Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sigma lenzen in de kijker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Sigma lenzen in de kijker

    Niet dat ik een grote fan ben van vreemdmerk lenzen, maar ditmaal doet Sigma wel een heel opvallende aankondiging met 4 indrukwekkende lenzen: http://photorumors.com/2017/02/21/si...e-dslr-lenses/
    Afgaand op hun reeds uitgebrachte Art-serie zullen de prestaties allicht uitstekend zijn.
    Opvallend is wel dat het stuk voor stuk vrij zware en omvangrijke objectieven zijn, niet geschikt voor iedereen dus.
    Helaas ontbreekt ook een stabilatiesysteem in het aantrekkelijke 135 f1.8 objectief.
    Desalniettemin zet het de merkeigen fabrikanten wel serieus onder druk, een goede zaak voor de consument zo lijkt.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

  • #2
    Re: Nieuwe Sigma lenzen in de kijker

    Waarom geen 135mm 1.4. Zo mooi gepassen hebben in het rijtje van 1.4 Art.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Sigma lenzen in de kijker

      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
      Waarom geen 135mm 1.4. Zo mooi gepassen hebben in het rijtje van 1.4 Art.
      omdat die dan qua formaat in de buurt van een 200 f2 zou zitten.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Sigma lenzen in de kijker

        Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
        omdat die dan qua formaat in de buurt van een 200 f2 zou zitten.
        Ze zijn er wel he:
        The Chinese company ZY Optics just opened up pre-orders for quite an unusual lens. It's a Mitakon Speedmaster 135mm f/1.4 that boasts one of the largest


        Maar hoe dan ook, wel tof dat ze F1.8 hebben gemaakt en niet F2.0.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Sigma lenzen in de kijker

          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          Ze zijn er wel he:
          The Chinese company ZY Optics just opened up pre-orders for quite an unusual lens. It's a Mitakon Speedmaster 135mm f/1.4 that boasts one of the largest


          Maar hoe dan ook, wel tof dat ze F1.8 hebben gemaakt en niet F2.0.
          En als je de specs bekijkt van die lens, dan weet je ook waarom Sigma niet zo dom geweest is van daar zoveel research in te steken, om er dan maar 100 van te kunnen verkopen aan iemand die zo'n bokaal wil rondzeulen en er zoveel wil voor betalen.
          Btw, die Mitakon is ook nog eens manual focus denk ik ...

          F1.8 of F2.0 had niet zoveel verschil gemaakt. Persoonlijk had ik liever een F2.0 gezien eigenlijk. Maar dan met een 77mm filter thread, en nog onder de 1.0kg.
          Sigma heeft de vervelende gewoonte om filter threads van 82mm te gebruiken, voor dezelfde lenzen waar andere merken wel een 77mm kunnen halen.
          De canon 135mm/F2.0 weegt maar 700gr, en heeft 72mm. De samyang 135mm/F2 weegt 830gr en heeft 77mm filter thread (die heb ik zelf trouwens), wel enkel MF.
          Allebei dus redelijk veel lichter !
          Last edited by Eanx; 22 februari 2017, 07:30.
          Nikon shooter - Samyang fan

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Sigma lenzen in de kijker

            Een 135 f1.4 is eigenlijk veel te onhandig groot en zwaar. Vraag is of je met dergelijke scherptediepte nog iets kan aanvangen.
            Maar sowieso vind ik 1130 gram voor een f1.8 al te zwaar. Ook stabilisatie zou dergelijk brandpunt wel een serieuze meerwaarde hebben gegeven.
            Klein beetje gemiste kans toch.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Sigma lenzen in de kijker

              dat er wat meer bulk aanzit stoort denk ik niet. Bij een wat langere lens heb ik liefst iets meer gewicht om stabieler te fotograferen. ik wacht toch af voor de prijs om ze te gaan testen. Ik ben nog opzoek naar een lens boven de 100mm
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Sigma lenzen in de kijker

                Het zijn idd de prijzen die zullen maken dat zo'n lenzen populair zullen worden
                Maar ook sigma wordt telkens duurder!
                En bij een 135mm prime zal men eerder naar bokeh, scherpte en beelkwaliteit kijken dan naar een kwart kilo meer of minder, de nikon 105mm 1.4 lag toch erg goed in de hand (balans) op mijn d800e en das toch ook een kilo

                Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Sigma lenzen in de kijker

                  Als die nieuwe lenzen een even goede beeldkwaliteit hebben als de nieuwste Sigma 85mm f1,4 https://www.dpreview.com/reviews/sig...-f1-4-art-lens , dan ziet het er heel goed uit voor Sigma.
                  Volgens de berichten zou Sigma ook werk hebben gemaakt van de autofocus, die zou een stuk sneller zijn bij de nieuwe lenzen, en dat was net het zwakste punt van heel wat Sigma lenzen.
                  Een ander probleem (compatibel blijven met toekomstige camerabody's) hebben ze al langer aangepast bij de lenzen die je kan aansluiten op een computer via het USB dock om de firmware te upgraden (vroeger gebeurde het wel eens dat een Sima lens onbruikbaar was op een nieuwe camera).

                  Voorlopig heb ik nog geen plannen om een van die lenzen aan te schaffen, ik heb ze niet echt nodig.
                  De enige Sigma die ik nu gebruik is de 180mm f2,8 OS Macro, die heeft ook een heel goede beeldkwaliteit (de AF is wel traag, maar dat is geen probleem voor de onderwerpen die ik ermee fotografeer).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment

                  Working...
                  X