Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Capture one 10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Capture one 10

    Sedert enkele weken overgestapt naar Capture One 10, en dat bevalt goed. Som grijp ik nog wel eens terug naar LR, zeker als het rap moet gaan, daar weet ik tenslotte alles blindelings zitten.

    Wat ik niet kan vinden is frames/borders/kaders maken. Misschien weet hier iemand hoe?

    De NIK plugins zijn niet te vinden, maar ik heb CK en dat is minstens gelijkwaardig.
    ...leeg...

  • #2
    Re: Capture one 10

    Je kunt dit bvb via DRAWMASK, je plaatst het penseel in een van de hoeken en activeert linkse muisknop, vervolgens druk je de shift toets in en ga je naar een van de aanliggende hoeken en druk je opnieuw op linkse muisknop, doe dit voor alle hoeken tot en met de begin hoek. (met shift toets ingedrukt teken je rechte lijnen met je penseel)
    Op die manier heb je een masker laag gemaakt, met als masker je kader. Dikte kader wordt bepaalt door geselecteerde dikte van het drawmask penseel.( via rechtse muisknop krijg je mogelijkheid om eigenschappen van het penseel aan te passen) Het masker kun je zicht/onzichtbaar maken door 'M' te drukken.
    Nu kun je via de sliders onder 'Exposure' voor die bepaalde laag je kader donker of lichter maken. Indien het niet zou lukken met 1 laag volledig zwart of witte kader te verkrijgen kun je je masker kopiëren in een nieuwe laag. Je kunt deze handelingen eventueel bundelen in een “Style” (is gelijkaardig aan een preset in LR)
    www.polartha.com

    Comment


    • #3
      Re: Capture one 10

      Bedankt Polartha.
      De eigenschappen van het penseel kan ik echter niet vinden, dat is mij nog wazig. (of is dat gewoon rechts op de getrokken lijnen? worden die dan allemaal opdezelfde manier gewijzigd?)
      Die "style" kunnen maken zou formidabel zijn. Weer iets om lekker uit te zoeken, komt wel goed.

      Zal vooral nog wat tutorials over de layers moeten bekijken.
      ...leeg...

      Comment

      Working...
      X