Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

    Mijn D80 is al een oud beestje, tijd voor iets nieuws.
    Er zijn zoveel modellen dat ik het bos niet meer door de bomen zie.
    Al jullie tips, ideeën, ervaringen,... zijn dus heel erg welkom!!

    Wat ik wel al zeker weet is dat ik terug een Nikon wil en dit omdat ik volgende lenzen heb:
    Nikkor AF-S 17-55mm f/2.8 G DX IF-ED
    Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 ED VRII

    en volgende lens:
    Nikon SB-900 Speedlight Flitser

    Ik dacht vb aan de Nikon D500.

    Alvast super bedankt!

  • #2
    Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

    Als je zelf al aan de D500 denkt, dan zijn er toch niet zo veel modellen om uit te kiezen.
    Ik veronderstel dat de keuze voor crop is gemaakt,
    En als je al kijkt naar de D500, dan kun je eventueel de vergelijking maken tussen de D500 en D7200.

    Maar waarom dacht je aan de D500?

    Comment


    • #3
      Beste crop camera op het moment is inderdaad de D500......
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

        Niet twijfelen!
        Heb gewerkt met D70, D3000, D300, de zonen zitten aan de D7x00en, mijn D500 is het beste wat ik ooit in handen heb gehad!

        Comment


        • #5
          Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

          Mee eens met Pol
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

          Comment


          • #6
            Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

            Goh als je de D500 wilt en hebt het geld ervoor beschikbaar. Dan zou ik zeggen doen, je lenzen zijn netjes. Dus daarvoor moet je het niet laten.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

              Ik had de D7200 een tijdje in gedachten(kom van een D90) en ben uiteindelijk de winkel buitengewandeld met een D500.

              De D500 is elke eurocent waard, zéér tevreden over

              Comment


              • #8
                Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

                De D500 is een zéér goede keuze,maar weet dat je 17-55 F2.8 NIET goed presteert op een D500.De nieuwe 16-80 F2.8-4 E VR presteert zéér goed op een D500.

                Comment


                • #9
                  Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

                  Oorspronkelijk geplaatst door summum Bekijk bericht
                  De D500 is een zéér goede keuze,maar weet dat je 17-55 F2.8 NIET goed presteert op een D500.De nieuwe 16-80 F2.8-4 E VR presteert zéér goed op een D500.
                  Ow? Wat precies zijn dan die mindere prestaties?
                  Ik heb nochtans al veel foto's gezien die er schitterend uitzien in die combi.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door summum Bekijk bericht
                    De D500 is een zéér goede keuze,maar weet dat je 17-55 F2.8 NIET goed presteert op een D500.
                    Soms lees ik hier toch wel straffe uitspraken .....
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

                      Oorspronkelijk geplaatst door summum Bekijk bericht
                      De D500 is een zéér goede keuze,maar weet dat je 17-55 F2.8 NIET goed presteert op een D500.
                      Bron?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Soms lees ik hier toch wel straffe uitspraken .....
                        Je neemt me de woorden uit de mond

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

                          Oorspronkelijk geplaatst door summum Bekijk bericht
                          De D500 is een zéér goede keuze,maar weet dat je 17-55 F2.8 NIET goed presteert op een D500.De nieuwe 16-80 F2.8-4 E VR presteert zéér goed op een D500.
                          Mijn 17-55 werkt nochtans zeer goed samen met mijn D500....


                          P.s. Als een D500 binnen het budget ligt zal je het niet beklagen, prima toestel.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

                            D7200 is een mooie camera wat goed aansluit op de D80.
                            Echter een heel ander caliber als je de D500 gaat overwegen. Daar ga je vooral kunnen genieten van de meerwaarde die zit in zijn snelheid. Ideaal als je sport in gedachten hebt.

                            Daarom was het ook wel interessant om te weten wat je ermee wil gaan doen.
                            Als je nu enkel bloemen en planten gaat fotograferen is het wat zot om de D500 te kopen. Ben je beter af met de D7200 en met het verschil in prijs heb je er nog een leuke lens bij.
                            Ik neem aan dat je met de D80 nu tegen beperkingen aan loopt en het soort van fotografie dat je graag doet ondertussen bekend is.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

                              Oorspronkelijk geplaatst door summum Bekijk bericht
                              De D500 is een zéér goede keuze,maar weet dat je 17-55 F2.8 NIET goed presteert op een D500.De nieuwe 16-80 F2.8-4 E VR presteert zéér goed op een D500.
                              NIET goed presteren is wel héél kort door de bocht hé summum.

                              Maar het is geweten dat de 17-55 AF-s niet 100% OK is heeft te maken met het scheidend vermogen van dat objectief
                              tegenover een veel eisende sensor in de D500, maar daar hebben meer objectieven van de oudere Nikon generatie last van.
                              De nieuwere 16-80 f2.8-4E VR doet het hier een stuk beter, is een stuk lichter in gewicht enz.
                              Ik zou zeggen 17-55 te koop stellen, kan je nog bijna genoeg voor krijgen om een 16-80 te kopen.

                              Wat betreft Nikon D500, dat is de beste camera dat ik zelf ooit heb gehad, op alle vlakken beter dan mijn D800, tenminste
                              als je geen 36 Megapixels nodig hebt.
                              Last edited by Guest42; 11 maart 2017, 09:01.

                              Comment

                              Working...
                              X