Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dell ultrasharp u 2413 backlightbleeding of IPS glow

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dell ultrasharp u 2413 backlightbleeding of IPS glow

    Ik heb een computerscherm gekocht een Dell ultrasharp u 2413.
    Het scherm heeft mooi kleur alleen bij zwart in de twee onderste hoeken backlightbleeding of IPS glow is?
    Als ik met mijn gezicht recht tegenover die hoek ga zitten zie ik het niet meer. Het is voor mij moeilijk te zeggen of dit normaal is of of er een niet te grote backlightbleeding is. Het is toch wel een duurdere scherm dus verwacht je er toch meer van dan een scherm van 200 euro bijvoorbeeld.
    Ik heb een paar filmpjes gemaakt tijdens een monitor test met verschillende kleuren (maximum 1min 50S) misschien kan er me iemand zeggen of dit backlightbleeding of IPS glow is?
    En of dit normaal lijkt er niks met scherm mis is ?


    View My Video

    View My Video

    View My Video

    View My Video

  • #2
    Re: Dell ultrasharp u 2413 backlightbleeding of IPS glow

    Ten eerste je gemaakte videootjes zijn te onrustig, daarop kan geen beoordeling plaatsvinden van het beschreven "probleem".

    Het is en blijft nog steeds een monitor onderkant midden-prijs-klasse, maar ja prijs-klasse zegt vaak niets over de beeldkwaliteit. Ik vraag mij af of je je monitor wel op de goede plek hebt staan en de mogelijke "correcte" instellingen hebt voor een "niet (?)" gekalibreerd scherm.

    Comment


    • #3
      Re: Dell ultrasharp u 2413 backlightbleeding of IPS glow

      Dit is IPS Glow. Zoek maar eens op het internet.
      En of het nu een goedkoop of duur scherm is, dit is een eigenschap van IPS schermen.
      Ik heb een Dell u2411H en daar is het niet meer op te zien.
      De technieken verbeteren al maar door natuurlijk.
      Het belangrijkste is dat de kleuren over het geheel van uw monitor gelijk zijn.
      Een monitor kap is in bepaalde omstandigheden wel aan te raden. Je kunt die heel simpel ook zelf maken.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Dell ultrasharp u 2413 backlightbleeding of IPS glow

        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Dit is IPS Glow. Zoek maar eens op het internet.
        En of het nu een goedkoop of duur scherm is, dit is een eigenschap van IPS schermen..
        Dat zie ik toch niet op mijn scherm hoor Luc !

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Dell ultrasharp u 2413 backlightbleeding of IPS glow

          Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
          Ten eerste je gemaakte videootjes zijn te onrustig, daarop kan geen beoordeling plaatsvinden van het beschreven "probleem".

          Het is en blijft nog steeds een monitor onderkant midden-prijs-klasse, maar ja prijs-klasse zegt vaak niets over de beeldkwaliteit. Ik vraag mij af of je je monitor wel op de goede plek hebt staan en de mogelijke "correcte" instellingen hebt voor een "niet (?)" gekalibreerd scherm.
          Hallo, ik heb een rustige nieuwe video gemaakt.
          View My Video

          Comment


          • #6
            Re: Dell ultrasharp u 2413 backlightbleeding of IPS glow

            Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
            Ten eerste je gemaakte videootjes zijn te onrustig, daarop kan geen beoordeling plaatsvinden van het beschreven "probleem".

            Het is en blijft nog steeds een monitor onderkant midden-prijs-klasse, maar ja prijs-klasse zegt vaak niets over de beeldkwaliteit. Ik vraag mij af of je je monitor wel op de goede plek hebt staan en de mogelijke "correcte" instellingen hebt voor een "niet (?)" gekalibreerd scherm.
            Ik heb een nieuwe rustige video gemaakt.
            View My Video
            Het scherm is nog niet gekalibreerd, enkel gekalibreerd in de fabriek.

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Dat zie ik toch niet op mijn scherm hoor Luc !

            grts
            Sieg
            Sieg, heeft u zelf een dell u2413 ?

            Comment


            • #7
              Re: Dell ultrasharp u 2413 backlightbleeding of IPS glow

              Oorspronkelijk geplaatst door wimmy Bekijk bericht
              Sieg, heeft u zelf een dell u2413 ?
              Neen, ikzelf gebruik EIZO

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Dell ultrasharp u 2413 backlightbleeding of IPS glow

                Hoelang heeft die monitor aangestaan alvorens de video te trekken?

                Het video is nu wel wat verbeterd, maar zie nog steeds niets, wat betrekking heeft tot backlightbleeding en of IPS glow
                zie nu flying pixels ;-) , wat ook overeenkomstig verwachting is....

                Comment


                • #9
                  Re: Dell ultrasharp u 2413 backlightbleeding of IPS glow

                  Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                  Hoelang heeft die monitor aangestaan alvorens de video te trekken?

                  Het video is nu wel wat verbeterd, maar zie nog steeds niets, wat betrekking heeft tot backlightbleeding en of IPS glow
                  zie nu flying pixels ;-) , wat ook overeenkomstig verwachting is....
                  denk 30 a 60 min maximum denk ik.
                  ok, als je geen backlightbleeding en of IPS glow ziet als dit een goed teken zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dell ultrasharp u 2413 backlightbleeding of IPS glow

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Dat zie ik toch niet op mijn scherm hoor Luc !

                    grts
                    Sieg
                    Dat geloof ik gerust Sieg, een EIZO is dan ook top of the bill en staat op een eenzame hoogte qua beeldkwaliteit en kleuren.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment

                    Working...
                    X