Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop

    Haaj allemaal,
    Ben nieuw op de pagina maar ziet er ontzettend interessant uit. Ik vroeg me af of iemand workshops fotografie geeft? Of mij verder hierbij kan helpen?

    Groetjes

  • #2
    Re: Photoshop

    Dit kan zeker via de verschillende youtubes kanalen bij phlearn , Blue Lightning TV Photoshop, Andrei Oprinca en zo zijn er nog honderden.
    Ook kan je een abonnement nemen op photoacedemy (https://photofactsacademy.nl/) het is betalend maar zeker de moeite en je leert er ook Lighrtoom en niet onbelangrijk is in het Nederlands.
    Hopende U hier wat mee op weg geholpen.
    Succes Rexy.
    Gino
    Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop

      Hallo Rexy,
      Zijn er soms manuals / ebooks die je hiervoor zou aanraden?

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop

        Niet dat ik weet.
        ik heb indertijd avondschool gevolg, daar heb ik toch wel mijn basis geleerd.
        Rexy
        Gino
        Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop

          Ik heb vijf modules Photoshop (nu ja, de cursus heette "Lastertekenen") gevolgd bij CVO Turnhout. Nu, de titel van deze topic is "Photoshop", maar in de eerste post is er eer sprake van fotografie.
          Bij CVO was er naast die Photoshop-cursus ook een cursus Lightroom, en daarvan was de eerste module bijna geheel gewijd aan fotografie (ken uw toestel, belichtingsdriehoek, enz.).
          Voor Photoshop kan ik ook een boek als dat van Kelby aanbevelen: https://www.bol.com/nl/p/het-photosh...0000002890967/
          (ik heb echter, zowel het programma als de nodige boeken, in het Engels)
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop

            Ja tweeledige vraag eigenlijk, enerzijds Ps en anderzijds fotografie.
            In het CVO in Mol heb je dus ook 5 jaar Rastertekenen, is niks anders dan Ps leren kennen.
            Maar heb je ook leerjaren fotografie en schijnbaar hebben ze daar een fanatieke lesgever.
            Zo nu en dan gingen die samen op stap in klasverband en dan moest iedereen een aantal foto's maken van een bepaald onderwerp.
            Dus volgens mij fotografie recht aan - recht toe leren fotograferen en gaande weg alles leren te begrijpen.
            Maar een fotoclub kan ook veel bijbrengen hoor.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment

            Working...
            X