Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm XF 50mm F2 lens REVIEW

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm XF 50mm F2 lens REVIEW

    Als X-fotograaf, ben ik de laatste 10 dagen met de nieuwe XF50mm F2 lens op stap geweest.
    Mijn First Look Review vinden jullie hier: http://bjornmoerman.blogspot.be/2017...m-f2-r-wr.html

    Vragen kunnen hier gesteld worden of op mijn blog,

    Groeten,
    BJORN

  • #2
    Re: Fujifilm XF 50mm F2 lens REVIEW

    Bjorn ben je uit de lucht gevallen voor je wolken foto? Ik zie zo 123 geen vervelende reflecties van ruiten. Hoe heb je die foto reflectie vrij gekregen.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm XF 50mm F2 lens REVIEW

      ziet er eigenlijk niet slecht uit. Moest ik nog niet de 56 hebben zou ik twijfelen tussen de 2.

      Nu hopelijk snel je test van de 200mm F2 (ik mag dromen zeker dat ze ooit zoiets uitbrengen )

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm XF 50mm F2 lens REVIEW

        Ja inderdaad niet altijd evident. Geen reflecties weggewerkt in PS/LR. Goed de camera (met lens kap) bijna tegen de ruit houden (net niet ertegen om vibraties tegen te gaan) en verschillende hoeken proberen. Eventueel nog wat afdekken met een doek of zo als er toch licht binnen komt.


        Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
        Bjorn ben je uit de lucht gevallen voor je wolken foto? Ik zie zo 123 geen vervelende reflecties van ruiten. Hoe heb je die foto reflectie vrij gekregen.

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm XF 50mm F2 lens REVIEW

          Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
          Nu hopelijk snel je test van de 200mm F2 (ik mag dromen zeker dat ze ooit zoiets uitbrengen )
          Ja vrees dat het "voorlopig" bij een droom blijft; al is het wel een mooie!

          Comment


          • #6
            Re: Fujifilm XF 50mm F2 lens REVIEW

            Zeer interessant. Ik heb de 56/1.2 die ik heel knap vind qua beeldkwaliteit, maar vind de lens tegelijk nogal zwaar en autofocus is ook niet supersnel. Is eigenlijk mijn grootste frustratie met Fuji sinds ik overstapte van Sony...de kwaliteit van de AF motoren. De 23/1.4 is iets beter, maar toch ook nogal 'clunky', idem voor de 56. De kitlens is dan weer heel snel en stil. Als ik dat vergelijk met de Sony 50/1.8 die zelfs gestabiliseerd was, dan heeft Fuji op dat vlak nog wel iets in te halen. Bouwkaliteit en iq is dan weer fantastisch.
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

            Comment

            Working...
            X