Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scherm canon 550d en canon 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • scherm canon 550d en canon 40d

    Ik heb het in het onderdeel 'camera's' geplaatst, maar denk dat ik hier een beter publiek bereik

    Mijn 'hoofd' reflex is een Canon 550d, tot op de dag van vandaag ben ik er nog zeer tevreden mee.
    Voor een projectje heb ik vorig jaar een Canon 40d aangeschaft. Waarvoor het dient doet het ook zeer zijn best.
    Het enige wat me aan de 40d stoort is het scherm. Wanneer ik een foto heb gemaakt ziet deze op het scherm er niet mooi uit, wanneer ik deze op computer bekijk is deze een stuk beter.
    Live view op een externe monitor is ook dik in orde (waar ik hem eigenlijk voor gebruik).

    Is dit iets wat normaal is? De gewone pocketcamera's van ongeveer hetzelfde bouwjaar gaven mooier beeld.
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

  • #2
    Re: scherm canon 550d en canon 40d

    De display van een 40D is slechts 320x240 pixels. Bedoel je de lichtintensiteit, de scherpte of de kleur ?
    De lichtintensiteit kan je instellen via menu/tools/helderheid display. Scherpte of kleur kan je zelf niets aan instellen.
    Ik had vroeger 3 7D bodies, waarvan één met een overwegend beige tint op het display. Dit is onder garantie naar de normale kleur afgeregeld bij de importeur.

    Comment


    • #3
      Re: scherm canon 550d en canon 40d

      Goh, k bedoel meer de kleurweergave. Op het scherm zou je denken dat een foto bv veel uitgebrande delen heeft, wanneer je op pc kijkt is de foto net goed.
      Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

      Comment


      • #4
        Re: scherm canon 550d en canon 40d

        Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
        Goh, k bedoel meer de kleurweergave. Op het scherm zou je denken dat een foto bv veel uitgebrande delen heeft, wanneer je op pc kijkt is de foto net goed.
        Daarvoor bekijk je toch eerder het histogram lijkt me

        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: scherm canon 550d en canon 40d

          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
          Daarvoor bekijk je toch eerder het histogram lijkt me

          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
          Zeker en vast ... maar toch

          In principe is het de bedoeling om deze met analoge lenzen te gebruiken. Ik heb er tevens ander matglas voor besteld en in het analoge tijdperk waren er eigenlijk ook geen schermpjes he
          Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

          Comment

          Working...
          X