar welk objectieven zit je dan te kijken en wat heb je nu?
    4. waar wil je je op gaan concentreren detail/close-up of landschappen?

    Comment


    • #3
      Re: Camera of Lens?

      Mijn budget ligt rond de 500 euro. Momenteel heb ik de kitlens van de D3100 en de Tamron 90 macro (super tevreden over)
      Ik overweeg de Tamron 17-55 2.8.
      Bedoeling is vooral Live view te gebruiken.

      Comment


      • #4
        Re: Camera of Lens?

        Bedoeling is vooral Live view te gebruiken
        Dan ben je bij Nikon bij het verkeerde adres. Live view is niet denderend, vooral de autofocus laat het afweten.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Camera of Lens?

          Momenteel heb ik de kitlens van de D3100: vervangt de 17-55mm je kitlens? (je valt je er tenminste geen buil aan denk ik)

          waarom geen 10-20mm voor landschappen? of gaat het je puur om de f/2.8 ?

          Comment


          • #6
            Re: Camera of Lens?

            De Tamron moet idd de kitlens vervangen.
            De 2.8 geeft de doorslag.

            Comment


            • #7
              Re: Camera of Lens?

              Oorspronkelijk geplaatst door Iron666 Bekijk bericht
              De Tamron moet idd de kitlens vervangen.
              De 2.8 geeft de doorslag.
              Waarom heb je de 2.8 zo nodig?
              Bij landschappen en macro heb je aan 2.8 toch niet veel volgens mij.
              Voor een lanschap of makro foto ga je het toch niet veel gebruiken.
              Of zie ik dat verkeerd?

              T.T.

              Comment


              • #8
                Re: Camera of Lens?

                In de aangeboden rubriek staat nu een d7000 + 2 lenzen, misschien is dat iets?

                Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Camera of Lens?

                  Je moet je zelf de vraag stellen tegen welke limieten je aan loopt, zijn dit limieten van de camera of van de lenzen? de overstap van een D3100 naar een D3200 lijkt mij (zonder echt de specificaties naast elkaar te zetten) een beetje onlogisch. Je blijft in het laagste segment van DSLRs zitten, het gebruikscomfort zal dus het zelfde zijn en dat van een D7X00 reeks ligt zoveel hoger en op vlak van instelmogelijkheden zet je dan ook een grote stap naar voren. Maar aangezien je zelf twijfelt over die d3200 lijkt het mij goed mogelijk dat je misschien beter af bent met opzoek te gaan naar welke lenzen je vooruit gaan helpen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera of Lens?

                    Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                    Je moet je zelf de vraag stellen tegen welke limieten je aan loopt, zijn dit limieten van de camera of van de lenzen?
                    De grootste limiet, waar ook het eerste tegen aan wordt gelopen, is meestal de fotograaf en dat is niet te verhelpen met beter materiaal.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #12
                      Re: Camera of Lens?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      De grootste limiet, waar ook het eerste tegen aan wordt gelopen, is meestal de fotograaf en dat is niet te verhelpen met beter materiaal.
                      Ook wanneer, in mijn geval dan, foto's genomen worden in een slecht verlichte sporthal waar je bvb snel bewegende dansers wil vastleggen? De foto's die een kennis van me voorlegt met z'n Nikon D810 + 70-200 f/2,8 zijn een wereld van verschil met de foto's van mijnn Canon 550D + EF28-135mm f/3.5-5.6 IS USM, op dezelfde wedstrijden en in dezelfde omstandigheden gefotografeerd. Ik hoop dan mijn materiaal snel te kunnen vervangen door een Nikon D750 + 70-200 f/2,8. Jouw stelling trek ik dus wel in twijfel... maar ik begrijp wel wat je wil zeggen (denk ik). Niet iedereen haalt het maximum uit z'n beschikbaar materiaal.
                      Nikon D750 + Nikkor 50mm 1.4G + Nikkor AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - visit my Flickr! www.flickr.com/flandrach

                      Comment


                      • #13
                        Re: Camera of Lens?

                        De D750 met 70 - 200 lens is een topper ;-)
                        Maar toch ben ik het er mee eens dat de fotograaf dikwijls de beperkende factor is.

                        T.T.

                        Comment


                        • #14
                          Re: Camera of Lens?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Flandrach Bekijk bericht
                          Ook wanneer, in mijn geval dan, foto's genomen worden in een slecht verlichte sporthal waar je bvb snel bewegende dansers wil vastleggen? De foto's die een kennis van me voorlegt met z'n Nikon D810 + 70-200 f/2,8 zijn een wereld van verschil met de foto's van mijnn Canon 550D + EF28-135mm f/3.5-5.6 IS USM, op dezelfde wedstrijden en in dezelfde omstandigheden gefotografeerd.
                          Niet echt een faire vergelijking van materiaal. Dezelfde wedstrijden en dezelfde omstandigheden: laat je kennis eens jouw camera gebruiken en dan weet je waar het aan ligt. Ik maak weleens concertfoto's en die zijn bijna allemaal goed belicht en dan staan daar anderen met gelijkwaardig spul en die lukt het niet(camera op en matrixmeting bv). Ook snel bewegende dansers staan wel eens stil in de beweging, bv bij het veranderen van bewegings richting.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment

                          Working...
                          X