Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke zoomlens voor Olympus E-M5 II voor wereldreis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke zoomlens voor Olympus E-M5 II voor wereldreis

    Ik heb onlangs een Olympus OMD E-M5 II systeemcamera gekocht met 14-42mm f/3.5 lens(je). Nu vertrek ik binnen twee maanden op een noordelijk getinte mini wereldreis met bestemming Canada, Alaska, Noorwegen en Zweden. Op het programma heel wat mooie landschappen, bergen en natuurlijk ook wildlife. Nu heb ik het gevoel dat mijn huidige lens het niet zal trekken, zeker om de dieren te fotograferen. Nu is het ook zo dat ik geen oneindig budget heb, aangezien ik elke cent voor de reis zelf zal kunnen gebruiken. Ik dacht eraan om een goedkope allround zoomlens te kopen, maar dan is dat al snel zonder beeldstabilisatie en ik weet niet of dat dan zin heeft als ik een beer of vos in de verte wil fotograferen. Ik weet niet of een budget onder de 500 euro mogelijk is of wat jullie zouden aanraden. De systeemcamera zelf is ook nieuw voor mij, en ik weet zelfs nog niet of ik zomaar verschillende merken objectieven kan combineren met mijn camera. En toegegeven, het is wel wennen. Ik had voordien een EOS 7D en nu voelt het eerder als een compact cameraatje. De weersbestendigheid en grootte zijn dan wel weer interessant om lang te reizen vind ik. Verder kan ik er nog bij vermelden dat ik er al lang van droom om een sterrenhemel te fotograferen, al weet ik nog niet hoe dat precies moet :-D De landen lenen er zich wel perfect naar denk ik.

    Hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Nu al bedankt!

  • #2
    Re: Welke zoomlens voor Olympus E-M5 II voor wereldreis

    Kijk eens naar de nieuwe 12-60, toch een mooi allround bereik, met VR die samenwerkt met jouw body dacht ik

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Welke zoomlens voor Olympus E-M5 II voor wereldreis

      Hoi,
      Ík zou met uw budget eens naar de Panasonic 45-200 f/4-5.6 II Power OIS kijken.
      Dan heeft u, naast uw 14-42 lens, een aardig bereik.
      Een volgende stap is dan naar 300 of 400 mm, maar dat kan een behoorlijke aanslag op uw budget worden...
      (Een 75-300 of een 100-300 of een 100-400)
      Met het aanbod van Olympus en Panasonic heeft u een groot aanbod om uit te kiezen.
      In míjn 4/3 periode met de E-M5 en daarna de E-M1 had ik de Pana 12-35: Oly 45-150 en de Pana 100-300, naast een paar primes. Veel spul wat niet zo veel plek innam en te tillen was...

      Comment


      • #4
        Re: Welke zoomlens voor Olympus E-M5 II voor wereldreis

        Ik zou toch niet te lang wachten met Olympisch lenzen.
        Olympus stopt met Four Thirds objectieven
        Zes en een half jaar na het verschijnen van de laatste Four Thirds-camera maakt Olympus bekend geen objectieven voor dit systeem meer te produceren. Het bedrijf heeft al een aantal jaar geen objectieven voor dit systeem uitgebracht, maar laat in de nieuwste catalogus weten helemaal te stoppen met de productie van deze objectieven.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Welke zoomlens voor Olympus E-M5 II voor wereldreis

          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          Ik zou toch niet te lang wachten met Olympisch lenzen.
          Olympus stopt met Four Thirds objectieven
          http://www.digifotopro.nl/content/ol...ds-objectieven
          Dat is voor het spiegelreflex gamma, heeft niks met de sysyeemcamera's te maken

          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Welke zoomlens voor Olympus E-M5 II voor wereldreis

            Bedankt voor alle tips, kan ik zeker mee aan de slag! De Olympus 40-150 heb ik al goede dingen over gelezen. Plastic en dus licht, maar goede kwaliteit. Al vraag ik me af of ze niet bedoelen "voor die prijs". Kan ik zonder problemen de Panasonic lenzen gebruiken? Moet ik rekening houden met in body beeldstabilisatie vs is in de lens?
            Last edited by steingoesnorth; 14 maart 2017, 07:22.

            Comment


            • #7
              Re: Welke zoomlens voor Olympus E-M5 II voor wereldreis

              Die Power IOS ziet er wel vet uit voor die prijs! Al lijkt deze wel een stuk zwaarder en groter dan de Olympus 40-150. Is de extra 50mm het prijsverschil waard?
              Last edited by steingoesnorth; 14 maart 2017, 07:21.

              Comment


              • #8
                Re: Welke zoomlens voor Olympus E-M5 II voor wereldreis

                Hoi,

                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                Ik zou toch niet te lang wachten met Olympisch lenzen.
                Olympus stopt met Four Thirds objectieven
                http://www.digifotopro.nl/content/ol...ds-objectieven
                Met de Micro Four Third lenzen gaat Olympusgewoon door... Ook Panasonic...
                Daar zijn ook nieuwe camera´s voor uitgekomen.

                Ik heb de 40-150 van Olympus destijds ook gehad, voelt zeer speelgoedachtig aan, zo plastic, zo licht in gewicht.
                Ik denk, heb het gevoel, dat de lens van Panasonic een stuk beter gebouwd is.
                Last edited by adrie; 14 maart 2017, 08:48.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke zoomlens voor Olympus E-M5 II voor wereldreis

                  persoonlijk zou ik iets meer geld uitgeven en de nieuwe 12-100 F4 met IS kopen. Lijkt me de ideale travel lens omdat je niet van lens moet wisselen.
                  Met 100mm (beeldhoek vergelijkbaar met 200mm op 35mm) is het redelijke tele maar niet erg veel. Maar tenzij op safari, ga je zo vaak de tele nodig hebben ?

                  http://www.photoreview.com.au/review....0-is-pro-lens

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke zoomlens voor Olympus E-M5 II voor wereldreis

                    Mmmm,
                    déze lens had ik nog niet gezien... behoorlijk interessant voor een Olympus camera.
                    F4 over het volle bereik, misschien een gemis van F2.8 op de korte lengtes voor binnen, als je al pro lenzen wilt gaan bekijken.
                    Maar wél flink boven het budget van €500,- van TS...
                    Deze kost een slordige €1150 tot €1300,-...
                    (bij de weinige die 'm reeds op voorraad hebben...)
                    Da's ook weer niet misselijk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke zoomlens voor Olympus E-M5 II voor wereldreis

                      prijs is idd pak duurder ... maar ik zou (persoonlijk) voor zo'n reis niet besparen op een goeie lens want mijn (en dat is persoonlijk) focus zou toch op foto's nemen zijn
                      Je vindt ze normaal voor 1170 euro.

                      hier gaat 't niet specifiek over de lens maar over IS die gecombineerd wordt tussen de lens met IS en de Olympus body met IS : https://robinwong.blogspot.be/2017/0...ilization.html

                      vooral het uit de hand ! werken met sluitertijden van 1 seconde en meer om water te doen verzachten ... indrukwekkend
                      Last edited by PhilippeVDP; 17 maart 2017, 07:25.

                      Comment

                      Working...
                      X