Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleur huis aanpassen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleur huis aanpassen

    Goedemiddag,

    Wij hebben een huis gekocht en willen graag een voorbeeld zien hoe het er gestuct uitziet.

    Ik kan wel iets met Photoshop, maar ben echt nog een beginner. Ik weet niet hoe ik dit aan moet pakken.

    Het is het middelste huis, met dat half rode gestucte + bakstenen.

    Wij willen hem graag helemaal wit + zwarte kozijnen.

    HOe kan ik dit het beste aanpakken?

    Bedankt alvast voor de tips!
    Last edited by Naomi91; 3 mei 2017, 10:55.

  • #2
    Re: Kleur huis aanpassen

    Hoi,
    Je maakt een nieuwe opvullaag aan ( helemaal rechts onderaan op 4 icoontje van rechts cirkel half gevuld) en er verschijnt een pop-up venster en dan bovenaan volle kleur kiezen, masker erop en zwarte kleur selecteren op masker en met gieter volgieten. Foto is nu (precies) terug hetzelfde maar nu selecteer je terug kleur wit (shortcut x) en met je borstel schilder je over de stukken in je foto die je van kleur wilt veranderd zien. Als dat gebeurt is zet je de overvloeimodi ( staat nu op normaal en vind je ook rechts onderaan juist boven het woordje Lagen) op kleur of kleurtoon.
    Probeer het maar het lijkt moeilijk maar dat is het helemaal niet

    Comment


    • #3
      Re: Kleur huis aanpassen

      je kan ook gewoon een selectie maken en vullen met een bijna witte kleur
      en dan lichte ruis opzetten of andere structuur
      ramen kan je met copy/paste en transformeren

      Comment


      • #4
        Re: Kleur huis aanpassen

        Mooi gedaan David.
        Geselecteerd met de pen?
        Maar mocht ik TS zijn dan zou ik dat niet doen. Wit wordt zeer snel vuil, vooral als het langs een drukke baan gelegen is.
        Maar ieder zijn goesting natuurlijk.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Kleur huis aanpassen

          thanks LG
          met veelhoeklasso gedaan en daarna wat opgekuist met kloon-gereedschap :-)

          Comment


          • #6
            Re: Kleur huis aanpassen

            Even off topic want heeft niets met Photoshop te maken, maar ....
            Staan er nog andere witte huizen in de straat Naomi ?
            Zoniet zou ik toch maar eerst bij de gemeente navragen of dat wel mag.
            Bij ons moest de voorgevel verplicht in witte of grijze geglazuurde steen zijn. De achtergevel moest geel zijn. Rode steen was absoluut verboden.
            't Zou zonde van het werk en de kosten zijn, als je het daarna terug moet overschilderen.
            Waarom eigenlijk stucen ? Ik zou net een stukje van het huidige stucwerk eraf halen en de toestand van de originele gevel bekijken.
            Als de originele steen nog intact is, zou ik de gevel laten water-of zandstralen en opnieuw laten voegen.
            Zal er volgens mij chiquer uitzien dan een witte stucgevel tussen al die bakstenen huizen.
            t' Is maar mijn gedacht hé. Jij doet er natuurlijk mee wat je zelf het mooiste vind.
            Last edited by notex; 1 mei 2017, 22:36.

            Comment


            • #7
              Re: Kleur huis aanpassen

              Even in pikken op dit topic:
              Hoe kun je de kleur van een gevel of deur veranderen of iets anders,met het bewaren van de onderliggende originele textuur???

              Comment


              • #8
                Re: Kleur huis aanpassen

                door een nieuwe top-laag te maken met overvloeiingsmodus 'kleur' die je vult met de kleur die je wil
                dikwijls gecombineerd met een aanpassingslaag 'curves' of 'niveaus' om de deur lichter of donkerder te maken

                Comment


                • #9
                  Re: Kleur huis aanpassen

                  Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
                  door een nieuwe top-laag te maken met overvloeiingsmodus 'kleur' die je vult met de kleur die je wil
                  dikwijls gecombineerd met een aanpassingslaag 'curves' of 'niveaus' om de deur lichter of donkerder te maken
                  Werkt perfect.
                  Bedankt.

                  Comment

                  Working...
                  X