Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Papier trekt scheef in Epson P800 printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Papier trekt scheef in Epson P800 printer

    Ik heb een epson P800 printer, het papier dat ik gebruik is Permajet Oyster, A4 formaat.

    Bij het afprinten van een A4 print vanuit lightroom, met een randje van 3mm, blijkt op de print de rand rechtsonder een klein beetje minder breed dan linksonder. Bovenaan is het wel in orde.

    Ik gebruik de normale manier van papier feeden, wel maar met één blad met de keer. De glijder links is mooi gealinieerd.

    Ook vanuit photoshop heb ik dat probleem.


    Geen flauw idee wat er verkeerd gaat. Een punthoofd krijg ik er van.


    Iemand ervaring hier mee ?
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Papier trekt scheef in Epson P800 printer

    Printer zal eens gekalibreerd?

    -TT-

    Comment


    • #3
      Re: Papier trekt scheef in Epson P800 printer

      Kijk eens of er geen stukje papier is blijven hangen dat er voor zorgtdat je papier scheef trekt.

      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Papier trekt scheef in Epson P800 printer

        Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
        Printer zal eens gekalibreerd?

        -TT-
        eum... hoe bedoel je juist ? ben in de manual op zoek gegaan en ik begrijp niet goed wat je bedoelt.
        printkoppen uitlijnen is toch gewoon omdat ze correct zouden printen, niet omdat de afdruk schuin op het rechte blad gezet wordt ?
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: Papier trekt scheef in Epson P800 printer

          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
          Kijk eens of er geen stukje papier is blijven hangen dat er voor zorgtdat je papier scheef trekt.

          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
          goed idee. maar, nope.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Papier trekt scheef in Epson P800 printer

            Misschien zijn de aandrijfrolletjes vuil, en wordt het papier daardoor niet goed door de printer getrokken?.
            Die rubber rolletjes kunnen soms doorslippen als ze niet zuiver genoeg zijn.
            Maar het kan natuurlijk altijd een ander mechanisch defect zijn, printers hebben gewoonlijk maar een beperkte levensduur...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Papier trekt scheef in Epson P800 printer

              zes maanden is wel heel kort...
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: Papier trekt scheef in Epson P800 printer

                Misschien een rare opmerking maar als je papier dikker is ( en dan spreken we over peanuts ) de éne kant dan de andere kan dit ook voorkomen Keer je papier eens om en kijk of de afwijking verandert .
                Indien zo ,nieuw papier aanschaffen .
                En toch ook maar eens proberen om meerdere papieren gelijk in de feeder te leggen.
                De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

                Comment

                Working...
                X