Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de hands of nieuw?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2de hands of nieuw?

    Wat zou ik doen? Een 2de hands body kopen (bv d300s) en wat meer geld spenderen aan een goede primelens of een nieuwe (duurdere) met wat minder budget voor een lens.
    Of derde optie een goedkopere nieuwe body een een goede (duurdere) lens?
    Alle suggesties zijn welkom

  • #2
    Re: 2de hands of nieuw?

    Hangt af van je wensen en het doel waar de camera voor moet dienen.

    Ga je bv binnensport vastleggen dan ben je beter af met een goede body. Alhoewel daar dan ook een goede lens bij hoort.

    Liggen je technische eisen wat lager, bv landschappen of macro, of portret dan kan je al heel goede (tragere) toestellen vinden die toch een goede beeldkwaliteit hebben.
    Je kan dan daar het betere glas op zetten.

    2dehands ben ik niet echt voorstander van.

    Comment


    • #3
      Re: 2de hands of nieuw?

      Hangt een groot deel van je budget af.

      -TT-

      Comment


      • #4
        Re: 2de hands of nieuw?

        Oorspronkelijk geplaatst door rikdertien Bekijk bericht
        Wat zou ik doen? Een 2de hands body kopen (bv d300s) en wat meer geld spenderen aan een goede primelens of een nieuwe (duurdere) met wat minder budget voor een lens.
        Of derde optie een goedkopere nieuwe body een een goede (duurdere) lens?
        Alle suggesties zijn welkom
        Interesse in een D300S, staat al een tijdje te koop, vragen via pm.
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: 2de hands of nieuw?

          Hangt af van welk type je zoekt. Een instap- of topmodel zou ik niet direct tweedehands kopen. Bij de eerste is het verschil de moeite niet, bij de tweede beginnen de risico's door te wegen. Als ik zie wat hier aangeboden wordt door mensen die telkens het laatste nieuwe speeltje willen, dan zijn er toch nog opties genoeg. Zelf zie ik de body als een noodzakelijk kwaad. Je hebt het nodig maar het heeft een te beperkte levensduur. Dit als 100% amateur natuurlijk. Voor diegenen die ervan moeten leven zal het misschien anders liggen.

          Comment

          Working...
          X