Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw of 2dehands

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw of 2dehands

    Hej iedereen. Ik twijfel een beetje voor een aankoop.

    Een Sigma 17-50 2.8 nieuw te kopen voor 339€

    Of

    Een canon 17-55 2.8 2dehands te kopen voor 380€

    Ik zou kiezen voor de canon lens na controle van de staat enz. Ik lees wel dat deze een echte stofzuiger is en de IS na een paar jaar faalt.

    Om deze reden zou ik dan opteren voor een nieuwe Sigma te halen. Kwalitatief niet veel minder. Maar hier blijft de zonnekap nooit deftig opzitten. Maar is minder erg dan een stofzuiger met kapotte IS.

    Wat zouden jullie doen? En wat zijn jullie bevindingen?

    Alvast bedankt.
    Canon EOS 70D | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Canon EF 70-200mm f/2.8L USM | Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM | Manfrotto 055XDB

  • #2
    Re: Nieuw of 2dehands

    Ik heb die sigma en ik ben daar heel tevreden over. Sinds overstap naar FF gebruik ik ze nog wel maar zelden.
    En bij mij blijft die zonnekap wel zeer mooi op zijn plaats zitten, nog nooit last van ondervonden.

    Ik heb de canon nooit gehad maar ik lees wel heel tevreden reacties hier op het forum. Als je daar voor gaat eens goed nakijken en goed luisteren ook wanneer je hem test. Bij bizarre geluidjes haak ik altijd af

    Maar ik begrijp de twijfel.
    - A Point Of View -

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw of 2dehands

      Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
      Ik heb die sigma en ik ben daar heel tevreden over. Sinds overstap naar FF gebruik ik ze nog wel maar zelden.
      En bij mij blijft die zonnekap wel zeer mooi op zijn plaats zitten, nog nooit last van ondervonden.

      Ik heb de canon nooit gehad maar ik lees wel heel tevreden reacties hier op het forum. Als je daar voor gaat eens goed nakijken en goed luisteren ook wanneer je hem test. Bij bizarre geluidjes haak ik altijd af

      Maar ik begrijp de twijfel.
      Ik heb net foto's van wat verschillende verkopers gezien en deze lens zit bij iedereen vol met stof. Ik denk dat ik dan toch maar voor de Sigma ga gaan.
      Canon EOS 70D | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Canon EF 70-200mm f/2.8L USM | Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM | Manfrotto 055XDB

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw of 2dehands

        Heb je ook al gekeken naar de Tamron 17-50 F2.8 VC?
        Ik weet niet welke beter is, de Sigma of de Tamron. Maar het is het vergelijken waard.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw of 2dehands

          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          Heb je ook al gekeken naar de Tamron 17-50 F2.8 VC?
          Ik weet niet welke beter is, de Sigma of de Tamron. Maar het is het vergelijken waard.
          Ja, Tamron voor filmen beter. Voor foto's is sigma veel beter bijna evenwaardig aan canon alleen de helft goedkoper


          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
          Canon EOS 70D | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Canon EF 70-200mm f/2.8L USM | Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM | Manfrotto 055XDB

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw of 2dehands

            ik bezit de sigma nu een jaar en zeer tevreden over.
            zonnekap indien juist geplaatst geen probleem mee.
            In het begin had ik wel vaak de focusring vast bij automatische scherpstelling en das wel effe schrikken, kwestie van gewoonte bij vasthouden.
            Nu nog soms bij tijdlang gebruik van andere lens opnieuw effe aanpassen.
            Als je de lens "schut" rammelt er wel iets
            In elk geval voor mij zeker zijn prijs waard
            mvg
            mark

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw of 2dehands

              Oorspronkelijk geplaatst door Kampers Bekijk bericht
              Ik heb net foto's van wat verschillende verkopers gezien en deze lens zit bij iedereen vol met stof. Ik denk dat ik dan toch maar voor de Sigma ga gaan.
              Ik heb de mijne sinds mensenheugnis en er zit geen stof in, en zelfs de IS werkt nog.
              En ik verkoop ze lekker niet .

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw of 2dehands

                Heb men ondertussen de sigma aangekocht en ben er content van, zaterdag eens goed testen


                Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                Canon EOS 70D | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Canon EF 70-200mm f/2.8L USM | Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM | Manfrotto 055XDB

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw of 2dehands

                  Ik heb die van mij bijna tien jaar gehad. Nooit last gehad van stof of een
                  haperende IS.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw of 2dehands

                    Ik heb deze van Canon en je ze zit vol stof schande voor die prijs.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw of 2dehands

                      en ja ik hoop dat Sigma er een uitbrengt in de ART uitvoering brengt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw of 2dehands

                        en ja ik hoop dat Sigma er een uitbrengt in de ART uitvoering

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw of 2dehands

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franky S Bekijk bericht
                          en ja ik hoop dat Sigma er een uitbrengt in de ART uitvoering
                          Volgens mij gaan ze er dan eerder een andere label erop plakken. Zoals Contemporary
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw of 2dehands

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franky S Bekijk bericht
                            Ik heb deze van Canon en je ze zit vol stof schande voor die prijs.
                            Als er stof in komt - wat doen jullie toch met je lenzen, ik ben zelf redelijk slordig en nooit last van gehad - zit dat achter de frontlens.
                            Kan je met 3 schroefjes los te draaien afhalen, zet ze wel in dezelfde positie terug.

                            Comment

                            Working...
                            X