Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenko converter DGX MC 1.4X PRO300 Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kenko converter DGX MC 1.4X PRO300 Nikon

    hoi iedereen ;-) ik heb een objectief Nikkor AF-S 70-300mm F4.5-5.6 G IF-ED VR op een camera nikon D5200 ik zou jullie willen vragen of als ik een Kenko converter DGX MC 1.4X PRO300 nikon bij tussen zou plaatsen of dit goed compatibel met elkaar is en wat het verschil gaat geven gaat wel meestal gebruikt worden in de natuur b.v. libellen vlinders en eventueel vogels
    graag jullie mening :-) alvast bedankt

  • #2
    Re: Kenko converter DGX MC 1.4X PRO300 Nikon

    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat een converter op zulk een eerder lichtzwakke lens geen goed idee is.

    Comment


    • #3
      Re: Kenko converter DGX MC 1.4X PRO300 Nikon

      Dit is geen goed idee inderdaad.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Kenko converter DGX MC 1.4X PRO300 Nikon

        Hoi,

        "Geen goed idee" vind ik niet zo'n goede beschrijving van de reden om dit niet te doen...
        Op 300 mm wordt uw F5.6 al rap F8, dat is dan al niet zo lichtgevoelig meer.
        Maar goed, ík fotografeer het meest op F8... Uw AF snelheid zal daardoor ook drastisch af kunnen nemen.
        Daarnaast is de 70-300 al niet zo'n ragscherpe lens (op F5.6 en 300 mm), dit wordt alleen maar minder in combinatie met een extender.
        Dit is de theorie... De praktijk... gewoon uitproberen. (Of de AF nog behoorlijk werkt, hoe de fotokwaliteit dan is)
        Ik gebruik op mijn Sigma 150-600 ook wel eens een extender (alleen de Sigma extender geeft nog AF)...
        Ik kan zelfs de Kenko extender (die heb ik ook) nog achter de Sigma extender knopen...
        De normale AF (via de view finder) werkt dan allang niet meer (F13)... Maar via Live View wél! Niet snel, maar werkt wel...
        Voorbeeld: