Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's op eigen website

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's op eigen website

    Goede morgen,

    Sinds een tijdje ben ik bezig met het ontwerpen van een eigen website (Webbuilder van One.com).
    Welk formaat raden jullie aan om de foto's up te loaden naar de website zonder afbreuk te doen aan (zichtbare) kwaliteit en snelheid van loaden van site ?
    Ik heb LR en PS, dus kan zowat alle kanten uit.

  • #2
    Re: Foto's op eigen website

    Dat hangt voor een groot deel af van hoe jij de foto's op je website plaatst. In een klein kader, in een groot kader, of beeldvullend.
    En is het nodig dat de bezoeker kan in -zoomen?
    Eigenlijk allemaal dingen die je zelf bepaald.
    Als beeldvullend voldoende is, kun je eens kijken wat momenteel een gangbare maat is van beeldscherm, en je foto,'s op die maat uploaden.

    -TT-

    Comment


    • #3
      Re: Foto's op eigen website

      En de foto's moeten zich op de site automatisch kunnen aanpassen aan een klein formaat, voor mensen die met hun tablet of smartphone surfen en aan trage snelheid surfen.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's op eigen website

        In Ps heb je toch de mogelijkheid om op te slaan voor het web en dat lijkt mij de juiste keuze.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's op eigen website

          Jpeg is eigenlijk het juiste antwoord op de vraag ;-)


          -TT-

          Comment


          • #6
            Re: Foto's op eigen website

            Het eenvoudigste bij One com is een galerij aanmaken, die doet zowat alles wat hierboven is geschreven, aanpassen aan schermbreedte, volledig scherm, eerste foto per item, rangschikken enz, Ik verklein mijn foto's naar 1500px langste zijde met resolutie 72 in LR en plaats ze dan in de bijhorend onderdeel. De galerij software kan dit ook, maar gaat traag en niet goed. Je kan natuurlijk niet een foto plaatsen met een tekstomloop enz, Maar voor mij volstaat dit ruim, voor een bedrijfs-site is dit wat weinig, maar anders is dit een gemak.
            https://ggpics.be/

            Comment


            • #7
              Re: Foto's op eigen website

              En je hebt natuurlijk ook nog One Photo, beta dacht ik, maar je krijgt gratis 5gig opslag erbij.

              -TT-

              Comment

              Working...
              X