Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nachtvlieger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Nachtvlieger

    Dit beeld wou ik eigenlijk al veel langer uploaden. Nu komt het er eens van...

    Ik heb al meerdere opnames gezien van vluchtshots met een tragere sluitertijd.
    Ik heb het ook al heel vaak geprobeerd. Meestal worden het abstracte beelden waar ik niet zo voor te vinden ben en is eigenlijk relatief makkelijk.

    Maar om scherpte in je onderwerp te bekomen zoals ik hier onlangs van Johan en Raf heb gezien is dit wel een heel ander verhaal.

    Op een dag wou ik gewoon door blijven fotograferen. De avond was aan het vallen en ik stond aan mijn wagen met toen nog de 300-800mm.
    Een 7D en een rijstzak. Echt niet ideaal om zulk soort beelden te maken. gegevens exif iso 640 (met de 7d...) 1/100st wijdopen F5.6 @ 610mm

    De beweging in de vleugels en achtergrond vond ik heel mooi om te zien in dit beeld. 1/50st was natuurlijk beter geweest maar met zulk materiaal op dat moment lijkt me dit onmogelijk haalbaar.








    Ransuil






    Update






    Origineel



    Bedankt om te kijken
    Last edited by lisha; 18 april 2017, 18:26.
    http://500px.com/lishapics

  • #2
    Re: Nachtvlieger

    Zeer mooi in de vlucht genomen......beweging in de vleugels geven de opname snelheid mee.......kleurtemperatuur zou ik ietsje warmer maken maar misschien is dit smaakgebonden....
    "The important thing is not the camera but the eye."

    Comment


    • #3
      Re: Nachtvlieger

      Knap gedaan, Olivier!
      Grt, Ingrid.
      Ingrid Vekemans Photography
      Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
      http://www.ingridvekemans.com

      Comment


      • #4
        Re: Nachtvlieger

        Zeker een knappe opname hoor,

        Groeten,
        Raf
        Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Nachtvlieger

          Zeer mooi in de aktie vastgelegd.

          Comment


          • #6
            Re: Nachtvlieger

            Zeker gezien de omstandigheden vind ik dit een heel knap resultaat, het is ook niet dat je 10 kansen krijgt...Knap hoor..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Nachtvlieger

              Knappe foto !
              Maar inderdaad iets te blauw.

              Johan

              Comment


              • #8
                Re: Nachtvlieger

                Dank jullie voor de reacties.

                Ik heb er een update bijgeplaatst die er ietwat minder blauw uitziet. En dan ook maar direkt het originele beeld van deze opname.
                Zo ziet men aan de opname dat er maar echt weinig licht meer was. Bij de bewerkingen het beeld wat opgelicht zoals je kan zien en de kleuren ietwat meer pit gegeven.

                De sfeer van het originele bevalt mij prima. Het is soms moeilijk hé ...
                http://500px.com/lishapics

                Comment


                • #9
                  Re: Nachtvlieger

                  Knappe opname Olivier, mooie up

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment

                  Working...
                  X