Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

H. Cartier-Bresson - vraagjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • H. Cartier-Bresson - vraagjes

    Beste mensen,

    Ik ben Anton, student aan het kunstinstituut te Gent. Vandaag in de les krijgen we de taak enkele foto's van Henri Cartier-Bresson te ontleden. Ik koos hierbij voor 3 foto's. De bedoeling is dat we zoveel mogelijk achtergrondinformatie te vinden krijgen en een algemene visie te weten komen van de mensen die naar de foto kijken.

    Graag had ik hiervoor jullie hulp wat gekregen. Hieronder zal je 3 foto's vinden, en indien jullie wat meer over de achtergrond van die foto weten mag je mij dat altijd vermelden. Graag zou ik ook hebben dat je eventueel je persoonlijke visie op de foto erbij vermeld, wat je ervan vind en waarom je het zo vind. Het zou me helpen bij het opstellen van een algemeen schema ivm de foto's.

    Het zou om volgende foto's gaan;

    Foto 1 - New England, U.S.A., 1947


    Foto 2 - Spain, 1933

    Foto 3 - Seville, 1933


    Dank bij voorbaat,
    Anton.
    Wannabes: http://www.wannabes.be

  • #2
    Re: H. Cartier-Bresson - vraagjes

    Vreemd, durft hier niemand zijn idee over enkele foto's geven? Zal ik de spits afbijten:

    Wat de achtergrond van de foto's betreft is me niets bekend.

    Foto1: duidelijke een vaderlandslievende vrouw, patriottisme ten top. Een wat verloederde buurt en vooral de graatmagere lichaamsbouw van de vrouw vallen me op. Met het jaartal van deze foto in het achterhoofd (1947) denk ik hierbij aan de moeilijke jaren tijdens en vlak na de tweede wereldoorlog.

    Foto2: doet me onwillekeurig denken aan een gevangenis of een instelling door de grote muur met de kleine raampjes. Ik vraag me af wat de kinderen aan het doen zijn en waarom de fotograaf dit niet in beeld heeft gebracht. Eerlijk gezegd vind ik maar weinig aan deze foto.