Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E-mount extra zoom: aanvullende 55-210 of allesomvattende 18-200?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • E-mount extra zoom: aanvullende 55-210 of allesomvattende 18-200?

    Hoi,
    Ik heb een Sony A5000 met kitlens (18-55) en zoek nog een zoomlens, gezien ik wel wat wildlife wil gaan fotograferen (reis Afrika gepland).

    ik dacht uiteraard aan Sony's 55-210, maar nu kan ik ook een 2e hands Sony 18-200 op de kop tikken(NIET de LE-versie).
    Ik vraag me af wat ik best doe.
    1. De kitlens houden + de 55-210 (nieuw) aanschaffen, wat me veel goedkoper uitkomt, maar er wel voor zal zorgen dat ik vaak lenzen moet wisselen. Deze lens is wel lichter en past dus nog ietwat op m'n kleine A5000.
    2. De 2e hands 18-200 aanschaffen. Dit is ca dubbel zo duur (doch een koopje gezien 'maar' de helft van de nieuwprijs), maar maakt wel dat ik wellicht amper nog lenzen zal wisselen (wat super is!). Daarenboven is deze lens best groot & zwaar voor een klein Sony A5000'tje (al denk ik eraan vroeg of laat een groter/beter toestel aan te schaffen).

    Alvast bedankt voor jullie advies.
    Grtz,

  • #2
    Re: E-mount extra zoom: aanvullende 55-210 of allesomvattende 18-200?

    Bekijk eens dit topic:
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


    Maar mijn advies is ergens koop de 55-210. Maar je kan niet zo snel van 35 naar 75mm. Mocht dit nodig zijn op je reis. Ik kan niet inschatten of je midden op de safari zowel heel dichtbij je objecten krijgt, als ook weer snel hierna objecten van verder af.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: E-mount extra zoom: aanvullende 55-210 of allesomvattende 18-200?

      Ik denk dat je optisch het best af bent met de 55-210mm. Kurtmunger.com heeft die lenzen allemaal getest en de 55-210mm is toch beter op het lange eind.

      Je hebt ook nog de FE 70-300mm G die een topper is.
      Last edited by alex606; 31 januari 2017, 16:18.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: E-mount extra zoom: aanvullende 55-210 of allesomvattende 18-200?

        Hallo,

        Ik heb de A6000 en mijn meest gebruikte lens is de 18-200, net omwille van dr flexibiliteit en de kwaliteit ...

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: E-mount extra zoom: aanvullende 55-210 of allesomvattende 18-200?

          Hoi,
          Hmmm, gezien jullie argumenten neig ik misschien nu toch meer naar de 55-210. Hierbij lever ik in aan gemak (moet soms lenzen wisselen), maar het kost me 'maar' de helft; en dan vergelijk ik nog de nieuwe 55-210 tgo de 2e hands 18-200. Daarenboven speelt de grote en het gewicht ook nog een belangrijke rol.

          De FE 70-300mm G is me te duur.

          @ JaJa: Hoe ervaar jij de grote en gewicht van de 18-200? Heb je trouwens de LE (zwarte) of non-LE versie (zilveren)?
          @ Roger: Het topic waarnaar jij verwijst is weliswaar interessant, doch gaat dit over lenzen met een andere vatting (die aldus niet onmiddellijk voor min e-mount bestemd zullen zijn).

          Zijn er nog andere oplossingen waar ik nu niet aan denk (bv. adaptors + lenzen met andere vatting die mogelijks qua prijs nog meevallen)?

          Mvg,

          Comment


          • #6
            Re: E-mount extra zoom: aanvullende 55-210 of allesomvattende 18-200?

            Oorspronkelijk geplaatst door MrMaster Bekijk bericht
            Hoi,
            Hmmm, gezien jullie argumenten neig ik misschien nu toch meer naar de 55-210. Hierbij lever ik in aan gemak (moet soms lenzen wisselen), maar het kost me 'maar' de helft; en dan vergelijk ik nog de nieuwe 55-210 tgo de 2e hands 18-200. Daarenboven speelt de grote en het gewicht ook nog een belangrijke rol.

            De FE 70-300mm G is me te duur.

            @ JaJa: Hoe ervaar jij de grote en gewicht van de 18-200? Heb je trouwens de LE (zwarte) of non-LE versie (zilveren)?
            @ Roger: Het topic waarnaar jij verwijst is weliswaar interessant, doch gaat dit over lenzen met een andere vatting (die aldus niet onmiddellijk voor min e-mount bestemd zullen zijn).

            Zijn er nog andere oplossingen waar ik nu niet aan denk (bv. adaptors + lenzen met andere vatting die mogelijks qua prijs nog meevallen)?

            Mvg,
            Niet doen. Ten zij je er Sony glas erop wilt zetten met de andere Sony mount. Maar ik denk dat deze adapter al weer meer kost wat je wilt uitgeven. Ook Canon heeft hele mooie lenzen die doormiddel van een adapter op Sony werkt. Maar ook dan hebben we over meer geld als je wilt uitgeven.

            En het ging bij mij bij dat topic meer om de keuze tussen telelens en megazoom.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: E-mount extra zoom: aanvullende 55-210 of allesomvattende 18-200?

              Hallo,

              Ik heb de zilveren versie, de non-LE dus.
              Grootte en gewicht zijn relatief. Je kan geen mini 18-200 maken 😉
              Als allround lens is deze lens prima en flexibel in gebruik.
              Als het iets minder opvallend moet, dan is de vaak vergruisde 16-50mm mijn compagnon.

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: E-mount extra zoom: aanvullende 55-210 of allesomvattende 18-200?

                Na het lezen van bovenstaande, alsook volgende artikels denk ik toch de goedkopere 55-210 te zullen aanschaffen:
                DXOmark
                PhotoAgainstPhoto
                photo.stackexchange.com
                Forum DPreview1

                Comment


                • #9
                  Re: E-mount extra zoom: aanvullende 55-210 of allesomvattende 18-200?

                  Mijn keuzen is gevallen op de SEL55-210; maar nu kom ik toch iets geks tegen. Ik zocht de lens op Amazon.de Daar stond deze te koop voor ca 257.54€ (nieuw), doch staat er ook een pakket te koop voor een Sony nex 3 NYB met dubbele kitlens nl. 16-55 + 55-210 tbv €240,- (nieuw).
                  link

                  Ook al hoef ik de nex 3 alsook de 16-55 niet, het lijkt nog steeds goedkoper dit pakket te kopen. De 55-210 van deze deal past toch op m'n Sony A5000, of zie ik dat fout?
                  Gezien dit toch wel erg vreemd is lijkt me er iets niet helemaal te kloppen.

                  Zien jullie wat er fout loopt of lijkt dat gewoon een uiterst goede deal?
                  Ik verneem graag van jullie.
                  Grtz,

                  Update: Laat maar, de combo-aankoop werd ondertss reeds verwijderd. Amazon zal daar denkelijk een foutje gemaakt hebben lijkt me.
                  Last edited by MrMaster; 11 februari 2017, 10:02.

                  Comment

                  Working...
                  X