Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe flitser voor op mijn Canon 70D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe flitser voor op mijn Canon 70D

    Hallo,

    Binnenkort zou ik mij een externe flitser willen aanschaffen voor op mijn canon EOS 70D, het is voor allerhande doeleinden. Welke kunnen jullie mij eventueel aanbevelen?

    Grtz
    http://www.marjanpolleyphotography.be/
    https://www.facebook.com/MarBexexploring

  • #2
    Re: Externe flitser voor op mijn Canon 70D

    430 ex rtIII canon, Als eerste flash zou ik steeds voor het merk zelf gaan.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Externe flitser voor op mijn Canon 70D

      Maar met een 430 ex of ex II werkt die 70d ook met de flash los van de camera.
      Hangt ervan af hoe veel je er wilt aan spenderen.
      Anders schijnt Yougnuo of hoe wordt het geschreven,ook goede flitsen te hebben die goedkoper zijn.
      Daar heb ik geen ervaring mee.Anderen hier wel.

      Comment


      • #4
        Re: Externe flitser voor op mijn Canon 70D

        Je kan de merkeigen flitsen kopen. Die zijn van zeer goede kwaliteit maar naar mijn bescheiden mening TOTAAL overpriced.

        Net daarom heb ik voor strobistwerk zeer veel flitsen gekocht van het merk Yongnuo. Ik denk dat ik bijna alle versies heb gehad en de laatste nog steeds heb.
        Ik ben altijd uitermate tevreden geweest over de bouwkwaliteit van dit merk. Maar vooral de lage prijs maakte dat ik er ook veel van kon kopen wat mij toeliet zeer complexe belichtingen op te stellen.

        In uw geval zou je de keuze kunnen maken tussen de 568EX. Dat is een HSS TTL flitser met een richtgetal van 56. Kostprijs moet ergens rond de 100 euro liggen.
        Dit is een zeer goede flits doch laat je niet toe om radiogestuurd los van de camera te werken zonder extra triggers.
        Wil je dit wel dan kan je daar bv de 622 triggers van Yongnuo onder plaatsen.

        Alternatief is er de iets krachtiger 600 EX RT. Die heeft een richtgetal van 60. En is een 1 op 1 copy/namaak van de Canon 600 EX RT.
        De 600 EX RT kan de radiosygnalen van Canon ontvangen en verwerken. Ik weet echter niet of de 70D inwendig een radiocommander heeft. Dat moet je even opzoeken.
        Die flits kost rond de 200 euro.
        De zelfde flitsen van Canon kosten een veelvoud.

        Er is echter 1 ding waar je rekening mee moet houden. En dat is van toepassing op alle merken van TTL flitsen.
        De flitskracht in TTL mode zal pas zeer accuraat zijn als je ook L lenzen op je toestel plaatst.

        De reden is dat L lenzen aan de body doorgeven op welke afstand de focus ligt. Die informatie wordt doorgestuurd naar de flits en de flits past zijn flitskracht hierop aan.

        Comment


        • #5
          Re: Externe flitser voor op mijn Canon 70D

          De 70 d gebruikt geen radiosignalen (Handleiding CD-rom p 204)
          Vergeet ook niet dat je ingebouwde flitser moet opgeklapt zijn om je slave aan te sturen.Hij flitst ook altijd mee. Als je alleen de offcamera flits wilt gebruiken,flitst de inbouw ook.Maar dit zou een preflits zijn om de andere te sturen en een fractie van een seconde afgaan,voordat de sluiter opengaat en de externe flits afgaat,en dus geen invloed op de belichting.Geeft wel de indruk dat er iets niet juist ingesteld is.
          Dus een RT-versie is niet nodig voor een 70d.

          Comment


          • #6
            Re: Externe flitser voor op mijn Canon 70D

            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
            Maar dit zou een preflits zijn om de andere te sturen en een fractie van een seconde afgaan,voordat de sluiter opengaat en de externe flits afgaat,en dus geen invloed op de belichting.Geeft wel de indruk dat er iets niet juist ingesteld is.
            Ik weet niet hoe het Canonflitssysteem werkt, maar bij Nikon zeggen precies hetzelfde, maar zelfs als je pop-up uit zet, als commander, geeft hij toch een flitsje af bij open sluiter om de andere flitsen te triggeren, die zijn natuurlijk niet telepatish en moeten een seintje krijgen wanner ze af gaan. Nikon heeft hier een SG-3IR voor met een onNikon prijs en past waarschijnlijk ook wel op een Canon.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Externe flitser voor op mijn Canon 70D

              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
              Als je alleen de offcamera flits wilt gebruiken,flitst de inbouw ook.Maar dit zou een preflits zijn om de andere te sturen en een fractie van een seconde afgaan,voordat de sluiter opengaat en de externe flits afgaat,en dus geen invloed op de belichting.Geeft wel de indruk dat er iets niet juist ingesteld is.
              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Ik weet niet hoe het Canonflitssysteem werkt, maar bij Nikon zeggen precies hetzelfde, maar zelfs als je pop-up uit zet, als commander, geeft hij toch een flitsje af bij open sluiter om de andere flitsen te triggeren, die zijn natuurlijk niet telepatish en moeten een seintje krijgen wanner ze af gaan.
              Die pre-flashes zijn niet eigen aan het werken met slaves hoor, maar het valt iets meer op in die situatie. De preflash is ook nodig voor TTL meting om de output van de eigenlijke belichting accuraat te sturen.
              Verder klopt het inderdaad dat een on-board flitser licht moet uitsturen als commander om de slaves te laten afgaan. Wil je dat absoluut niet omdat het storend kan zijn, dan kan je een trigger gebruiken met licht- of radiosignaal. Het zijn die radio-triggers die vaak zo duur zijn, of die de flashes waarin ze verwerkt zijn zo duur maken. (Van triggers heb ik zelf niet zoveel verstand, maar daar zijn strobisten op dit forum helemaal in thuis.)
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: Externe flitser voor op mijn Canon 70D

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Je kan de merkeigen flitsen kopen. Die zijn van zeer goede kwaliteit maar naar mijn bescheiden mening TOTAAL overpriced.
                (snip)
                De zelfde flitsen van Canon kosten een veelvoud.
                Mee eens.
                Nu ze RF triggers inbouwen, zijn de prijzen door het plafond van het belachelijke geschoten. Canon 600EX, Nikon SB5000... amai
                Zo'n 15 jaar geleden kocht ik een Canon 550EX, toenmalig topmodel, voor 240 euro, en een 420 kostte 160 of zo. En laten we niet vergeten dat je daarmee ook master-slave met HSS en TTL kon werken, zij het niet met radiosignalen.

                Ik heb ook niet de indruk dat die B-merken en copycat merken minder betrouwbaar werken of minder lang meegaan. Misschien moet je met speciale functies soms een beetje uitkijken of het allemaal wel werkt zoals met het eigen merk, maar ik heb ook geen slechte ervaringen met andere flashes. Men is snel geneigd om HSS als referentie te gebruiken voor een correcte communicatie tussen body en flash, maar ik heb zelfs Nikon SB910 al zien falen (fout of ongelijk belicht) met heel snelle sluitertijden.


                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Er is echter 1 ding waar je rekening mee moet houden. En dat is van toepassing op alle merken van TTL flitsen.
                De flitskracht in TTL mode zal pas zeer accuraat zijn als je ook L lenzen op je toestel plaatst.

                De reden is dat L lenzen aan de body doorgeven op welke afstand de focus ligt. Die informatie wordt doorgestuurd naar de flits en de flits past zijn flitskracht hierop aan.
                Is dat werkelijk zo? Het gebruik van de afstandsinformatie maakt deel uit van E-TTL II, juist?
                In mijn Canon-tijd was het nog voornamelijk de eerste versie van E-TTL, maar ik had toch gedacht dat alle apparatuur van de voorbije 10 jaar E-TTL II compatibel zou zijn. Jammer als ze de niet-L lenzen gehandicapt hebben op die manier...
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: Externe flitser voor op mijn Canon 70D

                  Nee,met een flits gebeurt dit ook.Probeer maar eens een zweefvlieg te fotograferen met ETTL.Ze is weg,reactie op de preflits.Manueel ook niet gemakkelijk maar eerder probleem met focus,en niet met weg vliegen.
                  Maar als ik een ST-e2 gebruik heb ik alleen de flits van mijn slave,en gaat er verder niets af.De preflits die hij geeft valt niet op.Millisecondes.
                  Wat je daar juist ook kwam te zeggen.
                  Maar als de inbouwflits gaat flitsen,merk je dat wel op.
                  Last edited by demuro; 5 mei 2017, 13:29.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Externe flitser voor op mijn Canon 70D

                    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                    Probeer maar eens een zweefvlieg te fotograferen met ETTL.Ze is weg,reactie op de preflits.
                    Indeed...
                    Maar ik heb geen triggers dus moet ik op de goodwill van het insect rekenen
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Externe flitser voor op mijn Canon 70D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                      Mee eens.
                      Nu ze RF triggers inbouwen, zijn de prijzen door het plafond van het belachelijke geschoten. Canon 600EX, Nikon SB5000... amai
                      Zo'n 15 jaar geleden kocht ik een Canon 550EX, toenmalig topmodel, voor 240 euro, en een 420 kostte 160 of zo. En laten we niet vergeten dat je daarmee ook master-slave met HSS en TTL kon werken, zij het niet met radiosignalen.

                      Ik heb ook niet de indruk dat die B-merken en copycat merken minder betrouwbaar werken of minder lang meegaan. Misschien moet je met speciale functies soms een beetje uitkijken of het allemaal wel werkt zoals met het eigen merk, maar ik heb ook geen slechte ervaringen met andere flashes. Men is snel geneigd om HSS als referentie te gebruiken voor een correcte communicatie tussen body en flash, maar ik heb zelfs Nikon SB910 al zien falen (fout of ongelijk belicht) met heel snelle sluitertijden.



                      Is dat werkelijk zo? Het gebruik van de afstandsinformatie maakt deel uit van E-TTL II, juist?
                      In mijn Canon-tijd was het nog voornamelijk de eerste versie van E-TTL, maar ik had toch gedacht dat alle apparatuur van de voorbije 10 jaar E-TTL II compatibel zou zijn. Jammer als ze de niet-L lenzen gehandicapt hebben op die manier...
                      Met niet L-lenzen werkt het ook behoorlijk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Externe flitser voor op mijn Canon 70D

                        Ik ben niet in het bezit van L lenzen... trigger moet niet meteen voor mij. snap alleen niet goed de uitleg ivm met dat de ingebouwde flits moet opengeklapt zijn?
                        http://www.marjanpolleyphotography.be/
                        https://www.facebook.com/MarBexexploring

                        Comment


                        • #13
                          Re: Externe flitser voor op mijn Canon 70D

                          Zeer eigenaardig inderdaad.
                          Klap hem dicht en er gebeurt niets met je slave.Klap hem open:slave werkt.
                          Die flits is blijkbaar nodig om de slave met een preflits te activeren.
                          Ik was gewoon met een St-E2 mijn flitsen aan te sturen.Ik dacht dat het met een 70d hetzelfde was,een soort ingebouwd systeem.Niet dus.
                          Die flits moet opengeklapt staan,anders gaat het niet.
                          Maar het werkt wel met een 430 EX,430 EX II,580 EX,580EX II.Allemaal uitgetest.
                          Kijk eventueel eens naar een tweede hands.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Externe flitser voor op mijn Canon 70D

                            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                            Zeer eigenaardig inderdaad.
                            Klap hem dicht en er gebeurt niets met je slave.Klap hem open:slave werkt.
                            Die flits is blijkbaar nodig om de slave met een preflits te activeren.
                            Ik was gewoon met een St-E2 mijn flitsen aan te sturen.Ik dacht dat het met een 70d hetzelfde was,een soort ingebouwd systeem.Niet dus.
                            Die flits moet opengeklapt staan,anders gaat het niet.
                            Maar het werkt wel met een 430 EX,430 EX II,580 EX,580EX II.Allemaal uitgetest.
                            Kijk eventueel eens naar een tweede hands.


                            http://www.fotokonijnenberg.be/canon...ii-rt#group194 denkelijk ga ik voor deze gaan, bij deze kan u dan ook dichtgeklapt blijven?

                            grtz
                            http://www.marjanpolleyphotography.be/
                            https://www.facebook.com/MarBexexploring

                            Comment


                            • #15
                              Re: Externe flitser voor op mijn Canon 70D

                              Dat al dan niet openklappen gaat over aansturen van de flits los van de camera.
                              Als je hem in de flitsschoen zet ,is hij natuurlijk toegeklapt.
                              De RT kan zowel infrarood als radio aangestuurd worden.
                              Maar los van de camera zul je hem moeten gebruiken met opengeklapte flits.De beperking zit hem niet in de flits,maar in het aanstuursysteem van de camera.Een 70d stuurt niet aan via radio,en kan niet gebruikt worden met een zuivere RF-flits.
                              (Manual pagina 204 op de cd,kleine lettertjes onderaan de pagina.)
                              Lees verder eens de handleiding na over draadloos flitsen,dus los van de camera.Punt 1:ingebouwde flits openklappen.
                              Wat wel wat verwarrend is dat onder externe flits verstaan wordt:geplaatst op de camera en niet los van de camera.Als je in het menu gaat kijken naar instelling van externe flits,dan krijg je alleen toegang als de flits op de camera staat.Indien niet
                              op de camera;krijg je de boodschap niet compatiebel of uitgeschakeld.
                              Wil je de flits los van de camera gebruiken en eventueel belichtingscompensatie instellen,dan moet je via instelling interne flits,en krijg je daar de keuze.Maar je moet hem openklappen.

                              Comment

                              Working...
                              X