Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's vergroten voor afdruk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's vergroten voor afdruk

    Ik plaats wekelijks actiefoto's van sportwedstrijden op facebook. Nu en dan krijg ik de vraag om de foto in groot formaat door te sturen (via mail of wetransfer) teneinde die te laten afdrukken. Hoe ga ik best te werk en waar moet ik op letten?
    Mijn foto's schiet ik RAW, ik bewerk ze in LR en exporteer die in jpeg naar de vaste schijf van mijn pc. Deze worden dan opgeladen in FB. Ik veronderstel dat ik bepaalde parameters bij het exporteren vanuit LR zal dienen te wijzigen?
    Graag een woordje uitleg en sorry als dit een domme vraag lijkt, heb totaal geen ervaring met zulke zaken ...

  • #2
    Re: foto's vergroten voor afdruk

    Vraag 1:
    Hoe groot gaan ze afdrukken ? A5, A4, A3...?
    Dat bepaalt al wat volgt.
    DPaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: foto's vergroten voor afdruk

      Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
      Ik plaats wekelijks actiefoto's van sportwedstrijden op facebook. Nu en dan krijg ik de vraag om de foto in groot formaat door te sturen (via mail of wetransfer) teneinde die te laten afdrukken. Hoe ga ik best te werk en waar moet ik op letten?
      Mijn foto's schiet ik RAW, ik bewerk ze in LR en exporteer die in jpeg naar de vaste schijf van mijn pc. Deze worden dan opgeladen in FB. Ik veronderstel dat ik bepaalde parameters bij het exporteren vanuit LR zal dienen te wijzigen?
      Graag een woordje uitleg en sorry als dit een domme vraag lijkt, heb totaal geen ervaring met zulke zaken ...
      Ook in LR zal je een export-mogelijkheid als full sized jpg vinden, gebruik die maar, dan komt het goed.
      Dan is jouw foto ter beschikking op volle resolutie, meer kan je niet geven.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: foto's vergroten voor afdruk

        Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
        Vraag 1:
        Hoe groot gaan ze afdrukken ? A5, A4, A3...?
        Dat bepaalt al wat volgt.
        DPaul
        men zegt mij max. A4 formaat ;-)

        Comment


        • #5
          Re: foto's vergroten voor afdruk

          Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
          men zegt mij max. A4 formaat ;-)
          Dan zijn 3000 x 2000 pixels meer dan voldoende.

          Dpaul
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #6
            Re: foto's vergroten voor afdruk

            bedankt voor de reacties!

            Comment

            Working...
            X