Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 7D II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 7D II

    Beste Bdr's
    langs deze misschien een vraag die al eerder is gesteld,of misschien een iets dommere vraag,maar het volgende,zou er iemand mij een tip kunnen geven voor de beste instellingen van vernoemd toestel en dit voor het fotograferen van vogels,nu heb ik vrijdag een deel foto's genomen met dit toestel(aangekocht voor de snelheid??)en wat blijkt ik heb een boomklever gespot op statief en de eerste foto genomen vogel komende uit het nest is scherp maar dan gaat deze vliegen en is ook mijn scherpte mee gaan vliegen dus groot was mijn teleurstelling bij het bekijken van vernoemde foto's op pc,iemand een handige tip om dit in de toekomst te voorkomen.exif foto 1/800sec f6.3 iso800 600mm.
    mvg Ysvogel

  • #2
    Re: canon 7D II

    de boom op de achtergrond is haaarscherp,(tevens de plaats waar hij is uit het nest gekomen) maar ik had gedacht dat het toestel de vogel zou volgen,verkeerde instelling(en)graag jull
    ie advies waarvoor van harte uiteraard
    ysvogel

    Comment


    • #3
      Re: canon 7D II

      Zoals ik het begrijp kunnen trackingalgorithmes enkel te weten komen wat de fotograaf scherp wil hebben wanneer hetzelfde patroon (ook kleurelementen bij de 7DII) terugkomt in het beeld (meer precies in de punten die geselecteerd zijn).
      Als het toestel op statief staat ingesteld op een boom hoe kan het toestel weten dat daar een vogel gaat uitvliegen en dat die moet gevolgd worden ?
      Dat moet de fotograaf nog wel doen.

      Comment


      • #4
        Re: canon 7D II

        Dit toch eens lezen:

        This is an in-depth blog for all you bird-in-flight photographers. Hints and tips on using the Canon 7D MkII autofocus system for photogra...

        Comment


        • #5
          Re: canon 7D II

          Diepgaand artikel, zeer lezenswaardig
          (mijn camera staat net zo alhoewel ik dit niet gelezen heb, de informatie bestaat uiteraard al lang).

          Stelt duidelijk dat enkel met het centrale punt werken niet (meer) de goede manier is, anderzijds wordt er op gewezen dat een vogel zoeken in een grotere zone enkel werkt tegen een effen hemel en dat je in andere gevallen het toestel moet helpen door zelf het initiele punt te kiezen.
          Persoonlijk vind ik ook case 3 het meest succesvol.
          iTR blijkt buiten gezichten ook vogels te herkennen.

          @TS: met welk objectief werk je ?
          Last edited by palombian; 1 mei 2017, 08:45.

          Comment


          • #6
            Re: canon 7D II

            Ik werk al jaren met één enkel centraal punt, dit voor al mijn toestellen die ik al gehad heb.
            Ik volg zelf het dier/vogel en laat dit niet over aan het toestel.
            De reden daarvoor is heel simpel, ik volg de vogel in de vlucht met mijn focuspunt op de kop gericht, dit kan je enkel doen met één focuspunt
            Wanneer je een zone focus gaat doen kan het toestel absoluut niet weten waar hij de scherpte moet leggen, het toestel neemt sowieso het dichtste punt in de zone om op scherp te stellen.
            Het dichtste punt in een zone bij een vliegende vogel is dan uiteraard de vleugel, dus totaal verkeerde focus

            grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 1 mei 2017, 11:38.
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: canon 7D II

              hoi Palombian
              ik ga toestel een instellen zoals in de link gekregen van Sultana,heb hier in de tuin een pimpelmees op jongen liggen en ga daar op testen, hou u op de hoogte,alvast bedankt voor de reactie,tof.
              mvg Ysvogel

              Comment


              • #8
                Re: canon 7D II

                Sultana

                bedankt voor de link ,ga het toestel zo eens instellen en een test doen op een pimpelmees in de tuin,deze heeft jongen en vliegt behoorlijk aan op het nestkastje dus mogelijkheden genoeg om test uit te voeren,hou u op de hoogte,
                ysvogel

                Comment


                • #9
                  Re: canon 7D II

                  ga hier eens testen met andere instellingen op nest pimpelmees ben eens benieuwd

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 7D II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Ik werk al jaren met één enkel centraal punt, dit voor al mijn toestellen die ik al gehad heb.
                    Ik volg zelf het dier/vogel en laat dit niet over aan het toestel.
                    De reden daarvoor is heel simpel, ik volg de vogel in de vlucht met mijn focuspunt op de kop gericht, dit kan je enkel doen met één focuspunt
                    Wanneer je een zone focus gaat doen kan het toestel absoluut niet weten waar hij de scherpte moet leggen, het toestel neemt sowieso het dichtste punt in de zone om op scherp te stellen.
                    Het dichtste punt in een zone bij een vliegende vogel is dan uiteraard de vleugel, dus totaal verkeerde focus

                    grts
                    Sieg
                    Daar heb je gelijk in Sieg, je moet zelf de vogel volgen.

                    Maar het is niet gemakkelijk om het punt altijd op de kop te houden.
                    Daarom vind ik het centrale punt met uitbreiding zeer handig.
                    Doorgaans zitten er genoeg opnamen tussen waar de kop scherp is.

                    Of de iTR in dat geval werkt ben ik niet zeker (zou pas in het geval van meerdere punten zijn, wat logisch is).
                    Maar hoe meer punten je selecteert hoe minder goed de tracking werkt (waar ook in de handleiding voor wordt gewaarschuwd).
                    Last edited by palombian; 1 mei 2017, 16:37. Reden: iTR

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 7D II

                      blijkbaar heb hier meerdere opnames gemaakt en wanneer ze in het vlieggat verschijnen scherp gesteld en die zit goed maar als ze dan gaan vliegen,ga ik de mist in gelijk welke instelling ik ook uitprobeer.Dus zal ik toestel verder moeten leren kennen en de vogel proberen te volgen met één focuspunt,bedankt alvast voor de reacties is leerrijk,en daar ben je tenslotte nooit te oud voor toch,nogmaals bedankt aan allen voor de reacties,

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 7D II

                        Camera in hoge snelheid continue zetten en blijven oefenen, succes !

                        Denk ook aan de focus limiter van je lens (dwz als de beestjes dichter dan bv 8m zitten stel je in van dichtbij tot 8m, anders 8m tot oneindig, dus niet full - dit naargelang de instelmogeljkheden van je lens).

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 7D II

                          Oorspronkelijk geplaatst door ysvogel Bekijk bericht
                          blijkbaar heb hier meerdere opnames gemaakt en wanneer ze in het vlieggat verschijnen scherp gesteld en die zit goed maar als ze dan gaan vliegen,ga ik de mist in gelijk welke instelling ik ook uitprobeer.Dus zal ik toestel verder moeten leren kennen en de vogel proberen te volgen met één focuspunt,bedankt alvast voor de reacties is leerrijk,en daar ben je tenslotte nooit te oud voor toch,nogmaals bedankt aan allen voor de reacties,
                          Is je sluitertijd wel snel genoeg ?

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 7D II

                            Ik gebruik enkel nog back button focussing (en niet alleen op de 7DII) en heb veeeeel meer "geslaagde" foto's dan vroeger met de "gewone" manier van scherpstellen (half indrukken van shutter button).

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 7D II

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kadeeke Bekijk bericht
                              Ik gebruik enkel nog back button focussing (en niet alleen op de 7DII) en heb veeeeel meer "geslaagde" foto's dan vroeger met de "gewone" manier van scherpstellen (half indrukken van shutter button).
                              Eigenlijk mag dat geen verschil geven, een goede focus is een goede focus, of dit nu op de ontspanknop zit of op een ander knopje
                              Misschien heb je gewoon mettertijd beter leren werken met het toestel en daardoor zijn je foto's beter geworden ;-)

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X