Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 camera's tegelijk dragen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 camera's tegelijk dragen

    Iemand ervaring met een systeem waarbij je 2 camera's tegelijk kan dragen en die geen belasting voor de hals geven?

  • #2
    Re: 2 camera's tegelijk dragen

    Er bestaat een soort harnas, waarbij je op de lonker en rechter bretel een camera kan vastklikken. De naam ontschiet me even.
    En dan heb je verschillende klik-systemen (ondermeer peakdesign) die je toelaten om aan een bretel van een rugzak een camera vast te klikken.

    Zelf gebruik ik een rugzak van Peakdesign waar ik de body die ik niet gebruik aan kan laten bengelen, en dat valt goed mee op wandeltrips.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: 2 camera's tegelijk dragen

      Black rapid heeft zo'n harnas. Het werkt perfect voor 2 FF, en de toestellen hangen dan 1 langs elke kant.

      Peter

      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: 2 camera's tegelijk dragen

        Dat harnas van Black Rapid heb ik, en als ik dat een hele dag draag (festival), dan heb ik 's avonds toch wel zeer in m'n schouders/nek.
        Beter lijkt mij een kliksysteem van Peakdesign, die je aan een rugzak of broeksriem kan hangen.

        Comment


        • #5
          Re: 2 camera's tegelijk dragen

          Ik werk al een tijdje met het B-grip sysyeem, waarbij ik 1 camera met handstrap bevestig op mijn riem met houder.
          Binnen 3 weken heb ik een huwelijk waarbij ik dit met 2 camera's op die riem zal uitproberen, maar nek, schouder of rugpijn zal ik er onmogelijk kunnen aan overhouden

          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: 2 camera's tegelijk dragen

            Vorig jaar- op 23 april 2016- mee geweest op de photowalk in Brugge 2016.
            Andy de tour guide heeft de volle 5 uur met twee camera's rond gelopen, al springend en uitleggend. Zo te zien had hij er niet veel last van.
            Terug te vinden bij http://phototourbrugge.com/photowalk2016/
            Je vind hem overal tussen de foto's ook bij: "Andy in Action as Photo Tour Brugge"
            M

            Comment


            • #7
              Re: 2 camera's tegelijk dragen

              Ik heb al enkele systemen getest en ik vond de Holdfast Moneymaker veruit de beste !
              Ik gebruik hem om mijn 2 ff camera's van smorgens tot snachts te dragen.

              Sidenote: omwille van de prijs heb ik besloten gewoon zelf een systeem te bouwen. Ik ben naar een ledershop gegaan, ik heb daar leder gekocht en wat klemmen en heb mijn eigen "moneymaker" gemaakt ... kostprijs was 47 euro ;-)

              Comment


              • #8
                Re: 2 camera's tegelijk dragen

                Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                Ik heb al enkele systemen getest en ik vond de Holdfast Moneymaker veruit de beste !
                Ik gebruik hem om mijn 2 ff camera's van smorgens tot snachts te dragen.

                Sidenote: omwille van de prijs heb ik besloten gewoon zelf een systeem te bouwen. Ik ben naar een ledershop gegaan, ik heb daar leder gekocht en wat klemmen en heb mijn eigen "moneymaker" gemaakt ... kostprijs was 47 euro ;-)
                Kan je daar een paar foto's tonen. Ik ken er die ook nog aan het testen en knutselen zijn
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: 2 camera's tegelijk dragen

                  Ik heb net wat fotos gemaakt, ze staan op mijn android maar ik weet niet hoe ik ze kan toevoegen aan dit bericht.
                  Als je me je mail adres geeft mail ik ze ;-)

                  Comment

                  Working...
                  X