Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

command E

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • command E

    Vroeger kon ik bij BD op een foto klikken en via command E (iMac) kreeg ik dan de exif gegevens te zien. Nu krijg ik bij elke foto een leeg zwart kadertje zonder gegevens. Is hier een oplossing voor? Nu moet ik de foto slepen naar het programma exif viewer om de gegevens te kunnen bekijken.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.
    http://www.paulvanrooy.be

  • #2
    Re: command E

    Was dat geen plugin die je geïnstalleerd had bovenop je browser?
    En als het kadertje nog steeds komt, is het dan niet omdat de foto geen ingesloten exif meer bevat (hoewel ik basisinfo als hoogte/breedte wel nog zou verwachten)?

    Comment


    • #3
      Re: command E

      Voor 99,5% gebruik ik Safari als browser. Misschien lift het aan het feit dat ik mijn oude iMac veranderde en een nieuwe heb aangeschaft? Hetgeen me wel zou verwonderen.

      De foto's hebben wel ingesloten exif, ik vermoed dat er ergens iets fout loopt met het commando "Command E", omdat er niet de minste info verschijnt. Vroeger kon ik idd bij niet mee verstuurde exif nog steeds de bestandsgrootte van de foto zien.
      http://www.paulvanrooy.be

      Comment


      • #4
        Re: command E

        Moet waarschijnlijk via een plugin gebeurd zijn, want ⌘-E is niet direct een Apple keyboard commando.
        De beste exif plugin (mijn vrouw gebruikt het nog, op Snow Leopard!). Bij mij -verder geüpgraded- werkt het al jaren niet meer) is Exif Everywhere. Ik heb nog contact gehad met de developer, maar hij is ermee gestopt.
        Ik gebruik nu een Safari extensie, maar ben er niet echt tevreden van. Exif viewer, bij mij in het dock onderaan, werkt volgens mij ook niet meer zoals weleer onder vroegere OSX versies (ik draai nu El Capitan).
        Dus mocht een collega Mac-ker een goeie suggestie hebben...
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X