Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UV filter als bescherming

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • UV filter als bescherming

    wat vinden jullie het best voor bescherming van het glas ?
    heb zitten zoeken en kijken maar dan is er veel te veel van.
    kwam op een filter Hoya 77mm UV HD Nano, maar die kost geld hoor

  • #2
    Re: UV filter als bescherming

    Waarom een filter?

    Bij mij dient de zonnekap daarvoor....

    Comment


    • #3
      Re: UV filter als bescherming

      ik gebruik een filter wanneer er kans is dat er zand of andere schurende dingen op men front element komen of wanneer ik in de regen sta. anders filter er meestal af. nu zie ik weinig verschil als er een filter op zit. Enkel wanneer je directe lichtbronnen in je lens krijgt kan je meer kans hebben op flare en dergelijke. Als je er eentje gebruikt zou ik niet de goedkoopste nemen, maar hoeft ook weer niet de aller duurste te zijn. er zijn nogal veel uiteenlopende meningen op het gebied van filters of niet.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: UV filter als bescherming

        Originally posted 2007-09-21 on Optyczne.pl When we buy a brand new camera we usually get very excited. We take pictures of everything: objects in motion, contemplative still shots, the tiniest of objects and the largest of objects, from far away and close-up ...

        Volgens mij heb ik deze link al een keer meer gedeeld.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: UV filter als bescherming

          Ik gebruikte vroeger B+W multicoated, nu Hoya HD (ook multicoated).
          In de voorbije 16 jaar heb ik 1 gebroken en 1 gekraste filter gehad, en dan vervang ik die voor 50 of 60 euro in plaats van het frontelement te laten vervangen.

          Over de invloed op het beeld kan je discussies voeren, alsook over UV versus pure beschermingsfilters. Voor mij is dat ondergeschikt aan de bescherming van mijn lens.
          Als je beslist om een filter te monteren, kies dan voor een kwaliteitsfilter. Een goedkoop exemplaar geeft aanzienlijk meer kans op flare en interne reflecties.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: UV filter als bescherming

            Die objectievenbouwers doen alle moeite van de wereld om hun producten perfect te krijgen ... één goeie raad : ga d'er geen hoop rommel voor schroeven ... je betaalde voor kwaliteit ... houwen zo !
            André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

            Comment

            Working...
            X