Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kunstenaarskaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kunstenaarskaart

    Heeft iemand hier een kunstenaarskaart en/of er ervaring mee?

    Ben aan het denken om er één aan te vragen.
    Vooral omdat ik een kleintje wil bij verdienen.
    Omdat ik op een punt kom te staan waarin ik geld uitgeef aan accesoires en hulpmiddelen voor mijn shoots.
    Alsook eventueel voor locaties, mensen, dingen huren...

    Maar dus... is een kunstenaarskaart iets dat wat praktisch is voor een kleine bijverdienste?

  • #2
    Re: Kunstenaarskaart

    Ik ken het niet maar na wat kort opzoeken is het blijkbaar verplicht.
    Dat hebben ze dan ook goed gecommuniceerd.

    ik volg het even mee.

    Comment


    • #3
      Re: Kunstenaarskaart

      Heb net een eindwerk gevonden over dit onderwerp KLIK waar alvast een aantal pijnpunten in voorkomen.
      Gewoon fotograaf kan al niet, het is kunstfotograaf, de definitie 'kunstenaar' is ook dubieus, en de commissie die bepaalt of jet statuut krijgt bestaat uit mensen die totaal niets met kunst te maken hebben. Kafka op zijn Belgisch dus.
      Als ambtenaar kan ik bvb dat statuut niet eens aanvragen.

      Mijn vroegere fiscalist eens aanspreken denk ik, voor bepaalde bedragen of plafonds is geen belastingaangifte nodig, dacht ik.
      Ook dat werd hier op BD al eens besproken, eens zien of we dat nog kunnen opsnorren. Ja hoor KLIK.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Kunstenaarskaart

        Ik heb er één. Die gebruik ik wanneer het lokale jeugdhuis mij wil vergoeden voor reportagefoto's die ik er soms neem. Op zich erg eenvoudig: documentje invullen en centjes ontvangen. Geen boekhouding (buiten het invullen van die KVR's + kunstenaarskaart) en geen gedoe met belastingen. Eigenlijk verandert er niets tov zwart werken, maar het staat wel op papier, en je moet je aan de limieten houden.

        Het voelt wel wat nutteloos aan, aangezien je niets periodiek moet indienen. Je moet het gewoon invullen, zodat je iets kunt voorleggen mocht men daar ooit naar vragen.

        Ik heb wel 3 maand op de mijne moeten wachten.
        http://kasper.photography & Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Kunstenaarskaart

          Neem even contact met het kunstenloket, zij kunnen je hierover volledig informeren. Enkele weken geleden hebben ze een info-avond georganiseerd in de Singel in Antwerpen. Ging onder andere ook over de kunstenaarskaart.
          www.freddyhelsen.be

          Comment

          Working...
          X