Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

back up LR catalogus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • back up LR catalogus

    Beste,
    Ik gebruik LR 6 en deze versie geeft mij bij het sluiten steeds de volgende melding dat mijn cat. groter is dan 4 gig.
    en ik een extern zip. programma moet gebruiken zoals zip7 of StuffItExpander.
    Mijn vraag is, moet ik deze zaken op mijn mac installeren of als plug in in LR?
    alvast bedankt
    MVG. Hugo

  • #2
    Re: back up LR catalogus

    Die fout 'zou' bij de volgende versie opgelost zijn, even geduld.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: back up LR catalogus

      Benieuwd of men dat nog gaat aanpassen voor LR6 (momenteel 6.8); wellicht wel voor CC. Ik krijg trouwens dezelfde melding (bij mij ingesteld op 1x per week),



      terwijl ik er sterk van overtuigd ben dat mijn cataloog niet zo groot is. Ben eigenlijk maar een sporadische gebruiker van Lightroom.



      Stuffit Expander (current version 16.0.5) zou trouwens tot je standaard Mac-arsenaal moeten behoren, hoewel ik bij nazicht merk dat ik (de vorige versie, vandaag geüpdate-t) niet heb geopend sinds 2014!
      Last edited by LesC; 6 maart 2017, 10:51.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: back up LR catalogus

        Wonderwel was er vanmorgen een update naar LR 6.9 en het probleem lijkt opgelost te zijn! Geen (valse?) melding meer van catalogus te groot.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: back up LR catalogus

          Dank voor de info.
          Bij catalogusinstelling is bij mij de totale grote ook maar 358mb.
          maar bij bestandsafhandeling staat er bovenaan 11gig, alhoewel dat over voorvertoningscache gaat denk ik.
          Op naar de update dus.......
          MVG. Hugo

          Comment


          • #6
            Re: back up LR catalogus

            Update gedaan en probleem ook hier opgelost.
            Het blijkt één van de bugs te zijn dat ze opgelost hebben, al de andere had ik nog niet ontdekt of nog geen last van gehad.
            MVG. Hugo

            Comment

            Working...
            X