Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar accu voor ouder model halen (fysieke winkel)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar accu voor ouder model halen (fysieke winkel)

    Vanavond gaan we op weekend naar zee met familie.
    Graag had ik mijn 40d meegenomen, maar de accu trekt het niet lang.
    In welke winkels moet ik zijn voor een b-merk batterij?
    Webshops zijn er genoeg, maar het is niet evident om die batterij op dat adres te laten toekomen.
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

  • #2
    Re: Waar accu voor ouder model halen (fysieke winkel)

    Fotowinkel zoeken hé.
    Of anders mediamarkt of zo proberen. Geen idee waar je woont hé.

    Comment


    • #3
      Re: Waar accu voor ouder model halen (fysieke winkel)

      Voor een 40D vrees ik dat het toestel te oud is om batterijen nog in het rek bij te houden. Vind je er dan toch nog eentje dan ligt die daar waarschijnlijk al enkele jaren en is die al zo dood als een pier.

      Je moet kopen waar stockrotatie is en dat zal enkel op internet te vinden zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Waar accu voor ouder model halen (fysieke winkel)

        Toch frappant dat je nu nog zoekt achter een batterij terwijl je dezelfde avond al vertrekt naar de zee
        Eigenlijk had je deze moeten bestellen vooraf ergens online want ik denk namelijk niet dat er voor een 40D nog ergens batterijen in de schuif liggen

        grts
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Waar accu voor ouder model halen (fysieke winkel)

          Daar heb je gelijk in, maar ik gebruikte dit toestel vooral op netstroom. Had de batterij eigenlijk nog nooit echt nodig gehad :s
          Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

          Comment


          • #6
            Re: Waar accu voor ouder model halen (fysieke winkel)

            Net even gekeken voor je op ebay.
            Het staat er vol van. Gaande van origineel aan +/- 40 euro tot namaak met prijzen tot 10 euro per cel.

            Ik zou in dit geval voorkeur geven aan namaak omdat ik denk dat de originele niet meer gemaakt worden en al lang in de schuif liggen.

            Alternatief kan je er ook een grip op plaatsen die in namaak rond de 50 euro kost. Je kan er dan gewone AA cellen in stoppen.

            Comment


            • #7
              Re: Waar accu voor ouder model halen (fysieke winkel)

              Ik heb een batterij door een bekende (Master in de elektronica) van mij onder hoge spanning (dacht ik) laten zetten en sindsdien heeft hij weer een langere levensduur. Maar dit is niet voor iedereen weggelegd, wil maar aangeven dat je mits verstand hebt. Wel batterijen kan oppeppen.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Waar accu voor ouder model halen (fysieke winkel)

                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                Ik heb een batterij door een bekende (Master in de elektronica) van mij onder hoge spanning (dacht ik) laten zetten en sindsdien heeft hij weer een langere levensduur. Maar dit is niet voor iedereen weggelegd, wil maar aangeven dat je mits verstand hebt. Wel batterijen kan oppeppen.
                Een master is blijkbaar nog niet genoeg om te weten dat ELKE batterij dat je onder te hoge spanning gaat zetten, gaat koken en er ontstaat gasvorming. Resultaat is dat de chemie verhoudingen verstoord zijn in de cel en de cel dood is.

                Het probleem bij batterijen is dat er inwendig door de cyclus van laden en ontladen zeer kleine breukjes ontstaan. Die zijn ALTIJD onherstelbaar. De enige methode om er terug een goede batterij van te maken is de cel te ontmantelen en te herleiden tot grondstoffen en zo een nieuwe cel produceren.


                Wat SOMS tot een verbetering leid is een zogenaamde break-in procedure. Dat is een reeks van gecontroleerd laden en ontladen waardoor de batterij even heropleeft.
                Echter is het effect van korte duur.

                Comment


                • #9
                  Re: Waar accu voor ouder model halen (fysieke winkel)

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Wat SOMS tot een verbetering leid is een zogenaamde break-in procedure. Dat is een reeks van gecontroleerd laden en ontladen waardoor de batterij even heropleeft.
                  Kan goed zijn dat hij dit ook deed.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment

                  Working...
                  X