Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de hands verkoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2de hands verkoop

    Is de 2de hands verkoop gekelderd hier ofzo?
    Je krijgt hier nog amper iets kwijt zo lijkt me, of je moest het gratis weggeven...

    Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: 2de hands verkoop

    Is het echt? Als ik dat hier een paar jaar geleden verkondigde verklaarde jullie mij voor gek.
    Wel ik ben blij te zien dat een ervaren bd'er tegen dit probleem aanloopt.
    Prettig he?

    En voor de rest geef ik hier geen reactie meer op!

    Comment


    • #3
      Re: 2de hands verkoop

      Mensen die als het ware een winkeltje runnen op tweedehandssites als Kapaza of 2dehands.be denken maar beter twee keer na alvorens ze hun handeltje voortzetten: de fiscus heeft namelijk de jacht geopend, en de websites in kwestie moeten meewerken.


      Misschien een reden?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: 2de hands verkoop

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Niet van toepassing. Dit gaat meer over online handelaars...
        Ze hebben het niet over particulieren die hun "oud" materiaal 2dehands te koop aanbieden.
        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

        Comment


        • #5
          Re: 2de hands verkoop

          zou het kunnen dat we zo onderhand wel allemaal redelijk wat materiaal hebben en de markt hier dus een beetje verzadigd raakt?
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: 2de hands verkoop

            Ik heb nog wat materiaal te koop en krijg maandag een mogelijke koper over de vloer voor een dia en negatief scanner. Maar verder krijg ik enkel reacties van ofwel oplichters ofwel mensen die het zo goed als gratis willen. Redelijk teleurstellend. Nu ga ik het gewoon te koop laten staan, het staat niet in de weg en wat ik er voor krijg, krijg ik er voor. Al dat materiaal was ook niet gratis... De reden waarom ik het allemaal weg doe? Een bridge camera gekocht en mijn SLR en zijn lenzen, zware tripod en mijn anologe SLR zijn teveel rompslomp geworden voor mij om mee te sleuren in het veld. Mijn interesse is minder geworden en als ik toch eens zin heb om te gaan shooten, heb ik liever iets kleiners en lichters om mee te nemen, anders geef ik sneller op.

            Comment


            • #7
              Re: 2de hands verkoop

              De markt vor 2de hands materiaal ligt op zijn gat zoals we hier zeggen. Ik heb zelf enkele stukken te koop aangeboden en, wat ik toch denk, redelijke prijzen maar er is geen interesse.
              Dit is al een poosje bezig hoor en ik verkoop mijn materiaal niet aan dumpingprijzen.

              Comment


              • #8
                Re: 2de hands verkoop

                Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                Is de 2de hands verkoop gekelderd hier ofzo?
                Je krijgt hier nog amper iets kwijt zo lijkt me, of je moest het gratis weggeven...

                Mvg
                Inderdaad dat gevoel heb ik ook.
                Ik krijg wel reacties maar velen willen het véél te goedkoop hebben en anderen zeggen dat ze langskomen maar laten dan niks meer van hen horen
                Eigenaardige mentaliteit hoor tegenwoordig, vroeger was een woord een woord ....

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: 2de hands verkoop

                  Een paar weken geleden had hier iemand een hele lijst met tweedehands Nikon materiaal te koop gezet.
                  Een lens die nu nieuw ongeveer 1400 euro gaat vroeg hij 1200, je moet dan wel goed gek zijn om dan niet voor nieuw te gaan.
                  Als je iets verkoopt al is het maar een week oud verlies je direct al 21% btw.

                  Mvg Yves.
                  What you see is what you get

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2de hands verkoop

                    De meesten willen,om hun nieuw speeltje te betalen,een max. aan verkoopprijs krijgen.
                    Mijn regel hiervoor is eenvoudig:Merkeigen lens (Canon,Nikon):2/3 van de aankoopprijs,Body max.1/2 van de originele prijs.
                    Kan een marge opzitten,naar gelang de leeftijd,clicks etc.Dat moet je zelf bepalen.
                    Maar bv. een 1Dx met 250.000 clicks betaal ik niet de helft van de aankoopsprijs.
                    Maar ieder zijn ding zeker.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2de hands verkoop

                      Idd er zijn er die na 2 jaar (na einde garantie) denken dat hun materiaal soms nog 3/4de vd originele waarde kan verkocht worden....
                      Of bvb body's die zijn écht gevoelig voor prijsdalingen 2dehands! Ik kocht onlangs d750 voor 1600€ nieuw, maar veel 2de hands verkopers denken dan om aan 1450€ te verkopen, omdat zijn in het prille begin 2300€ betaald hebben, tja succes dan maar hé
                      Aan de andere kant zie ik bvb d800 en d4 toestellen met sterke 2de hands prijzen die niet verkocht geraken
                      Mijn absolute mening: de markt gaat té snel, daardoor dalen de toestellen 2dehands te snel in waarde, om de 2 jaar vernieuwing bijna en na 4 jaar verkoop je iets van 2 generaties oud, tja dat gaat dan weeral pijn doen é

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2de hands verkoop

                        Tja, en dan kijk je even naar de 'ads' en dan merk je een summiere beschrijving.
                        Geen foto's, geen uitleg over toestel, geen reden van verkoop, geen locatie.

                        Als je als verkoper lui bent ga je ook niet veel moeten verwachten van de verkoop.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2de hands verkoop

                          Ik ben zelf op zoek naar een tweedehands toestel, maar als ik dan bvb een A7r2 zie die na 1 jaar gebruikt te zijn 20 % goedkoper word aangeboden en waar ik dus zelf direct 2 nieuwe batterijen moet bijkopen om de "oude" te vervangen dan kijk ik ook liever uit naar een nieuw toestel. En als ik het risico neem kan ik het toestel via grijze import kopen voor 40 % goedkoper en heb ik tenminste nieuwe batterijen. Objectieven zijn in dit opzicht wel meer waardevast; wat niet gezegd kan worden van consumentenelectronica. Ik heb zelf onlangs een aantal spullen verkocht hier en op de body na ben ik vrij snel van mijn spullen afgeraakt. De meeste mensen gaan echter niet voor een klein voordeel iets tweedehands kopen, maar kopen dan liever nieuw. Het prijsverschil moet echt groot genoeg zijn om de mensen te overhalen om voor tweedehands te gaan, want dat is net hun enige motivatie. Een korting is wat dat betreft ruim onvoldoende.
                          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                          Flickr____No place to be

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2de hands verkoop

                            Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                            Ik ben zelf op zoek naar een tweedehands toestel, maar als ik dan bvb een A7r2 zie die na 1 jaar gebruikt te zijn 20 % goedkoper word aangeboden en waar ik dus zelf direct 2 nieuwe batterijen moet bijkopen om de "oude" te vervangen dan kijk ik ook liever uit naar een nieuw toestel. En als ik het risico neem kan ik het toestel via grijze import kopen voor 40 % goedkoper en heb ik tenminste nieuwe batterijen. Objectieven zijn in dit opzicht wel meer waardevast; wat niet gezegd kan worden van consumentenelectronica. Ik heb zelf onlangs een aantal spullen verkocht hier en op de body na ben ik vrij snel van mijn spullen afgeraakt. De meeste mensen gaan echter niet voor een klein voordeel iets tweedehands kopen, maar kopen dan liever nieuw. Het prijsverschil moet echt groot genoeg zijn om de mensen te overhalen om voor tweedehands te gaan, want dat is net hun enige motivatie. Een korting is wat dat betreft ruim onvoldoende.
                            Jij zou een grijze import kopen omdat de batterijen van een bijna niet gebruikt toestel "oud" zouden zijn...
                            Veel succes als er iets aan zou mankeren aan die grijze import.
                            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                            Comment


                            • #15
                              Re: 2de hands verkoop

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                              Tja, en dan kijk je even naar de 'ads' en dan merk je een summiere beschrijving.
                              Geen foto's, geen uitleg over toestel, geen reden van verkoop, geen locatie.

                              Als je als verkoper lui bent ga je ook niet veel moeten verwachten van de verkoop.
                              Als je te lui bent om verdere info te vragen via PM..... Daarom is de tekst zo "summier", als iemand via PM iets vraagt, dan weet je dat die persoon interesse heeft.
                              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                              Comment

                              Working...
                              X