Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LR en PS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LR en PS

    Om een nog duistere reden is het switchen tussen LR en PS enorm traag geworden.
    Ik gebruik dus LR om mijn Raw-bestanden te ontwikkelen maar voor sommige bewerkingen ga ik via "bewerken in PS" om dan terug naar LR te gaaN
    Het laden van dit bestand naar PS is de laaste tijd(sinds de laatste update ?) zeer traag.
    Iemand die dit kan beamen en een oplossing heeft. Instellingen ?

  • #2
    Re: LR en PS

    Ik gebruik geen lightroom maar wel ACR (Adobe Camera Raw) en heb net hetzelfde probleem
    Sinds de laatste (of voorlaatste) update duurt het redelijk lang om een foto te openen van ACR naar PS
    Hoe het komt weet ik niet

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: LR en PS

      Zou het een cache-probleem kunnen zijn? Dat staat, dacht ik, in preferences.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: LR en PS

        Ik ben wat gaan rondneuzen in Adobe fora en kwam het volgende tegen.
        Adobe tracht ook de interactie met de Grafische Kaart te verbeteren maar dat zou dan problemen kunnen geven met oudere Grafische Kaarten.
        Er moet heel wat data overgedragen worden van de CPU naar de GPU en dat kan dan voor vertraging zorgen.
        - In preferences -> performance(ik heb de Engelse versies) van de beide programma's "Use Graphics Processor" uitschakelen. Programma's opnieuw opstarten.
        Als je geen verschil merkt dan mag je "Use Graphics Processor" terug inschakelen natuurlijk. D.w.z. dat de GPU in staat is om die massa aan data te verwerken.
        Bij mij was er geen verschil merkbaar.


        - Heb je "Use Graphics Processor" aan staan dan kan je bij PS onder de "advanced settings" van de "Use Graphics Processor" de "drawing mode" op normal zetten i.p.v. advanced.
        Na die op normal te hebben gezet heb ik een verbetering, niet spectaculair, maar toch.
        Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
        M.v.g. Marc

        Comment

        Working...
        X