Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

instellingen camera en opzetflitser indoor zwemmen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • instellingen camera en opzetflitser indoor zwemmen

    beste,ik zou graag de beste instellingen zoeken om indoor zwemmen te fotograferen en dit van zowel de opzetflitser en de camera?
    camera is een Canon 5DM3 met lens 100-400 EF 4.5-5.6 L IS en opzetflitser Nissin Di866 Mark2 of Yongnuo YN600EX-RT
    ik zit in een tribune ongeveer 30 meter van de zwemmers
    ik zou graag de actie mooi bevriezen en geen hoge iso gebruiken
    Canon 5D Mark 3/canon 24-105 f4 /canon 100-400mm f4.5-5.6 IS /canon 50mm f1.8

  • #2
    Re: instellingen camera en opzetflitser indoor zwemmen

    ik kan je niet rechtreeks helpen maar ik zou gewoon naar het zwembad gaan en opnames maken met verschillende instellingen. Je hoeft met je digitale camera niet te wachten op de ontwikkelcentrale zoals vroeger maar ziet onmiddellijk resultaat op het schermpje.
    Let wel op voor reflecties van licht en flits op het water
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: instellingen camera en opzetflitser indoor zwemmen

      30 meter afstand? Ik denk dat je al stevig mag flitsen voor die afstand.


      -TT-

      Comment


      • #4
        Re: instellingen camera en opzetflitser indoor zwemmen

        Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
        30 meter afstand? Ik denk dat je al stevig mag flitsen voor die afstand.


        -TT-
        guide No is 60m iso 100 met zoom range 200mm
        en ik zet iso op 800
        dus 30meter moet toch lukken?

        pascal
        Last edited by stropje; 18 februari 2017, 12:13.
        Canon 5D Mark 3/canon 24-105 f4 /canon 100-400mm f4.5-5.6 IS /canon 50mm f1.8

        Comment


        • #5
          Re: instellingen camera en opzetflitser indoor zwemmen

          Oorspronkelijk geplaatst door stropje Bekijk bericht
          guide No is 60m iso 100 met zoom range 200mm
          en ik zet iso op 800
          dus 30meter moet toch lukken?

          pascal
          Die Richtgetallen zijn nogal ruim genomen maar neem nog dat deze correct is dan kun je makkelijk uitrekenen of je het red.
          Flitsbereik is GN/F-stop x iso-factor dus 60/5.6= 10,7 meter dat je flits reikt bij iso 100. Dit mag je vermenigvuldigen met de factor van de iso = 2.8 voor ISO 800 = net 30 meter.
          Dus als je constant full power gaat flitsen ga je er net komen.
          Je moet dan wel 3 seconden wachten tussen elke foto en na een 100 tal foto's zijn je batterijen op, maar dat haal je niet want na een 20 tal flitsen is je flits oververhit. (als je dan al niet de zaal bent uitgezet wegens iedereen verblinden).

          Je moet al op IS 3200 gaan flitsen om het iets of wat comfortabel te maken voor je flits en op ISO 6400 en hoger om het wat comfortabel te houden voor de andere aanwezigen.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: instellingen camera en opzetflitser indoor zwemmen

            op iso 3200 kan ik juist nog foto's nemen zonder flits op 1/320 sec en diafragma van 5.6 op max 400mm
            ik ga het morgen eens proberen met enkele foto's om het verschil te zien (hopelijk smijten ze me niet direct buiten )
            maar toch bedankt voor de info
            Canon 5D Mark 3/canon 24-105 f4 /canon 100-400mm f4.5-5.6 IS /canon 50mm f1.8

            Comment


            • #7
              Re: instellingen camera en opzetflitser indoor zwemmen

              Ben waarschijnlijk al te laat maar toch:

              niet vergeten, breng je camera ruim op voorhand in een afgesloten plastic zak al op temperatuur, binnen in het zwembad dus. Anders ga je de eerste 10 minuten of langer nog last hebben van condens en als dat ergens binnen geraakt...

              Tom
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

              Comment


              • #8
                Re: instellingen camera en opzetflitser indoor zwemmen

                Heb ook al een paar keer foto's gemaakt tijdens een zwemwedstrijd en ook an vanuit een tribune. Ik heb nog nooit moeten gebruik maken van een opzetflits omdat het licht in de zwembaden meestal langs grote vensters binnenkomt.

                Comment


                • #9
                  Re: instellingen camera en opzetflitser indoor zwemmen

                  Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                  Heb ook al een paar keer foto's gemaakt tijdens een zwemwedstrijd en ook an vanuit een tribune. Ik heb nog nooit moeten gebruik maken van een opzetflits omdat het licht in de zwembaden meestal langs grote vensters binnenkomt.
                  meestal wel ja , maar in Olympia zwembad Antwerpen was dit niet zo en moest iso te hoog om mooi resultaat te bekomen
                  Canon 5D Mark 3/canon 24-105 f4 /canon 100-400mm f4.5-5.6 IS /canon 50mm f1.8

                  Comment

                  Working...
                  X