Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's in juiste map plaatsen adhv trefwoorden na export lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's in juiste map plaatsen adhv trefwoorden na export lightroom

    Hallo,

    Ik zoek een goede workflow zodat foto's na export terecht komen in verschillende doelmappen binnen dropbox om te delen met verschillende mensen

    - binnen lightroom exporteer ik een set foto's
    - Deze foto's bevatten de trefwoorden
    - De foto's met de nodige trefwoorden krijgen een export naar een bepaalde map.

    Nu zoek ik een oplossing om de foto's die specifieke trefwoorden hebben gekregen terecht komen in een map die aan de voorwaarden van bepaalde trefwoorden voldoet.

    Ik denk hierbij aan een aantal mogelijkheden:
    - een app die een bepaalde map met eventuele submappen controleert, en dan de foto's in de juiste mappen plaatst.
    - In finder slimme mappen maken. Maar weet niet hoe hier de trefwoorden kunnen gefilterd worden en hoe het resultaat van de slimme map in dropbox kan gebruikt worden.
    - nog tal van andere mogelijkheden?

    Heeft iemand hiermee ervaring, hoe begin ik hier best aan?
    alvast bedankt voor het meedenken.

  • #2
    Re: foto's in juiste map plaatsen adhv trefwoorden na export lightroom

    Je hebt trefwoorden in LR, die kan je gebruiken om te sorteren, en te selecteren. Die selectie kan je dan naar een bepaalde map exporteren.
    In de bibliotheek sta je op de mozaïek weergave, daar kies je voor filter text en daaronder naar trefwoorden. Dat zal je dus per trefwoord moeten doen, die selectie kan je in export naar een bepaalde map sturen.
    Het is een oplossing.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: foto's in juiste map plaatsen adhv trefwoorden na export lightroom

      Als jouw trefwoord of trefwoorden verspreidt zijn over verschillende LR mappen kan je beter een "Smart Collection/Slimme Verzameling" aanmaken gebaseerd op het trefwoord of trefwoorden.
      Zo krijg je een overzicht van alle foto's met dat trefwoord of trefwoorden.
      Daarna ze allemaal selecteren en exporteren naar de gewenste map.
      Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
      M.v.g. Marc

      Comment


      • #4
        Re: foto's in juiste map plaatsen adhv trefwoorden na export lightroom

        bedankt voor de reacties.
        Ik heb slimme mappen gemaakt in de publish services, hier kon ik ook de mapstructuur behouden die ik wou en zo exporteren.

        Comment

        Working...
        X