Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser voor Fuji X-T1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser voor Fuji X-T1

    Ik heb een Canon speedlight 580EXII en vraag mij af of ik die kan gebruiken op mijn Fuji X-T1.
    Ik ben gewoon om TTL te flitsen.

    En indien het niet zou lukken, welke flitser zouden jullie mij aanraden? Die van Fuji zijn duur, ik zie dat er ook goedkopere merken zijn, voor mij zijn die echter totaal onbekend.
    Het moet dienen om foto's te trekken in de kerk

    Dank je wel bij voorbaat voor raad

  • #2
    Re: Flitser voor Fuji X-T1

    of die van canon bruikbaar is weet ik niet zekr, ik dacht dat de voet op de fuji smaller was, maar de nissin reeks voor fuji is wel redelijk haalbaar. Vermits ik weinig flits gebruik heb ik de nissin i40, klein en handig. Met de I60 heb je iets meer licht en mogelijkheden. Prijzen tussen de 200 en 300 eurokes
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Flitser voor Fuji X-T1

      Sinds kort de trotse bezitter van een Nissin i60A en het is een schot in de roos.
      Fantastische flitser en op mijn X-T1 (met grip) ligt dat perfect in evenwicht.
      De Nissin i40 is iets minder groot, iets minder krachtig maar waarschijnlijk perfect in evenwicht met een X-T1 zonder grip.
      O ja, de i60A is ook draadloos te bedienen op afstand tot 30 meter.
      De Metz en de Fuji flitsers volgen op ruime afstand.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Flitser voor Fuji X-T1

        Een canon flitser kan erop, maar wel enkel in manuele modus.

        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
        Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

        Comment


        • #5
          Re: Flitser voor Fuji X-T1

          Dank je wel voor de reacties: ik bekijk het verder

          Comment


          • #6
            Re: Flitser voor Fuji X-T1

            Ben ik juist als ik denk dat de Nissin niet kan kantelen?

            Comment


            • #7
              Re: Flitser voor Fuji X-T1

              Oorspronkelijk geplaatst door Murwari Bekijk bericht
              Ben ik juist als ik denk dat de Nissin niet kan kantelen?
              Nee, u bent verkeerd ingelicht, toch wat de i60A betreft want die kan alle kanten op en klikt duidelijk in de standen.
              Dit is echt een topklasse flitser. Kan Highspeed flitsen ook.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Flitser voor Fuji X-T1

                ook de i40 beweegt in alle richtingen zoals het hoort
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: Flitser voor Fuji X-T1

                  Ik las dit op de site van Konijnenenberg: http://www.fotokonijnenberg.be/nissi...fuji#group4087

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flitser voor Fuji X-T1

                    Flitser voor canon werkt idd maar je moet 1 punt afplakken of er bestaat een kans dat je je flitseraansturing in de camera fried .
                    Zelf geen ervaring mee met dat laatste maar gelezen op Fuji groepen.

                    Meike maakt er ook voor Fuji , rond de 90euro , of ze genoeg zijn voor jouw type situatie ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flitser voor Fuji X-T1

                      Moet dienen voor gebruik binnen en een keer per jaar voor de communie in een kerk?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Flitser voor Fuji X-T1

                        Oorspronkelijk geplaatst door Murwari Bekijk bericht
                        Ik las dit op de site van Konijnenenberg: http://www.fotokonijnenberg.be/nissi...fuji#group4087
                        Ik heb de Nissin i40.
                        Zelf gebruik ik zelden flitsers dus veel geld uitgeven voor iets wat maar weinig uit de tas komt heeft weinig zin.
                        Er zijn wel enkele flitsers op de Markt die goedkoper en compacter zijn, maar meestal is er dan iets dat tegen de borst stoot zoals "richtgetal te klein", "geen bounce in verticale mode", rommelige afwerking ...

                        De Nissin is veruit de beste keuze voor de redenen hierboven en volgens mij ook voor het gebruik dat jij ermee wil aanvangen.

                        De Nissin i40,
                        Zeer compact voor wat het is
                        Heel eenvoudig in bediening
                        Krachtig voor zo'n kleine flitser
                        Bouwkwaliteit uitstekend
                        Bounce in vertical-horizontal mode
                        Goedkoop (ik zie wel dat deze overal iets duurder geworden is.. zelf heb ik 189 betaald)

                        De Nissin i40 is ook ondersteund door Fuji (Firmware)
                        Bij aankoop van mijn X-T2 werkte de i40 niet naar behoren, na de Firmware alles prima!

                        Hier een citaat van Fuji's firmware punt 8...... "The phenomenon is fixed that Flash i40 made by Nissin for FUJIFILM doesn't fire"

                        Voor jouw X-T1 zie ik geen enkel euvel hieromtrent ...
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment

                        Working...
                        X