Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

online fotolabo's zonder kleurcorrectie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • online fotolabo's zonder kleurcorrectie

    Hallo,

    Weet iemand welke fotolabo's de mogelijkheid bieden geen automatische kleurcorrectie uit te voeren bij het afdrukken van digitale foto's?
    Met www.fastlab.com en www.colormailer.com kan dit, maar enkel als je de foto's met een internetbrowser doorstuurt... Niet leuk als je tientallen foto's stuk voor stuk moet aanklikken.

    Zijn er nog andere?

    Groeten,
    Yann

  • #2
    Re: online fotolabo's zonder kleurcorrectie

    Bij www.pixum.nl kan dit ook. Bij het invoeren van de bestelling kan je een vinkje afzetten om geen automatische correcties door te voeren.

    Comment


    • #3
      Re: online fotolabo's zonder kleurcorrectie

      www.fujiprint.be van zodra je zelf een kleurencorrectie gedaan hebt in photoshop word er door Fuji geen auto correctie gedaan.

      Groetjes Ronny

      Comment


      • #4
        Re: online fotolabo's zonder kleurcorrectie

        Oorspronkelijk geplaatst door lievenb
        Bij www.pixum.nl kan dit ook. Bij het invoeren van de bestelling kan je een vinkje afzetten om geen automatische correcties door te voeren.
        En ondersteunen ze die optie ook in het aparte downloadprogramma?

        Groeten,
        Yann

        Comment


        • #5
          Re: online fotolabo's zonder kleurcorrectie

          Oorspronkelijk geplaatst door lievenb
          Bij www.pixum.nl kan dit ook. Bij het invoeren van de bestelling kan je een vinkje afzetten om geen automatische correcties door te voeren.
          Ik heb het eens nagekeken, en er staat "automatische scherpstelling", niet "automatische kleurcorrectie". In hun help-sectie is ook alleen sprake over het verscherpen van foto's als deze functie wordt aangezet.
          Ik zou dus willen dat als ik een fletse of onderbelichte foto doorstuur, die ook zo wordt afgedrukt.

          Reden: ik ben van plan een icc-profiel te maken van een afdruk die door een fotolabo wordt gemaakt, om dan vanuit Photoshop een softproof te krijgen hoe de foto zal worden afgedrukt. Dit werkt alleen als de labo's niet per foto een andere kleurcorrectie toepassen.

          Comment


          • #6
            Re: online fotolabo's zonder kleurcorrectie

            www.photobox.co.uk kan ook maar je moet ze een mailtje sturen, dan zetten ze het uit voor je account... Als je natuurlijk zorgt dat er geen exif info in je bestanden zit zal er ook niks van correctie gebeuren...

            Ik ben tegen dat automatisch gecorrigeer en zeker sinds alle recente fotoverwerkingssoftware exif ondersteunen (dus het laten staan in het bestand).

            wim
            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

            Comment


            • #7
              Re: online fotolabo's zonder kleurcorrectie

              ik ben juist vree content van de correctie bij Pixum

              mijn lichtjes onderbelichte foto's van de D70 komen er echt goe uit
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment

              Working...
              X