Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opleiding fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opleiding fotografie

    Ik ben met een kennis op zoek naar een opleiding fotografie. Wij zoeken vooral een praktische opleiding en natuurlijk over digitale fotografie, dus geen DOKA enzovoort.

    Heeft er iemand van jullie ideeën of aanbevelingen?

    Ik heb al eens een search gedaan op dit forum en kwam onder andere op http://www.academie-leuven.be/. Van hen heb ik al wat info gekregen en dit lijkt wel interessant, maar dit zijn twee avonden per week, wat nogal een belasting is voor ons, gezien we ook één van die avonden duiktraining hebben. Op Internet zelf vond ik http://cursus.nti.nl/opleiding_fotografie.html wat een online-opleiding is. Je krijgt opdrachten, stuurt je foto's per e-mail door en krijgt daarna feedback. Het principe lijkt me wel OK, maar ik weet niet of zij goed zijn en ze zijn vrij duur.

    Als er iemand hiermee ervaring heeft of andere ideeën, laat maar weten. Wij komen van Zaventem en omgeving.

    Alvast bedankt!
    Canon EOS 5D

  • #2
    Re: Opleiding fotografie

    Zoek nog eens wat meer op het forum.
    Er zijn enkele threads geweest over het nti, daar zal je zeker een en ander vinden. Ik ben zelf die cursus aan het volgen.

    Comment


    • #3
      Re: Opleiding fotografie

      Ik heb nog wat verder rondgezocht. Zoeken moet je ook kunnen natuurlijk cursus, kursus, opleiding, avondonderwijs, ....

      Als ik op NTI zoek, vind ik niet veel hier op de forums, maar als ik het goed begrijp volg je dit en ben je er wel tevreden van.

      Syntra is niet iedereen echt positief over en er zijn er niet echt in de buurt.

      Narafi lijkt mij heel technisch.

      Sint-Lukas academie in Schaerbeek is 3 avonden per week, dan krijg ik thuis ruzie :-)

      De stedelijke academie in Leuven lijkt mij interessant. Na een mailtje heb ik snel redelijk wat info gekregen. Ik ga morgenvroeg er eens naar toe gaan en zien wat ze daar vertellen. 't Is dat ik natuurlijk niet veel tijd meer heb om te beslissen als ik er dit jaar aan wil beginnen. De inschrijvingen stoppen meestal op 30 september.
      Canon EOS 5D

      Comment


      • #4
        Re: Opleiding fotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door iO
        Zoek nog eens wat meer op het forum.
        Er zijn enkele threads geweest over het nti, daar zal je zeker een en ander vinden. Ik ben zelf die cursus aan het volgen.
        deze post is natuurlijk niet erg bijdragend. Zelf volg je een cursus en je geeft niet eens een beetje info?
        Of volg je stiekum toch geen cursus?

        Comment


        • #5
          Re: Opleiding fotografie

          Ik volg momenteel een cursus Digitale Fotografie aan het PCVO te Zele. het PCVO is echter enkel actief in de regio Waas en Durme.
          Misschien bestaan er in jouw regio ook wel dergelijke initiatieven ?
          Het gaat hier wel degelijk om een erkende opleiding waar je opleidingscheques van de VDAB kan voor gebruiken + ook recht op educatief verlof.
          En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

          Comment


          • #6
            Re: Opleiding fotografie

            Bedankt Cookie. Ik ben deze ochtend echter in Leuven gaan zien en heb me daar ingeschreven. Je hebt daar ook recht op opleidingscheques en educatief verlof, voor 162 € - 80 € cheques = 82 € kan ik daar niet zo slecht af zijn, denk ik. Het leek met in ieder geval een interessant programma met veel praktijk.

            Ik zal na een paar lessen wat feedback geven voor de geïnteresseerden.
            Canon EOS 5D

            Comment


            • #7
              Re: Opleiding fotografie

              Veel plezier en suc6 gewenst
              En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

              Comment


              • #8
                Re: Opleiding fotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Plofkop
                deze post is natuurlijk niet erg bijdragend. Zelf volg je een cursus en je geeft niet eens een beetje info?
                Of volg je stiekum toch geen cursus?
                Excuses, deze posting is te hard gesteld.
                Wat ik bedoelde te bereiken is meer info te krijgen over de cursus. Maar ik had duidelijk mn dag niet.

                Nogmaals excuses hiervoor.

                Comment


                • #9
                  Re: Opleiding fotografie

                  Hopelijk lukt het morgen beter, Plofkop.

                  Met vriendelijke groeten
                  Walter Dedoncker

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opleiding fotografie

                    Tja Plofkop, iedereen heeft wel eens een bad day.

                    Ik volg wel degelijk een cursus bij het nti.
                    En in deze thread heb ik er over gesproken:
                    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=41887

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opleiding fotografie

                      Die had ik dus inderdaad gevonden, waaruit ik afleidde dat je het NTI wel goed vond. Ik heb echter voor de Stedelijke Academie in Leuven gekozen (goed programma en interessante prijs) en zal wel laten weten hoe dat loopt, kwestie dat volgende "zoekers" hier ook iets aan hebben.

                      @Cookie: bedankt!
                      Canon EOS 5D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opleiding fotografie

                        en bestaat er zo ook iets in gent??

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opleiding fotografie

                          Kijk eens naar de thread die iO vermeldde, daar staat inderdaad veel info in, of ook naar http://www.beroepsfotografen.be/ => Opleiding => Scholen Fotografie.xls. Daar vind je wel een en ander aan scholen voor hoger onderwijs, daarnaast is er nog CVO, Syntra, ... "Zoekt en gij zult vinden"
                          Canon EOS 5D

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opleiding fotografie

                            hoe gaat dat dan met die opleidingscheques van de vdab?
                            kan iemand me hier eens details over geven?

                            bedankt,

                            stijn
                            The ocean looks like a thousand diamonds, strewn across a blue blanket...
                            Digital Rebel + kitlens + Sigma 70-300 APO Macro Super II 4-5.6 + nog wat extra's

                            Stijn Haegemans - Foto's

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opleiding fotografie

                              Die opleidingscheques kan je via de website van de VDAB bestellen, ik geloof max. 250 € per jaar, in schijven van 5 €.

                              Je betaalt slechts de helft van de prijs van de cheques en kan hiermee bij de (erkende) school dan je opleiding of andere zaken betalen. Mijn opleiding kost bvb. 162 €, dus bestel ik voor 160 € cheques, ik betaal effectief 80 € voor de cheques en betaal aan de school 160 € met cheques en geef hen nog een stukske van 2 € derbij.

                              De cheques die je besteld blijven 14 maand geldig, maar je moet ze wel voor een bepaalde datum bestellen, dacht ik. Eind september of zo. In ieder geval meer info op de website van de VDAB .
                              Canon EOS 5D

                              Comment

                              Working...
                              X