Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP 90mm f 2.8 Macro DI VC USD - Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron SP 90mm f 2.8 Macro DI VC USD - Canon

    hallo,

    eerst en vooral wil ik mij voorstellen.
    Mijn naam is wim, ik ben nieuw hier en fotografie is sedert een klein jaar een nieuwe hobby geworden.
    mijn camera is een canon 600D, die heb ik 2de hands kunnen kopen er er zat een een canon efs 18-135 mm lens op.
    ondertussen heb ik mij ook een tamron sp 70-300mm f/4 - 5.6 aangeschaft.

    ik had graag nog een andere lens gekocht namelijk: Tamron SP 90mm f 2.8 Macro DI VC USD - Canon.
    is dit een goede lens, ik wil er niet alleen macro fotografie mee maken, ik wil er ook mee in de natuur gewone foto's maken.
    ik heb deze bij art en craft zien staan, ze staat in de outletshop en normaal vragen ze rond de 1100 euro, maar deze verkopen ze nu voor 400 euro.

  • #2
    Re: Tamron SP 90mm f 2.8 Macro DI VC USD - Canon

    Comment


    • #3
      Re: Tamron SP 90mm f 2.8 Macro DI VC USD - Canon

      Zou ik dan niet beter zijn met een groothoeklens. In augustus vertrekken we op reis. Ik had er graag macrofoto's genomen en ook landschappen. Met mijn canon efs 18 - 135 vind ik de macro foto's niet zo mooi. Het kan ook zijn dat mijn skils niet zo goed zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Tamron SP 90mm f 2.8 Macro DI VC USD - Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door wimmer Bekijk bericht
        Zou ik dan niet beter zijn met een groothoeklens. In augustus vertrekken we op reis. Ik had er graag macrofoto's genomen en ook landschappen. Met mijn canon efs 18 - 135 vind ik de macro foto's niet zo mooi. Het kan ook zijn dat mijn skils niet zo goed zijn.
        18-135 is dan ook geen macro lens, alhoewel dat woord er wel op staat. Maar je 18-135 is wel goed geschikt voor landschappen. Als je echt weidse landschappen wil is een 10-18 een aanvulling (of een 10-24, maar die is een pakje duurder).
        Maar in principe zou je je moeten kunnen redden met je 18-135 en dan voor macro de tamron 90mm.

        Comment


        • #5
          Re: Tamron SP 90mm f 2.8 Macro DI VC USD - Canon

          Bedankt voor de respons

          Comment


          • #6
            Re: Tamron SP 90mm f 2.8 Macro DI VC USD - Canon

            De Tamron 90mm VC is volgens alle reviews een heel goede lens.
            Die kan je gebruiken voor kleine onderwerpen van dichtbij, maar ook voor alle andere onderwerpen waarvoor de brandpuntsafstand van 90mm geschikt is (bijvoorbeeld voor portretfotografie kan een 90mm lens een heel goede keuze zijn).

            Maar het is geen standaardlens, daarvoor is 90mm meestal "te lang", al kan het soms toch net interessant zijn om bij landschapsfotografie te kiezen voor een wat langere brandpuntsafstand (naargelang de aard van het landschap, het moet niet altijd breed zijn)...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Tamron SP 90mm f 2.8 Macro DI VC USD - Canon

              Welkom
              Oorspronkelijk geplaatst door wimmer Bekijk bericht
              ik heb deze bij art en craft zien staan, ze staat in de outletshop en normaal vragen ze rond de 1100 euro, maar deze verkopen ze nu voor 400 euro.
              1100 is veel te duur voor de 90mm VC.
              De nieuwste versie met VC kost: +/- € 769,00
              We hebben het dan over deze versie:


              De versie hiervoor met VC is deze:


              De laatste versie voor VC heeft dit design:


              Wel even letten dat je een Canon variant koopt en niet voor een andere merk
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Tamron SP 90mm f 2.8 Macro DI VC USD - Canon

                dit is de lens waar ik het over had
                Op zoek naar een koopje? Dan ben je hier aan het juiste adres! In onze outlet kan je terecht voor toonzaalmodellen, retourkansjes amp; eindereeksmodellen, allemaal met hoge kortingen! Meer informatie over de staat van elk artikel vind je op de ...

                deze is compatibel met canon.

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron SP 90mm f 2.8 Macro DI VC USD - Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door wimmer Bekijk bericht
                  dit is de lens waar ik het over had
                  Op zoek naar een koopje? Dan ben je hier aan het juiste adres! In onze outlet kan je terecht voor toonzaalmodellen, retourkansjes amp; eindereeksmodellen, allemaal met hoge kortingen! Meer informatie over de staat van elk artikel vind je op de ...

                  deze is compatibel met canon.
                  Mooie lens voor een mooie prijs
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron SP 90mm f 2.8 Macro DI VC USD - Canon

                    Hoi,

                    het nieuwste model is wél compleet vernieuwd (het model met de grijs/witte ring aan de achterzijde)...
                    Hij is iets groter en beduidend zwaarder (er zit meer glas in), de nieuwste generatie Tamron lenzen zijn allen duidelijk verbeterd.
                    Dus zeer waarschijnlijk het geld wel waard.
                    De versie zónder VC (de laatste versie, gelinkt door Rogier een paar posts terug), heeft ook géén USD motor, dus is langzamer en maakt meer geluid.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron SP 90mm f 2.8 Macro DI VC USD - Canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                      Mooie lens voor een mooie prijs
                      Wie zou er ooit 1150€ voor betaald hebben?


                      Sent from my iPad using Tapatalk HD
                      MVG. Hugo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron SP 90mm f 2.8 Macro DI VC USD - Canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                        Wie zou er ooit 1150€ voor betaald hebben?


                        Sent from my iPad using Tapatalk HD
                        De mooie prijs ging over de 350 euro van nu.

                        Maar ik weet ook niet wie ooit 1150 euro hebben betaald voor de lens. Zover ik weet is zelfs de Canon 100L IS goedkoper.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron SP 90mm f 2.8 Macro DI VC USD - Canon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                          Wie zou er ooit 1150€ voor betaald hebben?
                          Ja zo oogt het altijd mooi he
                          Ik heb de lens in januari 2016 voor 339 euro gekocht (maar nadien teruggebracht wegens focusproblemen).
                          Het verbaast me dat er nog steeds zoveel nieuwe exemplaren te vinden zijn. Bij mijn weten is het een populair en zeer goed alternatief voor de Nikons en Canons van deze wereld. Bokeh is niet geweldig maar als macrolens weinig op aan te merken en (zoals elke goeie macro) zeer scherp. In verhouding vind ik de vernieuwde versie eigenlijk overdreven duur, want je zit bijna aan de prijs van de 100 van Canon of de 105 van Nikon.
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron SP 90mm f 2.8 Macro DI VC USD - Canon

                            eigenlijk krijg je dan geen korting, want die 1150 euro is uit de lucht gegrepen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron SP 90mm f 2.8 Macro DI VC USD - Canon

                              Oorspronkelijk geplaatst door wimmer Bekijk bericht
                              eigenlijk krijg je dan geen korting, want die 1150 euro is uit de lucht gegrepen.
                              Als dat de verkoopprijs ooit van deze lens is geweest, begrijp ik wel waarom er nu nog zoveel zijn aan een gerechtvaardigde prijs.
                              Gezien de concurrentie in eigen huis en van merkeigen lenzen van canon en nikon.
                              MVG. Hugo

                              Comment

                              Working...
                              X